Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Huom! Tämän yläpalkin pikahaku hakee vain siltä alueelta tai ketjusta, joka sinulla on auki.

Kirjoittaja Aihe: Kahvimatkailu ja vierailu kahvitiloilla  (Luettu 2722 kertaa)

jpetrow

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 85
Kahvimatkailu ja vierailu kahvitiloilla
« : Marraskuu 27, 2016, 18:01:26 ip »

Onkohan kukaan täällä käynyt vierailemassa kahvitiloilla väli-, tai etelä-amerikassa. Kovasti tekis mieli tehdä lomaretki jonnekin guatemala, costa rica, mexico, kolumbia akselille ja samalla käydä tutustumassa kahvitilaan tai muutamaan.

Googlaaminen tuotti vain muutaman selkeästi jenkeille suunnatun ryhmäretken ilmeisesti vähän isommille bulkkikahvitiloille. Tavoitteena olis kuitenkin hakea samalla hieman parempilaatuista vihreää papua kotiin paahdettavaksi ja samalla tutustua ihan yleisesti kahvin kasvatukseen, pesuun ja käsittelyyn.

Kahvimatkailu on ilmeisesti aika monta vuosikymmentä viinimatkailua jäljessä :)

Mutta oiskohan jollakulla omakohtaisia kokemuksia? Kannattaako tiloille olla suoraan yhteydessä? Vai onko jakeluketjussa joku seuraava taho joka on parempi? Saakohan hommat järkkäiltyä yleensäkään etänä vai pitääkö paukkia vaan paikan päälle? :)
Kirjattu

PaljonMaitoa+VahvaaKahvia

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2232
  • “Black as midnight on a moonless night.” - Cooper
Vs: Kahvimatkailu ja vierailu kahvitiloilla
« Vastaus #1 : Marraskuu 27, 2016, 18:10:29 ip »


Tavoitteena olis kuitenkin hakea samalla hieman parempilaatuista vihreää papua kotiin paahdettavaksi ja samalla tutustua ihan yleisesti kahvin kasvatukseen, pesuun ja käsittelyyn.

Ei niiunkuin mitään ymmärrystä tai tietoa aiheeta, mutta itse varmaan ottaisin yhteyttä niihin paahtimoihin jotka itse importtaavat. Johan & Nyström ainakin tulee mieleen, kun itse ainakin ravaavat tiloilla joista tuovat kahvia. Voivat ehkä auttaa jotenkin, edes tiedon muodossa miten asiat ylipäänsä toimivat.
Kirjattu
Bezzera Unica PID + OE Pharos, Aeropress + Porlex Mini, Cezve, Behmor 1600

Kaivaten muistelen vielä: Gaggia Pure ja Ascaso i-Mini

Tuomas

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 649
Vs: Kahvimatkailu ja vierailu kahvitiloilla
« Vastaus #2 : Marraskuu 27, 2016, 18:57:49 ip »

Ymmärtääkseni Mokkamestarit on käyneet myös joillakin tiloilla...ainakin niiden sivuilla oli joskus raporttia reissuista.

Suomessahan tämän voi toteuttaa käymällä kasvitieteellisellä puutarhalla, josta löytyy kahvipensas. Voi korjata siellä sadon ja prosessoida kahvin itse. Sekin lisää vähän ymmärrystä asiasta.  :P
Kirjattu
"Älä paahda kahvipapujasi markkinoilla"
Etiopialainen sananlasku.
Pavoni Professional ja Ascaso i-Mini