Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kahwiki on taas toiminnassa! Sen löydät täältä: http://www.ristretto.fi/w/

Kirjoittaja Aihe: Krups XP4000:n maidon vaahdotin temppuilee, mikä avuksi?  (Luettu 8285 kertaa)

Linnea

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1
Krups XP4000:n maidon vaahdotin temppuilee, mikä avuksi?
« : Elokuu 07, 2007, 13:19:41 ip »

Otsikossa mainitun mallin maidon vaahdotin ei pysy kiinni  vaan kesken vaahdotuksen "sylkäisee" suuttimen irti. Onko ongelmaan jokin poppaskonsti? Ostin Krupsin omaa Liquid cleaner puhdistus ainetta, mutta taitaakin olla niin, ettei sitä minun koneeseen voi käyttää. Mikä avuksi vai pitäisikö tuote viedä hetimiten huoltoon?
Kirjattu

Gagarin

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 95
Vast:Krups XP4000:n maidon vaahdotin temppuilee, mikä avuksi?
« Vastaus #1 : Elokuu 15, 2007, 01:18:32 ap »

Krupsissa on valitettavasti maidonvaahdotusputkessa kiinni "vaahdotusta avustava" mötikkä joka ilmeisesti on se osa joka sinulla siitä irtoaa.

Sen kai kuuluukin lähteä aika helposti irti pesua varten, mutta ei sentään noin helposti. Jos olet siihen muuten tyytyväinen niin vie huoltoon.

Vähän ihmettelen jos olet, sillä en tunne ketään joka olisi saanut Krupsin putkella kunnollista maitovaahtoa. Itselläni oli tuo sama laite yhden päivän ja vein takaisin kauppaan kun havaitsin ettei sillä pysty vaahdottamaan maitoa.

(Ja silloin en vielä tiennyt näistä laitteista mitään, nyt olen ehtinyt vähän pidemmälle. Vertailukohtana oli Clas Ohlsonin valmistama paljon halvempi laite jonka hajottua hommasin uutta. Se oli hintaansa nähden todella hyvä vehje.)

Sittemmin olen verrannut myös AEG:n samanhintaiseen laitteeseen, jossa vaahdotus toimi aika hyvin, ja pariin järeämpään laitteeseen (ml. Rancilion Silvia). Summa summarum on mielestäni että kaikki vaahdotuksen "avuksi" tarkoitetut gizmot pitäisi ehdottomasti kieltää, niillä voi pilata hyvin kalliinkin koneen. Jos haluat kunnon vaahtoa (tai ainakin sinne päin) niin vaihda vehkeeseen jossa on ihan tavallinen höyryputki (ja korkeintaan irroitettava muovinen/kuminen "apuväline"). Samassa hintaluokassakin sellaisia on.
Kirjattu