Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Huom! Tämän yläpalkin pikahaku hakee vain siltä alueelta tai ketjusta, joka sinulla on auki.

Kirjoittaja Aihe: Venttiilipusseja  (Luettu 19002 kertaa)

henkka26

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2
Venttiilipusseja
« : Lokakuu 10, 2016, 16:32:59 ip »

Mistäs porukka hankkii kotipaahtoihinsa venttiilipussit? Itsellä muutama vanha pussi, mutta nyt olisi tarvetta hankkia uusia niiden tilalle.
Kirjattu

PaljonMaitoa+VahvaaKahvia

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2232
  • “Black as midnight on a moonless night.” - Cooper
Vs: Venttiilipusseja
« Vastaus #1 : Lokakuu 10, 2016, 17:14:06 ip »

Mistäs porukka hankkii kotipaahtoihinsa venttiilipussit?

Niitä kertyy älyttömästi kun ostaa kahvia, niin itse ei ole tarvinnut ostaa.

Mutta useat papuja myyvät tahot myyvät myös noita pusseja. Lisäjksi eBaystä löytyy "coffee bags valve" ja hinnan mukaan järjestys alhaalta ylös (postikulut mukaanluettuna) noita. 5 kappaletta maksaa 4 euroa posteineen ja 50 lähtee 30 eurolla posteineen.
Kirjattu
Bezzera Unica PID + OE Pharos, Aeropress + Porlex Mini, Cezve, Behmor 1600

Kaivaten muistelen vielä: Gaggia Pure ja Ascaso i-Mini

henkka26

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2
Vs: Venttiilipusseja
« Vastaus #2 : Lokakuu 10, 2016, 17:34:23 ip »

Eipä tullut eBay mieleen. Täytyypä koittaa tilata muutama testiin. Kiitokset hyvästä vinkistä  :)
Kirjattu

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Venttiilipusseja
« Vastaus #3 : Lokakuu 12, 2016, 10:26:39 ap »

Caffi myy monen kokoisia pusseja suoraan myymälästä.
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

Tuomas

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 649
Vs: Venttiilipusseja
« Vastaus #4 : Lokakuu 12, 2016, 19:38:58 ip »

 :o

Nyt pitää yksinkertaisen kysyä: mihinkäs näitä venttiilipusseja kotipaahtaja tarvitsee?

Itse olen paahtanut sellaisen määrän, että saan pavut muutaman päivän levon jälkeen suoraan myllyyn. Sen verran pian tulee juotua, että en usko niiden miksikään hapantuvan. Vai onko teillä niin järeät laitteet, että tarvitsee säilyttää...

Itselläni kotipaahtosatsi tulee käytettyä kahdessa viikossa, jos kestää sitäkään. Joskus tulee hieeman enemmän kuin myllyllinen paahdettua, mutta kannellisessa purkissa olen sen vähän säilyttänyt ja heittänyt suoraan myllyyn, kun se on sopivasti vajunnut.
Kirjattu
"Älä paahda kahvipapujasi markkinoilla"
Etiopialainen sananlasku.
Pavoni Professional ja Ascaso i-Mini

PaljonMaitoa+VahvaaKahvia

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2232
  • “Black as midnight on a moonless night.” - Cooper
Vs: Venttiilipusseja
« Vastaus #5 : Lokakuu 12, 2016, 19:54:42 ip »


Nyt pitää yksinkertaisen kysyä: mihinkäs näitä venttiilipusseja kotipaahtaja tarvitsee?

Itsekkin vähän mietin, kun ostaa parikin pussia kahvia, niin niihinkin saa jo puoli kiloa laitettua. Tietysti jos tutuille paahtaa, niin silloin olisi blankko pussi kiva.
Kirjattu
Bezzera Unica PID + OE Pharos, Aeropress + Porlex Mini, Cezve, Behmor 1600

Kaivaten muistelen vielä: Gaggia Pure ja Ascaso i-Mini

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Venttiilipusseja
« Vastaus #6 : Lokakuu 12, 2016, 21:52:08 ip »

:o

Nyt pitää yksinkertaisen kysyä: mihinkäs näitä venttiilipusseja kotipaahtaja tarvitsee?


Itse töräytän noita vajaan puolen kilon satseja kerralla, kun en kerkeä tarpeen mukaan paahtamaan. Osa menee pakkaseen, osa menee suoraan käyttöön ja toki jos joku haluaa viedä mukanaan, niin sekin onnistuu. Itse en säilytä hopperissa papuja ollenkaan (paitsi tosi harvoin).
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2