Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: Valinnan vaikeus  (Luettu 3423 kertaa)

Jansu

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7
Valinnan vaikeus
« : Syyskuu 12, 2015, 18:35:55 ip »

Moi,

Vanha varmasti toistakymmentä vuotta palvellut Silvia alkaa lahoamaan käsiin. Olisi aika katsella uutta konetta. Käyttö on aika vähäistä, yksi maitokahvi aamutuimaan ja n. 3-5 tuplashottia päivän mittaan.

Koneen haluaisin ostaa suomesta mahdollisten takuuasioiden kanssa puljaamisen helpottamiseksi. Olen arponut lähinnä Oscarin ja Quick Mill Silvanon välillä. Oscarin saisi vähän edullisemmin, mutta onko se minun käytölleni turhan järeä? Olen lueskellut lämpenemisongelmista, miten hyvin se sitten loppujenlopuksi modaamattomana toimii? Vettä on laskettava grupon läpi ennen uuttoa reiluhkosti? Silvanossa kiehtoisi lähinnä PID ja koneen kaiketi suht nopea lämpeneminen. Kumman te noista valitsisitte ja miksi? Toki muitakin vaihtoehtoja saa ehdottaa, tonnin ollessa hintakatto. On tämä hankalaa  :)

--
Jansu
Kirjattu

PaljonMaitoa+VahvaaKahvia

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2234
  • “Black as midnight on a moonless night.” - Cooper
Vs: Valinnan vaikeus
« Vastaus #1 : Syyskuu 12, 2015, 19:19:07 ip »


Olen lueskellut lämpenemisongelmista, miten hyvin se sitten loppujenlopuksi modaamattomana toimii?

Mikset osta modattuna?
Kirjattu
Bezzera Unica PID + OE Pharos, Aeropress + Porlex Mini, Cezve, Behmor 1600

Kaivaten muistelen vielä: Gaggia Pure ja Ascaso i-Mini

Jansu

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7
Vs: Valinnan vaikeus
« Vastaus #2 : Syyskuu 12, 2015, 19:23:51 ip »

Mikset osta modattuna?

Myykö joku liike suomessa noita valmiiksi modattuna? Tarkoitus oli siis ostaa kone suomesta.


--
Jansu
Kirjattu

PaljonMaitoa+VahvaaKahvia

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2234
  • “Black as midnight on a moonless night.” - Cooper
Vs: Valinnan vaikeus
« Vastaus #3 : Syyskuu 12, 2015, 19:31:20 ip »

Myykö joku liike suomessa noita valmiiksi modattuna? Tarkoitus oli siis ostaa kone suomesta.

Aivan aivan.. Missä muuten myydään Quick Mill Silvanoa suomessa?
Kirjattu
Bezzera Unica PID + OE Pharos, Aeropress + Porlex Mini, Cezve, Behmor 1600

Kaivaten muistelen vielä: Gaggia Pure ja Ascaso i-Mini

Jansu

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7
Vs: Valinnan vaikeus
« Vastaus #4 : Syyskuu 12, 2015, 19:33:43 ip »

Aivan aivan.. Missä muuten myydään Quick Mill Silvanoa suomessa?

Espressivo.fi


--
Jansu
Kirjattu

opheinonen

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 265
Vs: Valinnan vaikeus
« Vastaus #5 : Syyskuu 13, 2015, 09:21:43 ap »

Kirjattu
Rocket Cellini Evoluzione V2+Mazzer Minia A+Pharos+Niche Zero

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2576
Vs: Valinnan vaikeus
« Vastaus #6 : Syyskuu 13, 2015, 15:25:04 ip »

Hmm, jos kromilaite ja pid on ne jutut, niin itse kysyisin saisiko Caffecentralenista kilpailukykyisen tarjouksen Bezzera Unica pid-koneesta. Ulkomailla tuo on näemmä halvempi kuin Silvano.
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

Jansu

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7
Vs: Valinnan vaikeus
« Vastaus #7 : Syyskuu 13, 2015, 18:54:36 ip »

Hmm, jos kromilaite ja pid on ne jutut, niin itse kysyisin saisiko Caffecentralenista kilpailukykyisen tarjouksen Bezzera Unica pid-koneesta. Ulkomailla tuo on näemmä halvempi kuin Silvano.

Kromi ja PID eivät sinänsä ole se juttu. Mietin vain, että voisi olla vähemmän kikkailua vaativa minun käytölläni, kuin modaamaton Oscar.


--
Jansu
Kirjattu

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2576
Vs: Valinnan vaikeus
« Vastaus #8 : Syyskuu 13, 2015, 19:55:01 ip »

Ei Oskari mitään kikkailua tarvitse, HX-koneena välihuuhtelua, mutta se nyt on yksi rutiini muiden joukossa -ja sitäpaitsi, jos haluaa koneensa lämpiävän mahdollisiman nopeasti, sitä juoksuttamista kannattaa muutenkin tehdä, ei gruppo ja kahva muuten lämpiä...
ja mitä näihin takuujuttuihin tulee, Italia/Suomi -hintaerolla Oskaria huollattaisi jo ihan kivasti, ja on hajatietoa linkkini paikan takuustakin, se tapaus ainakin toimi ok. Ei tosin oma koneeni, joten en rupea sen kummemmin luotaamaan. Itse sen sijaan sain loistavaa neuvontaa Oskariini, vaikka en edes ollut konetta heiltä ostanut ;-)
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::