Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kahwiki on taas toiminnassa! Sen löydät täältä: http://www.ristretto.fi/w/

Kirjoittaja Aihe: Nespresson kapselikahvit  (Luettu 86890 kertaa)

Scambi

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24
Nespresson kapselikahvit
« : Syyskuu 08, 2015, 09:55:46 ap »

Onkohan täällä monia Nespresso-laitteiden omistajia? Itse hankin koneen tuossa vuoden vaihteessa ja olen testaillut kapselivalikoimaa läpi. Ehkä paras tähän asti juotu on ollut Monsoon Malabar Limited Edition. Yllättävän täyteläinen ja pehmeä verrattuna moniin muihin kapseleihin. Nyt ilmestyi juuri uudet LE:t Tribute to Milano ja Tribute to Palermo, onkohan näitä kukaan maistellut?
Kirjattu
Moccamaster, Nespresso U

PaljonMaitoa+VahvaaKahvia

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2232
  • “Black as midnight on a moonless night.” - Cooper
Vs: Nespresson kapselikahvit
« Vastaus #1 : Syyskuu 08, 2015, 10:19:17 ap »

Onkohan täällä monia Nespresso-laitteiden omistajia?

En omista, mutta ihan noin mielenkiinnosta että kuinka Lidlin kapselit pärjäävät laadussa Nespresson omille kapseleille? Hintaero kun on aika mieletön.

Saadätkö muuten shotin pituutta kapselin mukaan?
Kirjattu
Bezzera Unica PID + OE Pharos, Aeropress + Porlex Mini, Cezve, Behmor 1600

Kaivaten muistelen vielä: Gaggia Pure ja Ascaso i-Mini

Scambi

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24
Vs: Nespresson kapselikahvit
« Vastaus #2 : Syyskuu 08, 2015, 13:43:15 ip »

En omista, mutta ihan noin mielenkiinnosta että kuinka Lidlin kapselit pärjäävät laadussa Nespresson omille kapseleille? Hintaero kun on aika mieletön.

Saadätkö muuten shotin pituutta kapselin mukaan?

En ole vielä kokeillut muita kuin Nespresson omia kapseleita, muutama suosikki niistä on löytynyt. En ole säätänyt vielä lainkaan shottien pituutta muuten kuin oletussäädössä olevilla pikavalinnoilla Lungo (110 ml) - Espresso (40 ml) - Ristretto (25 ml), jotkut sanovat, että tuota espressovalintaa kannattaisi vähän lyhentää ainakin joillekin kapseleille.
Kirjattu
Moccamaster, Nespresso U

PaljonMaitoa+VahvaaKahvia

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2232
  • “Black as midnight on a moonless night.” - Cooper
Vs: Nespresson kapselikahvit
« Vastaus #3 : Syyskuu 08, 2015, 17:39:15 ip »


En ole säätänyt vielä lainkaan shottien pituutta muuten kuin oletussäädössä olevilla pikavalinnoilla Lungo (110 ml) - Espresso (40 ml) - Ristretto (25 ml), jotkut sanovat, että tuota espressovalintaa kannattaisi vähän lyhentää ainakin joillekin kapseleille.

Säätömahdollisuus riippunee koneesta kai. Jotenkin pohjassa painamalla (löytyi ohjekirjasta) jossain sai säätää sen itse haluamakseen jossain koneessa, jolloin se muisti sen. Toi 40ml oli omaan makuun liian pitkä kaikkeen, mutta tarkkoja millilitramääriä mihin päädyin en muista. Vähän riippui kapselista mikä oli pituus paras, mutta itse pidin aika lyhyistä tuolla.
Kirjattu
Bezzera Unica PID + OE Pharos, Aeropress + Porlex Mini, Cezve, Behmor 1600

Kaivaten muistelen vielä: Gaggia Pure ja Ascaso i-Mini

Scambi

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24
Vs: Nespresson kapselikahvit
« Vastaus #4 : Syyskuu 08, 2015, 21:28:28 ip »

Säätömahdollisuus riippunee koneesta kai. Jotenkin pohjassa painamalla (löytyi ohjekirjasta) jossain sai säätää sen itse haluamakseen jossain koneessa, jolloin se muisti sen. Toi 40ml oli omaan makuun liian pitkä kaikkeen, mutta tarkkoja millilitramääriä mihin päädyin en muista. Vähän riippui kapselista mikä oli pituus paras, mutta itse pidin aika lyhyistä tuolla.

Juu, saa siinä säädettyä, mutta vähän hankalaa, kun pitää itse valuttaa johonkin mittakuppiin pitämällä nappia pohjassa ja sitten kone muistaa sen määrän mitä on valuttanut.
Kirjattu
Moccamaster, Nespresso U

PaljonMaitoa+VahvaaKahvia

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2232
  • “Black as midnight on a moonless night.” - Cooper
Vs: Nespresson kapselikahvit
« Vastaus #5 : Syyskuu 08, 2015, 22:09:47 ip »

Juu, saa siinä säädettyä, mutta vähän hankalaa, kun pitää itse valuttaa johonkin mittakuppiin pitämällä nappia pohjassa ja sitten kone muistaa sen määrän mitä on valuttanut.

Joo noin. Ohjelmoin ne itselleni suhtellisen lähekkäin toisiaan kaikki melko ristretoiksi ja kokeilin että mikä on sopiva millekkin kahville. Vähän aikaa meni säätää ne määrät hyviksi, mutta lopputulos oli lopulta itselle sopiva. Se lungokin oli itsellä lyhempi kuin se espresso pituus oletuksena.
Kirjattu
Bezzera Unica PID + OE Pharos, Aeropress + Porlex Mini, Cezve, Behmor 1600

Kaivaten muistelen vielä: Gaggia Pure ja Ascaso i-Mini

PaljonMaitoa+VahvaaKahvia

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2232
  • “Black as midnight on a moonless night.” - Cooper
Vs: Nespresson kapselikahvit
« Vastaus #6 : Joulukuu 30, 2015, 08:09:30 ap »

Jouluna jouduin taas tappelemaan Nespresson kanssa. Latissima plussalle kyllä iso kiitos helppokäyttöisyydestä ja vaivattomuudesta. Todella kätevä pestä, maitosäiliö säilyy kaapissa ysms.. Kahvi oli sellaista melko kehnoa, mutta suorastaan loistavaa verrattuna muihin kapselikoneisiin.

Mielummin joisin epätuorettakin halpis papua kotona, kuin nespressoa. Suuresta kapselimäärästä köytyi toki suosikkeja. Lidlin kolmasosahintaiset kapselit pärjäsivät alkuperäisille oikein hyvin, jos maku sattuu itselle sopimaan.

Kyllä nespresso on tehnyt kelpo työtä kapselikoneeksi, mutta ei tosiaan ihmeitä kannata odottaa.
Kirjattu
Bezzera Unica PID + OE Pharos, Aeropress + Porlex Mini, Cezve, Behmor 1600

Kaivaten muistelen vielä: Gaggia Pure ja Ascaso i-Mini

Toma

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1598
Vs: Nespresson kapselikahvit
« Vastaus #7 : Joulukuu 30, 2015, 09:50:38 ap »

Just tätä foraa ennen kuin jutun, aion siitä laittaa linkin tuon perään.
https://colonnaandsmalls.wordpress.com/2015/12/23/capsules/
Kirjattu
Friends are like cows - if you eat them, they die.

PaljonMaitoa+VahvaaKahvia

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2232
  • “Black as midnight on a moonless night.” - Cooper
Vs: Nespresson kapselikahvit
« Vastaus #8 : Joulukuu 30, 2015, 10:18:16 ap »


https://colonnaandsmalls.wordpress.com/2015/12/23/capsules/

Joo. Minusta iso asia kahvissa on se miten sen pääsee säätämään juuri omanmakuisekseen. Minusta kapseleiden ja kotien suodatinkoneiden pahin ongelma on juuri se, että käyttäjä ei pääse lopulta kauheasti säätmään niitä. Nespressossa voi säätää vain vesimäärän ja valita kapselin.

Sinäänsä mielenkiintoista pääsisikö juuri parempaan tulokseen jos voisi vielä säätää jauhatusta jollain täytettävällä kapselilla. Ehkä vähän ja toisaalta taas ehkä ei paljon koska "painekahvamekanismi" kuitenkin rajoittaa. Pitäisi ehkä mielenkiinnosta joskus kokeilla jos jaksaisi.

Mutta siis juuri tuo, että itse olen vahvasti kapselikoneiden puolesta, jos ne rajoitteet ovat oikeasti se helppous ja kätevyys. Jos tykkää espresson kaltaisesta juomasta tai capuccinosta, niin ne ovat helpointya ja kätevintä mitä on olemassa.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 30, 2015, 10:55:07 ap kirjoittanut PaljonMaitoa+VahvaaKahvia »
Kirjattu
Bezzera Unica PID + OE Pharos, Aeropress + Porlex Mini, Cezve, Behmor 1600

Kaivaten muistelen vielä: Gaggia Pure ja Ascaso i-Mini

elias s

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 156
Vs: Nespresson kapselikahvit
« Vastaus #9 : Joulukuu 30, 2015, 16:14:54 ip »

Joo. Minusta iso asia kahvissa on se miten sen pääsee säätämään juuri omanmakuisekseen. Minusta kapseleiden ja kotien suodatinkoneiden pahin ongelma on juuri se, että käyttäjä ei pääse lopulta kauheasti säätmään niitä. Nespressossa voi säätää vain vesimäärän ja valita kapselin.

Sinäänsä mielenkiintoista pääsisikö juuri parempaan tulokseen jos voisi vielä säätää jauhatusta jollain täytettävällä kapselilla. Ehkä vähän ja toisaalta taas ehkä ei paljon koska "painekahvamekanismi" kuitenkin rajoittaa. Pitäisi ehkä mielenkiinnosta joskus kokeilla jos jaksaisi.

Mutta siis juuri tuo, että itse olen vahvasti kapselikoneiden puolesta, jos ne rajoitteet ovat oikeasti se helppous ja kätevyys. Jos tykkää espresson kaltaisesta juomasta tai capuccinosta, niin ne ovat helpointya ja kätevintä mitä on olemassa.
Just näin. Nimen omaan espresson kaltaista. Itse lähinnä pauligin kapselisysteemejä joskus juonut, ja aika kauheaa se oli. Itse juuri espressossa tykkään siitä että voi säätää. Jauhatuskarkeus. Papujen määrän, Voi leikkiä eri pavuilla ja kokeilla eri lämpötiloja. Etsiä sen joka pavulle sopivan. Voi päivitellä laitteistoja, ja saa miljoona kertaa parempaa kahvia kuin kapselimasiinalla. Hyvin sanottu että tuo masiina sopii nimenomaan sellaiselle kaverille joka ehkä haluaa espresson kaltaista juomaa. Jos pitäisi valita niin nespresson ammattilaitteet ovat niitä parhaimpia kapselimasiinoita. Mutta ei niidenkään kahvi mikään suuri elämys ole. Hyvin tasapaksua, ja tasalaatuista.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 30, 2015, 16:22:25 ip kirjoittanut elias s »
Kirjattu

PaljonMaitoa+VahvaaKahvia

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2232
  • “Black as midnight on a moonless night.” - Cooper
Vs: Nespresson kapselikahvit
« Vastaus #10 : Joulukuu 30, 2015, 16:23:06 ip »

Just näin. Nimen omaan espresson kaltaista. Itse lähinnä pauligin kapselisysteemejä joskus juonut, ja aika kauheaa se oli.

Pauligin kapsulo tai Dolce Gusto eivät minusta sovi niille jotka tahtovat espresson kaltaista juomaa. Dolce Gustolla varsinkin oli vaikeaa saada edes juomakelpoista cappuccinoa niistä niiden espressoista joihin teki itse maidon erikseen eikä laitteen "maitokapseleilla". Kertakaikkiaan hiveä laite.

Lainaus
Jos pitäisi valita niin nespresson ammattilaitteet ovat niitä parhaimpia kapselimasiinoita. Mutta ei niidenkään kahvi mikään suuri elämys ole. Hyvin tasapaksua, ja tasalaatuista.

Olen käyttänyt sellaista hotellista viikon verran 2x per päivä ja minusta melkolailla koti nespresson tasoinen oli. Eri kahvien valinnanvara tosin pienempi. Oli toki vähän lyhyt aika, että ihan rinnan piträisi vertailla että oikeasti uskaltaisin tarkemmin verrata eroja.
Kirjattu
Bezzera Unica PID + OE Pharos, Aeropress + Porlex Mini, Cezve, Behmor 1600

Kaivaten muistelen vielä: Gaggia Pure ja Ascaso i-Mini

elias s

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 156
Vs: Nespresson kapselikahvit
« Vastaus #11 : Joulukuu 30, 2015, 16:32:02 ip »

Pauligin kapsulo tai Dolce Gusto eivät minusta sovi niille jotka tahtovat espresson kaltaista juomaa. Dolce Gustolla varsinkin oli vaikeaa saada edes juomakelpoista cappuccinoa niistä niiden espressoista joihin teki itse maidon erikseen eikä laitteen "maitokapseleilla". Kertakaikkiaan hiveä laite.

Olen käyttänyt sellaista hotellista viikon verran 2x per päivä ja minusta melkolailla koti nespresson tasoinen oli. Eri kahvien valinnanvara tosin pienempi. Oli toki vähän lyhyt aika, että ihan rinnan piträisi vertailla että oikeasti uskaltaisin tarkemmin verrata eroja.
No jep olen itse päässyt noista nespresson ammatti ja kotilaitteista kahvia juomaan, Ja jotenkin siinä tilanteessa se ammattimasiinann kahvi maistui paremmalta. Itsellä espressosta silloin ei vielä kokemusta paljon ollut, ja tapahtumasta on jo monta vuotta aikaa. Pitäisi päästä testaamaan koti, ja ammattilaitteita vierekkäin niin huomaisi sen että onko niissä mitään eroa.
Kirjattu

vemuli

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 632
Vs: Nespresson kapselikahvit
« Vastaus #12 : Joulukuu 30, 2015, 17:10:36 ip »

Toistan itseäni, mutta nespresso on hyvin brändätty ja laadukas tuote, jolla saa aikaan takuuvarmasti ihan ok kahvia. Ei hyvää, mutta ei myöskään kelvotonta. Makuasioitahan nämä on. Itse teen säännöllisesti nessoa silloin, kun aika on kortilla. Muutoin lämmitän vanhan sotaratsuni...
Kirjattu
*Brasilia Portofino, Rancilio MD 50 ST, LaPavoni Europiccola, 1zpresso JX Pro, Wilfa WSCG-2*

Jani73

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 172
Vs: Nespresson kapselikahvit
« Vastaus #13 : Joulukuu 30, 2015, 17:53:52 ip »

Haku ei tuonutkaan mainintaa VertuoLine, mutta se on Nespresson uusin hieman kehittyneempi kapselikone. Kapselit on hieman erilaisia ja ne pyörii lujaa laitteessa. Kapselissa on myös viivakoodi, jonka laite lukee ja säätää mm veden määrän sen mukaan.

Seattlen tytöt esittelee

http://youtu.be/H-ABfJjg7bA
Kirjattu

elias s

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 156
Vs: Nespresson kapselikahvit
« Vastaus #14 : Joulukuu 30, 2015, 18:04:35 ip »

Haku ei tuonutkaan mainintaa VertuoLine, mutta se on Nespresson uusin hieman kehittyneempi kapselikone. Kapselit on hieman erilaisia ja ne pyörii lujaa laitteessa. Kapselissa on myös viivakoodi, jonka laite lukee ja säätää mm veden määrän sen mukaan.

Seattlen tytöt esittelee

http://youtu.be/H-ABfJjg7bA
Vai että semmoinen. Itse en oikein hiffaa että mitä etua tuosta kapseleiden pyörimisestä laitteessa on. En siis tuota demovideota ole katsonut. Kuten todettu. Hyvä masiina semmoiselle joka haluaa joskus jotain espresson tapaista. Kuitenkin jos joku kysyisi suosittelisitko niin en. Ostaisi sitten vaikkapa tämän jos säätäminen ja kahvihifistely ei muuten kiinnosta.
https://www.seattlecoffeegear.com/quick-mill-monza-deluxe-superautomatic-espresso-machine-open-box
Pitäisi olla paras automaattimasiina
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 30, 2015, 19:27:29 ip kirjoittanut elias s »
Kirjattu