Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: Starbucks-kahviloita K-kauppoihin  (Luettu 43210 kertaa)

Pikapaine

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24
Starbucks-kahviloita K-kauppoihin
« : Toukokuu 04, 2015, 22:24:13 ip »

Kesko avaa Starbucks-kahviloita eri puolille suomea ruokakauppojen yhteyteen.
Ensimmäinen kahvila avataan Sellon Citymarketin yhteyteen Espoossa. Kesko lupaa myöhemmin kahviloita myös pääkaupunkiseudun ulkopuolelle.
Kirjattu
Krups XP7220, De'Longhi EC155

andrimus

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 129
Vs: Starbucks-kahviloita K-kauppoihin
« Vastaus #1 : Toukokuu 04, 2015, 23:23:54 ip »

No itse olen nuo aina kiertänyt kaukaa ja suosinut pieniä. Kukin kuitenkin tyylillään. ;)
Nimimerkillä: kymmenisen vuotta rapakon toispuol ::)
Kirjattu

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2576
Vs: Starbucks-kahviloita K-kauppoihin
« Vastaus #2 : Toukokuu 04, 2015, 23:25:45 ip »

Hyvänä puolena se että noin pahaa kukaan ei pidä "erikoiskahvina", vaikka olisi kuinka kallista ;-)
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

PaljonMaitoa+VahvaaKahvia

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2234
  • “Black as midnight on a moonless night.” - Cooper
Vs: Starbucks-kahviloita K-kauppoihin
« Vastaus #3 : Toukokuu 05, 2015, 08:14:00 ap »

Starbucks on oikein hyvä jos on hillitön jano. Toki kalliimpi kuin kraana, mutta jos tahtoo juoda hillitömät määrät maitoa kahvinsa mukana, niin missään se ei käy niin helposti kuin siellä.

Ei vaan. On niitä huonompiakin ketjuja.
Kirjattu
Bezzera Unica PID + OE Pharos, Aeropress + Porlex Mini, Cezve, Behmor 1600

Kaivaten muistelen vielä: Gaggia Pure ja Ascaso i-Mini

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Starbucks-kahviloita K-kauppoihin
« Vastaus #4 : Toukokuu 05, 2015, 08:15:51 ap »

Hyvänä puolena se että noin pahaa kukaan ei pidä "erikoiskahvina", vaikka olisi kuinka kallista ;-)

No nimenomaan nuorisohan tuolta hakee niitä ihania karamellisia ja jännän makuisia erikoiskahveja  ;D :P
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

PaljonMaitoa+VahvaaKahvia

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2234
  • “Black as midnight on a moonless night.” - Cooper
Vs: Starbucks-kahviloita K-kauppoihin
« Vastaus #5 : Toukokuu 05, 2015, 10:20:08 ap »

No itse olen nuo aina kiertänyt kaukaa ja suosinut pieniä.

Tästä tuli mieleeni, että itse suosin sitä missä kahvi on parasta. Tietysti sijainnit, muu viihtyvyys ja hinnatkin vähän vaikuttavat. Se kuuluuko kahvila ketjuun ei vaikuta ellei se sitten vaikuta noihin muihin.

Lainaus
Kukin kuitenkin tyylillään.

Näin juuri.
Kirjattu
Bezzera Unica PID + OE Pharos, Aeropress + Porlex Mini, Cezve, Behmor 1600

Kaivaten muistelen vielä: Gaggia Pure ja Ascaso i-Mini

Pikapaine

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24
Vs: Starbucks-kahviloita K-kauppoihin
« Vastaus #6 : Toukokuu 06, 2015, 18:06:03 ip »

Ei vaan. On niitä huonompiakin ketjuja.
Kaikki suomen Paulig-kahvilat, joita on tämä enemmistö. Yhtäkään hyvää Pauligin kahvia en ole suomesta löytänyt. Tallinnassa sen sijaan on Pauligin Juhla Mokka jotain ihan muuta kuin mihin suomessa on tottunut. Maistuukin hyvälle, eikä ole mitään rikkihappoa niinkuin suomessa.
Kirjattu
Krups XP7220, De'Longhi EC155

Nuuniaana

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 21
Vs: Starbucks-kahviloita K-kauppoihin
« Vastaus #7 : Toukokuu 13, 2015, 22:56:53 ip »

Kerran oon käyny bucksissa ja tilasin jonkin sortin kylmän frapen. Ei siinä mun mielestä ollu mitään eroa meidän kahvilan frappeen (maitoa, jäitä, espressoa ja makusiirappia blenderiin). Eli ylihypetetty mun mielestä.

Mun mielestä noi Pauligin erikoiskahvit on ihan kuraa kyllä. Huomasin vasta että Coffee Houseissa ei ees itte niitä papuja jauheta vaan kone tekee sen suoraa puolesta, eli puoliautomaatteja? Sitte ku mainostavat vielä jotain upeaa Momento espressoa ja barista kilpailun voittajaa tms. Itte en oikein syty.
Kirjattu

Beorn

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 30
Vs: Starbucks-kahviloita K-kauppoihin
« Vastaus #8 : Elokuu 29, 2015, 07:31:35 ap »

Starbucks. No, jos pitää hiilen mausta.
Kirjattu

PaljonMaitoa+VahvaaKahvia

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2234
  • “Black as midnight on a moonless night.” - Cooper
Vs: Starbucks-kahviloita K-kauppoihin
« Vastaus #9 : Elokuu 29, 2015, 11:32:56 ap »

Starbucks. No, jos pitää hiilen mausta.

Kyllä niistä saa vaaleampiakin paahtoja. Tyrkyttävät ihan oletuksenakin heti paria vaihtoehtoa ja aina on ollut myös ei karrelle poltettu vaihtoehto. Ainakin ulkomailla. Suomessa en ole ikinä käynyt.
Kirjattu
Bezzera Unica PID + OE Pharos, Aeropress + Porlex Mini, Cezve, Behmor 1600

Kaivaten muistelen vielä: Gaggia Pure ja Ascaso i-Mini

Beorn

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 30
Vs: Starbucks-kahviloita K-kauppoihin
« Vastaus #10 : Elokuu 29, 2015, 12:21:30 ip »

Ok. En ole hyvin moniaasti kyseisen ketjun lopputuotteita nauttinut (enkä toistaiseksi lopputuotteista nauttinut), saattaahan niillä hyviäkin kahveja olla. Mistäpä sen tietää, harjalintuunkin voin uskoa, vaikken nähnyt ole. Enkä Tulimaatakaan ja sekin voinee olla muina Tulimaina vain. Oma kokemukseni on ollut, että sokerilla, siirapilla ja amforallisella vasikkain juomaa saa hiukan peitettyä hiiltyneen robustan makua.

Olen myös saanut joskus lahjaksi heidän paahtamiaan kahveja (ehkä) hyvää tarkoittavilta ihmisiltä, en kyllä itse maksaisi rahaa -ainakaan noiden saamieni näytteiden perusteella- ketjun tuotteista.

Täytynee kuitenkin antaa todistajain kertomuksen perusteella Starbucsillekin vielä mahdollisuus, jos jonnekin kaamoittavaan ostosinfernoon joudun ja siellä Starbucks on ja laillinen kahvila ei.
Kirjattu

PaljonMaitoa+VahvaaKahvia

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2234
  • “Black as midnight on a moonless night.” - Cooper
Vs: Starbucks-kahviloita K-kauppoihin
« Vastaus #11 : Elokuu 29, 2015, 12:28:30 ip »


saattaahan niillä hyviäkin kahveja olla.

En minä niin sanonut. Eivät vaan välttämättä karrelle poltettuja. Se että papu on vaalea tai vaaleahko ei oikein riitä hyvän kahvin määritelmään vielä. Tavattoman keskinkertaisia ketjukahvilaksikin ja kallis. En niiden tykkää leivos tai suolaspuolestakaan erityisesti.

Lainaus
Täytynee kuitenkin antaa todistajain kertomuksen perusteella Starbucsillekin vielä mahdollisuus, jos jonnekin kaamoittavaan ostosinfernoon joudun ja siellä Starbucks on ja laillinen kahvila ei.

No en tiedä. Paremman puutteessa saattaisin itse mennä, mutta on se vähän välteltävien listalla. Jos kaipaa aamulattea, niin niiden cappuccino on sellainen tosi lattemaisesti maitoinen ja kahvi maistuu kuiten vielä vähän läpi. Sokerisiirappehin en itse koske ja niiden ovat espressot melko kehnoja kun se espresso on selvästi optimoitu enemmän maitokahveihin.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 29, 2015, 12:34:33 ip kirjoittanut PaljonMaitoa+VahvaaKahvia »
Kirjattu
Bezzera Unica PID + OE Pharos, Aeropress + Porlex Mini, Cezve, Behmor 1600

Kaivaten muistelen vielä: Gaggia Pure ja Ascaso i-Mini

Toma

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1598
Vs: Starbucks-kahviloita K-kauppoihin
« Vastaus #12 : Elokuu 29, 2015, 23:22:34 ip »

Joissain maissa bucks on ihan siunaus, kun paikallinen kahvi on todella kuraa.
Bahamalla hotlan alakerrassa oli SB, sieltä aamukahvit, vaihtoehto oli ravintolan vatsanraiskaajakahvi.
Suomessa kävin kerran kentällä, odotellessani kyytiä aikaa tappaakseni, en saanut traumoja.

Tämä on vähän kuin "uskalla rakastua suomenruotsalaiseen" ;) viiitsivitsi
Kirjattu
Friends are like cows - if you eat them, they die.

Jari

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1569
Vs: Starbucks-kahviloita K-kauppoihin
« Vastaus #13 : Elokuu 29, 2015, 23:31:52 ip »

Joissain maissa bucks on ihan siunaus, kun paikallinen kahvi on todella kuraa.

Tämä lienee eittämättä totta...

Silti taitaa olla melko rohkeaa olettaa, että Stardollarin kahvi olisi hyvää kahvia.
Mitä kukaan täällä ei kai olekaan väittänyt. ;)
Kirjattu
Rocket Cellini Evoluzione + Arrarex Caravel + Niche Zero + Pharos + Lido 3 + Kanso Hiku + Aergrind + Aeropress + Cafflano Kompresso & Krinder + Clever + Kaldi Wide + Behmor 1600

Ex-machina: Isomac Venus + Granmacinino + Mazzer Mini + Quamar M80E

akubi

  • Kauppias
  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 104
    • Maja
Vs: Starbucks-kahviloita K-kauppoihin
« Vastaus #14 : Elokuu 29, 2015, 23:55:04 ip »


Suomessa kävin kerran kentällä, odotellessani kyytiä aikaa tappaakseni, en saanut traumoja.


Kerran kentällä hätäpäissään aamulla varhain, (kun kaikki omat papuset lopussa ja j&n väärässä päässä kenttää) keräsin pussin medium roast etiopialaista: traumatisoiva pussillinen öljyistä mustaa kultaa... kuten se joskus rouvan tilaamaama puolen gallonan pieni cappuchinotksi...nuotionsammutuskuralätäkkö siitä tuli mieleen. traumaapelkkäätraumaa...
Kirjattu