Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: La Marzocco Linea Mini  (Luettu 39979 kertaa)

timoh

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16
Vs: La Marzocco Linea Mini
« Vastaus #15 : Syyskuu 24, 2015, 08:22:12 ap »

Ilmeisesti innokkaita on ollut kun Kaffecentralenilla on nyt yksi kone varastossa ja lisää on tilattu  :):)
Kirjattu

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: La Marzocco Linea Mini
« Vastaus #16 : Syyskuu 24, 2015, 08:47:17 ap »

Olkootkin Marzocco ja varmasti hyvä laite, niin minusta toi on kyllä susiruma  ;D.
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

timoh

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16
Vs: La Marzocco Linea Mini
« Vastaus #17 : Syyskuu 24, 2015, 08:53:15 ap »

Olkootkin Marzocco ja varmasti hyvä laite, niin minusta toi on kyllä susiruma  ;D.

Mutta on tuo Linea Mini sentään poikkeus valtavirrasta. Minusta nuo e61-rosterilaatikotkin ovat rumia vaikka yhden olen omistanutkin.
Kirjattu

PaljonMaitoa+VahvaaKahvia

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2232
  • “Black as midnight on a moonless night.” - Cooper
Vs: La Marzocco Linea Mini
« Vastaus #18 : Syyskuu 24, 2015, 10:09:47 ap »

Heh, mahdollisesti -mutta jos löydätte Suomesta yli kaksi innokasta,
niin voisi jo tilaisuuteen myydä lippujakin, ja silläkin voisi saada osan hinnasta pois

Onko nää liput jo myynnissa? Mä tahon yhen.
Kirjattu
Bezzera Unica PID + OE Pharos, Aeropress + Porlex Mini, Cezve, Behmor 1600

Kaivaten muistelen vielä: Gaggia Pure ja Ascaso i-Mini

Joona_s

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 934
Vs: La Marzocco Linea Mini
« Vastaus #19 : Syyskuu 24, 2015, 17:19:27 ip »

mä voisin pistää sitten itseni jonoon kun temen londonium lähtee kiertoon.
Kirjattu
"We sales specialty coffee"

kaffeBohne

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 19
Vs: La Marzocco Linea Mini
« Vastaus #20 : Syyskuu 24, 2015, 22:02:19 ip »

Kuinkahan monta pitäis tilata että sais hinnan tingittyä 4500€...(värivaihtoehdoilla). Ei pitäis olla mahdotonta kun Saksan maalla stoll-espresso myy laitetta hintaan 4343€

Listahinnan Suomilisä on kyllä aika karmea.
Kirjattu
LM Linea Mini - Compak E8 - Aeropress

kaffeBohne

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 19
Vs: La Marzocco Linea Mini
« Vastaus #21 : Syyskuu 24, 2015, 22:04:41 ip »

Kävin kesällä KC:n fredan myymälässä laitetta ihmettelemässä ja kertoivat että useampia olivat jo myyneet.
Kirjattu
LM Linea Mini - Compak E8 - Aeropress

Teme

  • Administrator
  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1497
    • ristretto.fi
Vs: La Marzocco Linea Mini
« Vastaus #22 : Syyskuu 24, 2015, 22:10:21 ip »

mä voisin pistää sitten itseni jonoon kun temen londonium lähtee kiertoon.

Ei kannata pidättää henkeä mun Linea Mini tilausta odotellessa :) Muut harrasteet ovat kiitettävästi syöneet harrastetilin saldoa tänä vuonna. Ja Londiniumin kanssa on helppo elää...

T. Teme
Kirjattu

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2575
Vs: La Marzocco Linea Mini
« Vastaus #23 : Syyskuu 25, 2015, 05:26:59 ap »

Kävin kesällä KC:n fredan myymälässä laitetta ihmettelemässä ja kertoivat että useampia olivat jo myyneet.

Kun tarkemmin asiaa ajattelee, niin miksipä eivät olisi myyneet, mutta mun veikkaus on, että ne on myyty kahvilakäyttöön.

-Ja jos niin hullaantusin, että itse haluaisin Linean kotiini, niin veikkaan että katselisin käytettyä kahvilakonetta, normiLineaa saa myös yksigruppoisena, mutta toki niitä lie aika vähän, varsinkin jos alkaa, kuten minä, haluamaan MP-versiota. Niin tai näin, jos habituksesta puhutaan, kyllä tämän "asiallisen" tyylisuunnan laite menettää aika tavalla asiallisuudestaan yksigruppoisena, ja muuttuu enemminkin funkiksen ja postmodernin ei toivotuksi lapseksi ;-)
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: La Marzocco Linea Mini
« Vastaus #24 : Syyskuu 25, 2015, 10:18:11 ap »

Ei kannata pidättää henkeä mun Linea Mini tilausta odotellessa :) Muut harrasteet ovat kiitettävästi syöneet harrastetilin saldoa tänä vuonna. Ja Londiniumin kanssa on helppo elää...

T. Teme

Sorry OT, mutta mihin tuo hieno blogisi muuten hävisi? Loppuiko aika ja motivaatio?
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

Jari

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1567
Vs: La Marzocco Linea Mini
« Vastaus #25 : Syyskuu 25, 2015, 12:41:41 ip »

Kun tarkemmin asiaa ajattelee, niin miksipä eivät olisi myyneet, mutta mun veikkaus on, että ne on myyty kahvilakäyttöön.

Eikös Mini ole toistaiseksi saatavilla ainoastaan vesisäiliökäyttöisenä?
Rajoittanee hitusen soveltuvuutta kahvilaympäristöön.

Kirjattu
Rocket Cellini Evoluzione + Arrarex Caravel + Niche Zero + Pharos + Lido 3 + Kanso Hiku + Aergrind + Aeropress + Cafflano Kompresso & Krinder + Clever + Kaldi Wide + Behmor 1600

Ex-machina: Isomac Venus + Granmacinino + Mazzer Mini + Quamar M80E

Toma

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1598
Vs: La Marzocco Linea Mini
« Vastaus #26 : Syyskuu 25, 2015, 14:04:30 ip »

Olin luulossa et totta kai tuossa olisi vesiliitäntä, pieni googletus ni eipä tosiaan olekkaan.
Clive coffee:n sivuilla oli kyl maininta että saattais tulla mahdolliseksi: While the machine doesn’t currently come with a direct line plumbing kit, La Marzocco will have one available in the future.

http://www.clivecoffee.com/learn/2015/03/introducing-the-la-marzocco-linea-mini/
Kirjattu
Friends are like cows - if you eat them, they die.

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2575
Vs: La Marzocco Linea Mini
« Vastaus #27 : Syyskuu 25, 2015, 14:19:38 ip »

Joo, vesirasialla on, itsellenikin yllätys. Mutta "3.5L water reservoir" ei ensinnäkään ole ihan pieni, ja toisekseen. Onko tuo nyt kamalaa täytettä muutaman kerran päivässä laitetta. Eikä kaikki kahvilat tee soirona koo ajan kahvia, vaan saattaa ola paljon kahviloita joissa espressopohjaisia tilataan vain muutamia tunnissa tai muutamia koko päivän aikana. Ja jos ei kahvilan aloittaja tiedä mihin homma etenee, niin suht pienellä investoinnilla/laitteela on usein mielekästä aloittaa.

Seattlen mamma tehnyt tästäkin videon:

https://www.seattlecoffeegear.com/la-marzocco-linea-mini-espresso-machine
  ...jossa muuten väittää että eu-mallin saisi johtoon!

Eikä mielipiteeni ulkonäöstä muutu edes punaisena! ;-)
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 25, 2015, 14:24:57 ip kirjoittanut OskuK »
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

Jari

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1567
Vs: La Marzocco Linea Mini
« Vastaus #28 : Syyskuu 25, 2015, 14:59:17 ip »

Onko tuo nyt kamalaa täytettä muutaman kerran päivässä laitetta.

On. ;)

Eikä kaikki kahvilat tee soirona koo ajan kahvia, vaan saattaa ola paljon kahviloita joissa espressopohjaisia tilataan vain muutamia tunnissa tai muutamia koko päivän aikana. Ja jos ei kahvilan aloittaja tiedä mihin homma etenee, niin suht pienellä investoinnilla/laitteela on usein mielekästä aloittaa.

Epäilemättä plörötin toimii kahvilaolosuhteissakin. Toisaalta hintaero GS/3:een verrattuna ei ole suuren suuri. Itse olisin valmis maksamaan sen suurin piirtein parin tonnin erotuksen (siis kaupalliseen käyttöön ajatellen. En ihan heti ole ajatellut GS/3:a kotiin hankkia...).
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 25, 2015, 15:08:02 ip kirjoittanut Jari »
Kirjattu
Rocket Cellini Evoluzione + Arrarex Caravel + Niche Zero + Pharos + Lido 3 + Kanso Hiku + Aergrind + Aeropress + Cafflano Kompresso & Krinder + Clever + Kaldi Wide + Behmor 1600

Ex-machina: Isomac Venus + Granmacinino + Mazzer Mini + Quamar M80E

Jari

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1567
Vs: La Marzocco Linea Mini
« Vastaus #29 : Syyskuu 25, 2015, 16:31:54 ip »

Seattlen mamma tehnyt tästäkin videon:
https://www.seattlecoffeegear.com/la-marzocco-linea-mini-espresso-machine
  ...jossa muuten väittää että eu-mallin saisi johtoon!

Mikähän dramaattinen ero EU ja US -malleissa muuten on?
Vesijohtoliitäntää ei saa 110 volttisena???  ;D

Noita ko. mamman videoita kun on tullut katseltua, niin käsitykseni SCG:stä espressoauktoriteettina on rapissut pahemman kerran. ;)
Kirjattu
Rocket Cellini Evoluzione + Arrarex Caravel + Niche Zero + Pharos + Lido 3 + Kanso Hiku + Aergrind + Aeropress + Cafflano Kompresso & Krinder + Clever + Kaldi Wide + Behmor 1600

Ex-machina: Isomac Venus + Granmacinino + Mazzer Mini + Quamar M80E