Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: (Kahvi)kokemuksia HasBeanista  (Luettu 331871 kertaa)

Tommi

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 40
Vs: (Kahvi)kokemuksia HasBeanista
« Vastaus #225 : Helmikuu 05, 2009, 11:25:45 ap »

Onkos tuota "muu eurooppa"-lisää kukaan vielä tohtinut kysäistä?

Vihdoin eilen sain aikaiseksi. Ja vaikka itse sanonkin, loistavalla menestyksellä. Käykääpä nyt (koe)ostoksilla, niin huomaatte.

Jos jotakuta kiinnostaa, tarina eteni kutakuinkin seuraavasti.

Ensimmäisessä viestissäni selitin, että postimaksukorotus on (1) erittäin suuri (yli 60%) kun sitä verrataan entiseen postimaksuun ja (2) mikä huolestuttavinta, korotus selvästi koskee vain osaa asiakkaista, ja että varsinkin jälkimmäinen seikka on omiaan aiheuttamaan närää.

Vastauksena ensimmäiseen viestiini Steve otti esiin mm. ulkomaanpostituksien suuremman hävikin - aivan  kuten tässä ketjussa yhdeksi korotuksen syyksi uumoiltiinkin. Lisäksi hän kertoi, että sisämaan lähetyksissä he voivat käyttää jonkinlaisia valmiiksi maksettuja kuoria tai paketteja kun taas ulkomaille pitää aina erikseen liimailla postimerkit päälle. Huomauttipa myös, että postimaksut eivät heillä ole muuttuneet n. 5 vuoteen, ja että oli aika korottaa niitä. Toisaalta totesi myös että kahviahan tässä ollaan myymässä eikä 'shipping'iä.

Vastasin, että ihmiset ymmärtävät kyllä kaikenlaisten seikkojen vaikuttavan hinnanmuodostukseen. Nyt kyse on enemmän tavasta, jolla korotus on tehty kuin hinnannoususta ylipäätään. Korottaminen ei ole ollut ihan nappitoimintaa ja siksi asia on aiheuttanut jonkin verran keskustelua.

Steve selitti, että softa hakee (tai aika-ajoin tarkistaa, tms.) royal mailin sivuilta automaattisesti kv.postimaksut ja totesi, että on halukas korjaamaan asian, jos tosiaan on niin, että hänen ja royal mailin postimaksut eivät täsmää. Pyysi laittamaan esimerkin, jos mahdollista.

Olihan se mahdollista. Annoin esimerkin, jonka pointti oli että Royal mail erottelee kv. lentopostissa euroopan ja muun maailman. HB:n ohjelma sen sijaan selvästi tällää kaikille Britannian ulkopuolelle meneville tilauksille muun maailman maksun. Tästä seuraa, että britit ja muu maailma maksavat täsmälleen sen, mitä royal mail pyytää ja eurooppalaiset joutuvat korotuksen ainoiksi maksumiehiksi. Ja mikä tärkeintä: tämän ihmiset ovat myös huomanneet eivätkä pidä siitä.

Tämä riitti ja nyt on koodi tältä osin näpytelty uuteen uskoon.

Koska ensimmäisessä viestissään Steve ryhtyi erityisesti perustelemaan korotuksia, ei vaikuta siltä että kyse olisi web-systeemiin pujahtaneesta virheestä. Toisaalta kyse oli kenties vahingosta siinä mielessä, että oli jäänyt huomaamatta miten epätasa-arvoinen kyseinen korotuspolitiikka lopulta oli.

Ensimmäisen viestini lopussa muuten totesin, että olen luvannut välittää hänen vastauksensa suomalaiselle foorumille, jolla asiasta on lyhyesti keskusteltu. Tällä oli ilmeisen suuri vaikutus, vaikka en toteamustani suinkaan minkäälaiseksi uhkaukseksi tarkoittanutkaan, sanoinpa vain että voin samalla informoida muitakin asiasta kiinnostuneita. Steve näet kertoi, että Suomi on aivan kirkkaasti HB:n toiseksi suurin markkina-alue ja pyysi minua korostamaan muillekin, että hän haluaa säilyttää erinomaiset suhteet täkäläisiin asiakkaisiinsa jatkossakin.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 05, 2009, 11:35:10 ap kirjoittanut Tommi »
Kirjattu

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: (Kahvi)kokemuksia HasBeanista
« Vastaus #226 : Helmikuu 05, 2009, 11:34:19 ap »

Hienoa Tommi! Hyvä että saatiin asiaan selvitys/oikaisu.

Harmi vaan että muutama tilaus ehti tulla noilla korkeilla postikuluilla...
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

jiitee

  • Global Moderator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2358
Vs: (Kahvi)kokemuksia HasBeanista
« Vastaus #227 : Helmikuu 05, 2009, 12:08:10 ip »

Vihdoin eilen sain aikaiseksi. Ja vaikka itse sanonkin, loistavalla menestyksellä. Käykääpä nyt (koe)ostoksilla, niin huomaatte.

Hienoa että jaksoit tuosta (asiallisesti) kysäistä niin saatiin siihen selvyys. Nyt siellä on tosiaan valittavana puolet halvempi vaihtoehto "Royal Mail (International Surface Packets)" entisen "Royal Mail (International Airmail Packets)" lisäksi.

Koska ensimmäisessä viestissään Steve ryhtyi erityisesti perustelemaan korotuksia, ei vaikuta siltä että kyse olisi web-systeemiin pujahtaneesta virheestä. Toisaalta kyse oli kenties vahingosta siinä mielessä, että oli jäänyt huomaamatta miten epätasa-arvoinen kyseinen korotuspolitiikka lopulta oli.

Eikös tuo nimenomaan (web-systeemin) toteutuskömmähdykseltä kuulosta? Tarkoitus siis oli korottaa postimaksuja uudistuksen yhteydessä, mutta toteutukseen oli pujahtanut mannereurooppalaisten osalta virhe (systeemi ei osannut tarjota tuota edullisempaa "surface packets" vaihtoehtoa - tuon airmailin hintahan on ennallaan?).
Kirjattu

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: (Kahvi)kokemuksia HasBeanista
« Vastaus #228 : Helmikuu 05, 2009, 13:33:10 ip »

Hienoa että jaksoit tuosta (asiallisesti) kysäistä niin saatiin siihen selvyys. Nyt siellä on tosiaan valittavana puolet halvempi vaihtoehto "Royal Mail (International Surface Packets)" entisen "Royal Mail (International Airmail Packets)" lisäksi.

Eikös tuo nimenomaan (web-systeemin) toteutuskömmähdykseltä kuulosta? Tarkoitus siis oli korottaa postimaksuja uudistuksen yhteydessä, mutta toteutukseen oli pujahtanut mannereurooppalaisten osalta virhe (systeemi ei osannut tarjota tuota edullisempaa "surface packets" vaihtoehtoa - tuon airmailin hintahan on ennallaan?).

Hmm.. kyllä tuossa jotain häröä on edelleenkin, jos lentopostien hinnat pysyivät samalla tasolla. Aikaisemmin (viime vuonna) ei ollut maapostivaihtoehtoa ollenkaan ja muutaman pussin tilaukset tulivat aina lentopostissa. Eli tarjolla on nyt siis edukkaampi ja hitaampi vaihtoehto.
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

akallio

  • Administrator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2811
Vs: (Kahvi)kokemuksia HasBeanista
« Vastaus #229 : Helmikuu 05, 2009, 13:43:09 ip »

Steve näet kertoi, että Suomi on aivan kirkkaasti HB:n toiseksi suurin markkina-alue ja pyysi minua korostamaan muillekin, että hän haluaa säilyttää erinomaiset suhteet täkäläisiin asiakkaisiinsa jatkossakin.

Voiko tuo olla totta? Ja mitä se kertoo? :)
Kirjattu
- Aleksi (varustuksena Izzo Duetto, Mahlkönig Vario + Vario-W & sälää)

Tommi

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 40
Vs: (Kahvi)kokemuksia HasBeanista
« Vastaus #230 : Helmikuu 05, 2009, 13:48:51 ip »

Hienoa että jaksoit tuosta (asiallisesti) kysäistä niin saatiin siihen selvyys. Nyt siellä on tosiaan valittavana puolet halvempi vaihtoehto "Royal Mail (International Surface Packets)" entisen "Royal Mail (International Airmail Packets)" lisäksi.

Eikös tuo nimenomaan (web-systeemin) toteutuskömmähdykseltä kuulosta? Tarkoitus siis oli korottaa postimaksuja uudistuksen yhteydessä, mutta toteutukseen oli pujahtanut mannereurooppalaisten osalta virhe (systeemi ei osannut tarjota tuota edullisempaa "surface packets" vaihtoehtoa - tuon airmailin hintahan on ennallaan?).

No jopa on! Aamulla nimenomaan lentopostin hinta oli korjattu vastaamaan royal mailin euroopan hintaa eli se ei ollut ennallaan, vaan systeemi näytti 4:lle pussille hitusen yli 6 puntaa. Nyt se tosiaan näyttää jälleen 11.07.

Eli kuuvamasi kaltaisesta virheestä ei alunperin ollut kyse, vaan siitä että eurooppalaisten tilausten airmail-hinta otettiin royal mailin hinnaston "rest of the world" kategoriasta eikä "europe" kategoriasta. Tästä seurasi, että sisämaan tilaajat sekä euroopan ulkopuolelle tilaavat eivät maksaneet latiakaan yli royal mailin todellisten hintojen, mutta eurooppaan tilaavat maksoivat tuntuvasti enemmän. Ja tämä myös meni perille ja tämän Steve alunperin (eli viime yönä) korjasi kuntoon.

[edit: tuolta sen näkee http://www.royalmail.com/portal/rm/content1;jsessionid=BYE5JY0YGCIPGFB2IGEUNZQUHRAYUQ2K?mediaId=53800712&catId=400036 kun skrollaa alas kohtaan Airmail prices 1000g ja katsoo 'small packets' 'Europe' ja 'Rest of the world' sarakkeita]

Steve antoi ymmärtää, että oli kyllä tarkoittanut korottaa hintoja, ja kenties ajatteli tekevänsä sen laittamalla ulkomaantoimituksiin todellisia postituskustannuksia korkeamman toimitushinnan, mutta ei ehkä laskeskellut kovin tarkkaan ja ei siksi hoksannut siitä seuraavaan näin räikeän eron eri maalaisten asiakkaiden välillä.

Nyt 'Surface packet' on tosiaan tullut lisäksi, mutta tämän vaihtoehdon lisäämisestä ei ollut alunperin kyse. Sitä paitsi se ei ole kovin viaabeli vaihtoehto, koska toimitusaika (royal mailin sivuston mukaan) on "2–12 weeks".

Muutaman tunnin ajan asia oli aivan oikein, nyt tilanne on olennaisilta osin jälleen entisenlainen. En tiedä viitsinkö vielä kerran lähestyä tässä asiassa, juuri kun aamulla jo kiittelin asian ripeästä hoitamisesta. Selvää joka tapauksessa on, että eurooppalaista airmailtilaajaa piti ryhtyä laskuttamaan sen mukaan mitä royal mail paketista laskuttaa.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 05, 2009, 14:02:29 ip kirjoittanut Tommi »
Kirjattu

Tommi

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 40
Vs: (Kahvi)kokemuksia HasBeanista
« Vastaus #231 : Helmikuu 05, 2009, 13:57:42 ip »

Voiko tuo olla totta? Ja mitä se kertoo? :)

Mitä ilmeisimmin se on totta. Vaikea nähdä miksi ei olisi. Kertoo kai sitä, että kansainvälinen kauppa on lopulta aika vähäistä, jos piskuisen Suomen kahviharrastajat onnistuvat muodostamaan kriittisen massan yhtään missään, vai?
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 05, 2009, 14:11:05 ip kirjoittanut Tommi »
Kirjattu

akallio

  • Administrator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2811
Vs: (Kahvi)kokemuksia HasBeanista
« Vastaus #232 : Helmikuu 05, 2009, 14:38:41 ip »

Mitä ilmeisimmin se on totta. Vaikea nähdä miksi ei olisi. Kertoo kai sitä, että kansainvälinen kauppa on lopulta aika vähäistä, jos piskuisen Suomen kahviharrastajat onnistuvat muodostamaan kriittisen massan yhtään missään, vai?

Tai että Suomessa paikallinen tarjonta on vähäistä, kun tilaillaan Englannista asti?
Kirjattu
- Aleksi (varustuksena Izzo Duetto, Mahlkönig Vario + Vario-W & sälää)

Hanni

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 41
Vs: (Kahvi)kokemuksia HasBeanista
« Vastaus #233 : Helmikuu 05, 2009, 19:09:00 ip »

Tai että Suomessa paikallinen tarjonta on vähäistä, kun tilaillaan Englannista asti?


Tai, että tämän foorumin mainonta on purrut ;-).
Kirjattu

joni

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 155
Vs: (Kahvi)kokemuksia HasBeanista
« Vastaus #234 : Helmikuu 05, 2009, 21:28:45 ip »

Kiinnostaisi kyllä, jos joku tietää jonkun halvemman, parempaa palvelua antavan, nopeamman, parempaa kahvia myyvän yrityksen. Noilla kalliilla posteillakin kahvin hinnaksi jää n.7,50€, joka ei mielestäni vieläkään ole paha siihen nähden mitä sillä saa. Olisihan se aivan mahtavaa, että noita postimaksuja ei tarvisi maksaa ollenkaan.

Tilasin sunnuntaina ja nyt on ensimmäinen kerta kun ei saavu torstaiaamuksi laatikkoon. Mitähän se mahtaa olla tuolla halvemmalla rahdilla sitten toimitusaika?

Asiasta toiseen: onko kukaan maistanut liikkeen tee-valikoimaa? suosituksia?
Kirjattu
La Pavoni Professional + Demoka Minimoka M207

jiitee

  • Global Moderator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2358
Vs: (Kahvi)kokemuksia HasBeanista
« Vastaus #235 : Helmikuu 05, 2009, 21:57:49 ip »

Tai että Suomessa paikallinen tarjonta on vähäistä, kun tilaillaan Englannista asti?

Näinhän se on. Itselleni netistä tilaaminen on käytännössä ainoa tapa saada tuoretta kahvia toisten paahtamana (ja vaivattomasti). Lähimpään tietämääni paahtimoon taitaa olla matkaa se 160km. Netin kautta tilatessa ei sitten paljoa paina tilaako suomesta vai ulkomailta - varsinkin kun palvelun taso niistä parista ulkomaisesta on kohdallaan.

Sinänsä ihmetyttää että suomalaista kaupoista on niin vaikea ostosta tehdessään saada täyttä varmuutta paahtopäivästä. HasBean paahtaa tilauksia joka päivä, Squaremile sanoo suoraan että paahdetaan maanantaina ja torstaina ja tilaus lähtee tuoreena liikkeelle silloin. Sitten on esimerkiksi ruotsalainen baristashopen joka myy toisten paahtoja mutta kertoo kuitenkin paahtopäivät. Baristashopenin tapauksessa siellä saattaa olla saman tuotteen kohdalla tyyliin kolmea eri paahtopäivää tarjolla, esimerkiksi nyt siellä on Biloyaa päivillä 29/1, 26/11, 17/11 ja hinta tippuu mitä vanhempaa tilaa.

Tai, että tämän foorumin mainonta on purrut ;-).

Tällaiset ketjut ovat tosiaankin mainosta yritykselle - niin hyvässä kuin pahassa. Tässäkin ketjussa on tullut sekä positiivista että negatiivista kommenttia joista sitten jokainen lukija voi muodostaa oman mielikuvansa siitä kannattaako edes kokeilla tilaamista. Oman tilauskokemuksen jälkeen onkin sitten helppo päättää itse siitä jatkosta (ja antaa halutessaan kommenttia).

Jahka tuo kahwiki saadaan käyntiin, niin sinne olisi tasapuolisuuden nimissä hyvä koostaa jonkinlainen linkkisivu kaikkiin tunnettuihin nettikauppoihin, kotimaassa ja ulkomailla. Tarvittaessa tuolta voitaisiin sitten ohjata tänne foorumin puolelle linkeillä kokemusketjuihin. Tosin tässä pitäisi olla ehkä jollain tavalla varovainen suomalaisten paahtimoiden kanssa. "Moderaattorisensorin" voisi laittaa niissä hieman herkemmälle ja tarvittaessa jopa valmistautua poistamaan viestejä. Nimittäin yksi negatiivinen kommentti täällä hasbeanille ei todennäköisesti juurikaan hallaa tee yrityksen taloudelle - brittein saarilla kun on populaa se reilu 51 miljoonaa, mutta Suomalaiselle pienpaahtimolle kovin negatiiviset kommentit voisivat olla astetta ikävämpi juttu. En tarkoita tällä että negatiivisia kommentteja pitäisi kieltää - mutta tällaisissa olisi varmaan hyvä vaatia keskimääräistä paremmat perustelut palautteelle (myös niille kehuille). Vai mitä mieltä muut ovat?

Toisaalta suomalaisten paikkojen kanssa ei ole niinkään pelkoa rahojen taikka pakettien katoamisesta ja ongelmatilanteissa selvitystyö sujuu täällä kotosuomessa helposti. Ulkomaisten kauppojen kokemusketjujen suurin anti on ehkä niistä välittyvä luottamus/epäluottamus kauppiasta kohtaan noin yleensä.

Tilasin sunnuntaina ja nyt on ensimmäinen kerta kun ei saavu torstaiaamuksi laatikkoon. Mitähän se mahtaa olla tuolla halvemmalla rahdilla sitten toimitusaika?

Saarivaltakunta taisi olla alkuviikosta täysin kaaoksessa lumentulon takia. Ainakin Squaremile tiedotti blogissaan maanantaina että posti ei yksinkertaisesti liiku.
Kirjattu

vemuli

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 632
Vs: (Kahvi)kokemuksia HasBeanista
« Vastaus #236 : Helmikuu 05, 2009, 22:53:10 ip »


Tällaiset ketjut ovat tosiaankin mainosta yritykselle - niin hyvässä kuin pahassa. Tässäkin ketjussa on tullut sekä positiivista että negatiivista kommenttia joista sitten jokainen lukija voi muodostaa oman mielikuvansa siitä kannattaako edes kokeilla tilaamista. Oman tilauskokemuksen jälkeen onkin sitten helppo päättää itse siitä jatkosta (ja antaa halutessaan kommenttia).

Jahka tuo kahwiki saadaan käyntiin, niin sinne olisi tasapuolisuuden nimissä hyvä koostaa jonkinlainen linkkisivu kaikkiin tunnettuihin nettikauppoihin, kotimaassa ja ulkomailla. Tarvittaessa tuolta voitaisiin sitten ohjata tänne foorumin puolelle linkeillä kokemusketjuihin. Tosin tässä pitäisi olla ehkä jollain tavalla varovainen suomalaisten paahtimoiden kanssa. "Moderaattorisensorin" voisi laittaa niissä hieman herkemmälle ja tarvittaessa jopa valmistautua poistamaan viestejä. Nimittäin yksi negatiivinen kommentti täällä hasbeanille ei todennäköisesti juurikaan hallaa tee yrityksen taloudelle - brittein saarilla kun on populaa se reilu 51 miljoonaa, mutta Suomalaiselle pienpaahtimolle kovin negatiiviset kommentit voisivat olla astetta ikävämpi juttu. En tarkoita tällä että negatiivisia kommentteja pitäisi kieltää - mutta tällaisissa olisi varmaan hyvä vaatia keskimääräistä paremmat perustelut palautteelle (myös niille kehuille). Vai mitä mieltä muut ovat?

Toisaalta suomalaisten paikkojen kanssa ei ole niinkään pelkoa rahojen taikka pakettien katoamisesta ja ongelmatilanteissa selvitystyö sujuu täällä kotosuomessa helposti. Ulkomaisten kauppojen kokemusketjujen suurin anti on ehkä niistä välittyvä luottamus/epäluottamus kauppiasta kohtaan noin yleensä.


Niin kauan, kun on kysymys mielipiteistä ei ole mitään syytä alkaa sensuroimaan niitä. Esimerkiksi : " tilasin paikasta x tuotetta y, enkä tykännyt yhtään..." on ihan puhdas mielipide. Mikäli valitus kohdistuu palveluun, on silloinkin melko usein kyseessä mielipide/makuasia, koska me kaikki koemme yksilöllisesti kohtaamamme tilanteet. Tällöin on myös turha alkaa sensuurilinjalle. Jos kyseessä on yksilöllinen, kahden osapuolen välinen riitatilanne, niin sellaiset asiat ei mielestäni kuulu ruodittavaksi keskustelupalstoille. Samaten huijaussyytökset ovat kyseenalaisia julkistuksia, ilman todella pätevää näyttöä asiasta.

En näe mitään syytä määritellä erilaisia linjauksia esim. kotimaisten ja ulkomaisten pienpaahtimoiden välille. Toisaalta, jos lukee tämän palstan kirjoituksia, voi huomata kirjoittajien olevan varsin asiallisia kaikinpuolin. Vosiko jopa olettaa, että kahvin juonnilla on sivistävä vaikutus  ;)
Kirjattu
*Brasilia Portofino, Rancilio MD 50 ST, LaPavoni Europiccola, 1zpresso JX Pro, Wilfa WSCG-2*

jiitee

  • Global Moderator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2358
Vs: (Kahvi)kokemuksia HasBeanista
« Vastaus #237 : Helmikuu 05, 2009, 23:37:00 ip »

Niin kauan, kun on kysymys mielipiteistä ei ole mitään syytä alkaa sensuroimaan niitä. Esimerkiksi : " tilasin paikasta x tuotetta y, enkä tykännyt yhtään..." on ihan puhdas mielipide. Mikäli valitus kohdistuu palveluun, on silloinkin melko usein kyseessä mielipide/makuasia, koska me kaikki koemme yksilöllisesti kohtaamamme tilanteet. Tällöin on myös turha alkaa sensuurilinjalle.

Näinhän se kyllä on. Ehkäpä tuo huoleni korjaantuisi esittämäsi kaltaisella ohjeistustekstillä kokemusketjun alussa/linkkilistan yhteydessä. Foorumin aktiivisemmat käyttäjät ovat varmaankin oppineet tulkitsemaan täällä esiintyvää mielipidekirjoa, mutta vasta kahvimaailmaan tutustuville olisi ehkä syytä antaa jonkinlaista tulkintaohjetta. Tosin voihan siellä ketjussa kokeneemmaat esittää sitten omia näkökantojaan/kysymyksiään, mikä varmastikin tasoittaisi tilannetta.
Kirjattu

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: (Kahvi)kokemuksia HasBeanista
« Vastaus #238 : Helmikuu 06, 2009, 10:10:04 ap »

Niin kauan, kun on kysymys mielipiteistä ei ole mitään syytä alkaa sensuroimaan niitä. Esimerkiksi : " tilasin paikasta x tuotetta y, enkä tykännyt yhtään..." on ihan puhdas mielipide.

Tämä on totta.
Jokainen tilatkoot mistä haluaa. Kolmessa viimeisimmässä Hasbeanin tilauksessa on ollut jotain häikkää ja tämä postimaksujen korotus oli viimeinen niitti. Viimeisin tilaukseni lähti nyt muualle (ajattelin koluta noita muita Brittien paahtimoita läpi), olkoot Hasbean jonkin aikaa ilman minun tilauksiani  ;D. Reklamaatiot Steve kyllä hoitaa sinäänsä hienosti, aina tulee vastaus "voinko lähettää uuden pussin seuraavassa tilauksessa", mikä on sinänsä ihan ok. Nyt ei vain sitä seuraavaa tilausta vähään aikaan kuulu  8).

Mutta hienoa että Suomi on Hasbeanin asiakkaana noinkin korkealla! Varmasti ainakin osittain tämän foorumin ansiota.
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

akallio

  • Administrator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2811
Vs: (Kahvi)kokemuksia HasBeanista
« Vastaus #239 : Helmikuu 06, 2009, 10:42:57 ap »

Näinhän se kyllä on. Ehkäpä tuo huoleni korjaantuisi esittämäsi kaltaisella ohjeistustekstillä kokemusketjun alussa/linkkilistan yhteydessä. Foorumin aktiivisemmat käyttäjät ovat varmaankin oppineet tulkitsemaan täällä esiintyvää mielipidekirjoa, mutta vasta kahvimaailmaan tutustuville olisi ehkä syytä antaa jonkinlaista tulkintaohjetta. Tosin voihan siellä ketjussa kokeneemmaat esittää sitten omia näkökantojaan/kysymyksiään, mikä varmastikin tasoittaisi tilannetta.

Linkkilistaa (pienillä, mutta objektiivisillä lisätiedoilla ryyditettynä) varmastikin ruvetaan wikiin keräämään. Kokemusketjujen sisältöä ei liene syytä syynätä normaalia tarkemmin, hyvin asiallisiahan ne ovat tähän mennessä olleet. Toki jos alkaa tulla kummallisia kommentteja niin valveutuneet kanssakeskustelijat voivat kysellä perustelujen perään, ja toki tietoliikenteen häirinnän puolelle menevä kirjoittelu siivotaan pois.
Kirjattu
- Aleksi (varustuksena Izzo Duetto, Mahlkönig Vario + Vario-W & sälää)