Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Huom! Tämän yläpalkin pikahaku hakee vain siltä alueelta tai ketjusta, joka sinulla on auki.

Kirjoittaja Aihe: (Kahvi)kokemuksia HasBeanista  (Luettu 331870 kertaa)

jiitee

  • Global Moderator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2358
Vast:(Kahvi)kokemuksia HasBeanista
« Vastaus #30 : Lokakuu 03, 2007, 10:34:43 ap »

Lainaus käyttäjältä: akallio
Varsinainen kauppias ei ole. Kun luottokorttinumeron syöttää sinne suoraan, niin se on sitten ihan kyseisen webbikaupan toteutuksesta kiinni mitä sille tapahtuu.


Itse en ole mielestäni koskaan hasbeanille luottokorttinumeroani kertonut, vaan ainoastaan sille "välittäjäfirmalle" - joka sitten kuittaa hasbeanille laskun maksetuksi (ja lähettää minullekin kuitin tapahtumasta sähköpostiin).

Itsekin käyttelen paypalia lähinnä pienempien ostosten ostelemiseen paikoista joista saatan vain sen yhden ostoksen tehdä enkä ole ryhtymässä "kanta-asiakkaaksi" (kahviostoksia en laske enää pieniksi, tilattua kun tulee pääsääntöisesti aina yli 70? kerrallaan).

Mutta mitenkäs tuon paypalin tapauksessa tapahtuu jos esim. tuote ei saavukkaan perille (eli tulet ns. "jekutetuksi"). Luottokortilla ostettaessa asiasta voi informoida luottokuntaa joka sitten yleensä kai palauttaa rahat ja hoitaa itse karhuamisen kauppiaalta? Tekeekö paypal saman? Luottokuntaahan tuossa paypal asiassa olisi turha lähestyä kun ongelma ei ole luottokunnan ja paypalin välinen vaan paypalin ja kauppiaan?

Samaa vähän mietin tuon Visa Electronin kanssa. Sehän ei ole varsinaisesti luottokortti ja jos sillä maksaessaan tulee jekutetuksi niin silloin kai pitää mennä pankin tiskille kyselemään rahojensa kohtaloa?
Kirjattu

akallio

  • Administrator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2811
Vast:(Kahvi)kokemuksia HasBeanista
« Vastaus #31 : Lokakuu 03, 2007, 22:10:09 ip »

Lainaus käyttäjältä: jiitee

Itse en ole mielestäni koskaan hasbeanille luottokorttinumeroani kertonut, vaan ainoastaan sille "välittäjäfirmalle" - joka sitten kuittaa hasbeanille laskun maksetuksi (ja lähettää minullekin kuitin tapahtumasta sähköpostiin).


Nykyään näköjään luottokorttimaksut menevät jonkun väliportaan kautta. Muistelisin että ennen ne menivät ihan suoraan webbikaupasta, mutta saatan muistaa väärinkin.

Lainaus käyttäjältä: jiitee

Mutta mitenkäs tuon paypalin tapauksessa tapahtuu jos esim. tuote ei saavukkaan perille (eli tulet ns. "jekutetuksi"). Luottokortilla ostettaessa asiasta voi informoida luottokuntaa joka sitten yleensä kai palauttaa rahat ja hoitaa itse karhuamisen kauppiaalta? Tekeekö paypal saman?


Minulla menee PayPalin ostokset suoraan luottokortilta, eli tässä tapauksessa homman pitäisi toimia kuten normaalisti. En tiedä karhuaako Luottokunta niitä PayPalilta vai alkuperäiseltä kauppiaalta, ainakin luottokorttilaskussa ostokset näkyvät nimellä PayPal / Kauppias, eli saattaa mennä kummin vaan. Jos käyttää PayPal-rahaa eli Luottokunta ei ole mukana, niin sitten kai joutuu PP:n kanssa asian selvittämään, enkä tiedä kuinka jouhevaa se on. Ainakin niillä on aika kattavat systeemit tuollaisen varalle, joten kuvittelisin että hoituu sitäkin kautta.


Kirjattu
- Aleksi (varustuksena Izzo Duetto, Mahlkönig Vario + Vario-W & sälää)

Sammy

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 47
Vast:(Kahvi)kokemuksia HasBeanista
« Vastaus #32 : Tammikuu 19, 2008, 23:32:12 ip »

Hasbeanilla on sivuillaan sitä valintaa hieman helpottava ominaisuus.
http://www.coffeeinfo.co.uk/index.php?module=Pagesetter&func=viewpub&tid=3&pid=1

Itse olen myös vakuuttunut kyseisen firman toiminnasta ja kahveista jotta tilaan jatkossakin.
Kirjattu
ECM Giotto Premium & Rancilio Rocky doserless :)

moop

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 33
Vast:(Kahvi)kokemuksia HasBeanista
« Vastaus #33 : Tammikuu 29, 2008, 13:36:27 ip »

Minulla on antaa HB:n asiakaspalvelun laadusta todella hyvä esimerkki. Elikäs pistin tilauksen tulemaan ja viikon kuluttua koitin paikalliselta DPD:ltä kysellä pakettini perään. No, eiväthän ne voi auttaa koska paketille ei ole annettu seurantanumeroa.

Kysyin HB:ltä, että löytyisikö mahdollisesti lähetysnumeroa tilaukselleni. Vastaus tuli mailiin puolen tunnin kuluttua, jossa Steve kertoi kahteen otteeseen soittaneensa tänne Oulun DPD:lle ja hoputtaneen paketin toimituksessa. Kävi myös ilmi, että sitä oli eilen yritetty toimittaa, mutta ketään ei ollut paikalla. Jep, puhelin on fiksu keksintö ja aikaisemmat kuriirit ovat kyllä sen merkityksen ymmärtäneetkin..

Eli HB tietää mitä asiakaspalvelu tarkoittaa. Rohkeasti vaan avartamaan (ja ehkä monimutkaistamaankin) maailmaa erilaisilla pavuilla:)
Kirjattu

kahvilaivan kapteeni

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 176
Vast:(Kahvi)kokemuksia HasBeanista
« Vastaus #34 : Tammikuu 29, 2008, 21:17:00 ip »

Hasbeanin asiakaspalvelu on omankin kokemukseni mukaan ällistyttävän nopeaa ja mutkatonta. Tilasin sieltä taannoin muutamia kuppeja, ja roimasta pakkaamisesta huolimatta yksi lautanen oli rikki. Steve lupasi pistää uuden seuraavan tilauksen yhteydessä. Seuraavaa tilausta ei kuitenkaan ole tullut, koska olen huomannut pärjääväni varsin hyvin KC:n, mokkamestarien ja robertin ja wäinön kahvilan paputarjonnalla. Itse asiassa koin jossain määrin hölmöksi ja epäekologiseksikin tilata pussukoita ulkomailta, varsinkin kun parhaimmat makuelämykset olen saanut noista em. suomalaisista paikoista ostetuista pavuista. Ja olen kyllä kokeillut useampiakin HB-papuja/sekoituksia.
Kirjattu
La Pavoni Europiccola & Eureka Mignon

moop

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 33
Vast:(Kahvi)kokemuksia HasBeanista
« Vastaus #35 : Tammikuu 30, 2008, 08:03:54 ap »

Varoituksen sana: tässä kirjoituksessa eksytään otsakkeen aiheesta (mutta käsitellään muuten tärkeitä asioita, joten luehan eteen päin!).

Lainaus käyttäjältä: kahvilaivan kapteeni
Itse asiassa koin jossain määrin hölmöksi ja epäekologiseksikin tilata pussukoita ulkomailta..


Samainen dilemma kalvaa myös minun mieltäni. Ja oikeastaan sen voisi laajentaa käsittämään koko harrastusta: juoksutetaan vettä kauan lämmitetyillä koneilla, jotta saataisiin hedonisti tyytyväiseksi. Ja pahimmillaan toiminta huipentuu kaiken effortin jälkeen sink shottiin. Edellä mainittu oli äärimmäisen painava peruste sille, miksi olisin hankkinut ensikoneeksi vipukoneen. Päädyin kuitenkin aluksi silviaan ja olen juonut jokaisen puristetun uuton, olivatpa ne olleet kuin kauheita tahansa.

Toisaalta taloutemme pyrkii pitämään ekologisen jalanjäljensä muuten mahdollisimman pienenä esimerkiksi kuluttamatta sähköä ja vettä "turhaan", kierrättämällä kaiken mahdollisen ja suosimalla lähiruokaa.  Lisäksi on tullut saarnattua muillekin kierrätysjuhlan puolesta ja turhaa kuluttamista vastaan. En olisi itse asiassa jatkanut HB:lta tilaamista, mutta avopuolison mukaan lentokone ei pelkillä mun tilaamilla pavuilla lennä. Niinhän se taitaa ollakin. Ja tulevathan ne paikallisille jakelijoille myöskin lentämällä. Yhtäältä olen lukenut, että yhden ihmisen lennättämisellä Thaimaaseen ja takaisin polttaisi hehkulamppua yhtäjaksoisesti kymmenisen vuotta.

Kun asiaa käsitellään korkeammalla tasolla, niin suurimpia kuluttajia taitavat olla muut markkinatalouden tahot ja siinä toimijat. Papumyyjien toiminnassa on kuitenkin kestävyyttä, eli se ulottuu sinne missä sille on eniten tarvetta. Varmaan ei löydy montakaan yritystä, joka ei voisi pienillä ja yksinkertaisilla toimenpiteillä leikata sähkönsä kulutusta eikä pitää esim. tietokoneita valmiustilassa iltaisin tai viikonloppuisin puhumattakaan lomapäivistä.

Tämän rinnalla suhteutuu eettisen essoharrastajan kulutus kuitenkin kohtuullisen pieneksi, sillä hyvää mieltä voi ostaa (huomaa ironinen sanavalinta) itsellensä toimimalla muuten niin sanotusti oikein. Tietoisuudessa ei ole helppoa olla pieni ihminen. kele.
Kirjattu

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vast:(Kahvi)kokemuksia HasBeanista
« Vastaus #36 : Tammikuu 30, 2008, 08:16:10 ap »

Tässä ensimmäistä tilausta odotellessa olen ollut todella tyytyväinen Hasbeaniin. Laitoin vielä pienen pyynnön tilauksen jättämisen jälkeen ja Steve vastasi meiliini puolen tunnin sisällä.

Sehän on selvää että pitäisi tukea suomalaista yrittäjää tässäkin hommassa. Mutta kokoelman laajuus ja tiukka hinnoittelu pisti tällä kertaa tilauksen menemään Englantiin. Toki tulisi ostettua paikalliselta yrittäjältä kahvia, jos täällä Nurmijärvellä semmoinen olisi.

Ja mitä tulee kahvin juomisen ekologisuuteen. Tokihan nämä keittimet ja myllyt kuluttavat sähköä, ja on tavallaan varsin typerää kiikuttaa jostain Englannista kahvia Suomeen, kun kerta sitä täältäkin saisi. Mutta jo yksi lentomatka eurooppaan saastuttaa sen verran että ei taida ikinä kahvia keittämällä päästä samoihin päästölukemiin  :D . Ja tietenkin ostamalla näitä erikoiskahveja tulee tuettua luomuvijlelijöitä, jotka (toivottavasti) kahvinsa viljelee luontoa säästäen.
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

akallio

  • Administrator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2811
Vast:(Kahvi)kokemuksia HasBeanista
« Vastaus #37 : Tammikuu 30, 2008, 09:47:42 ap »

Lainaus käyttäjältä: migu2

Ja mitä tulee kahvin juomisen ekologisuuteen. Tokihan nämä keittimet ja myllyt kuluttavat sähköä, ja on tavallaan varsin typerää kiikuttaa jostain Englannista kahvia Suomeen, kun kerta sitä täältäkin saisi. Mutta jo yksi lentomatka eurooppaan saastuttaa sen verran että ei taida ikinä kahvia keittämällä päästä samoihin päästölukemiin  :D . Ja tietenkin ostamalla näitä erikoiskahveja tulee tuettua luomuvijlelijöitä, jotka (toivottavasti) kahvinsa viljelee luontoa säästäen.


Itse ainakin olen siinä käsityksessä, että laadukas kahvi on yhtä kuin ekologinen kahvi viljelyn kannalta. Laatupapu kasvaa hitaasti ja luonnollisissa olosuhteissa, muun kasvillisuuden seassa. Bulkkikahville ominainen plantaasiviljely tarkoittaa metsien hakkaamista, eroosiota ja lannoittamista.

Toki voi hyvinkin olla että ero ei ole näin selvä. Viisaammat voivat kommentoida. :)
Kirjattu
- Aleksi (varustuksena Izzo Duetto, Mahlkönig Vario + Vario-W & sälää)

Jari

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1569
Vast:(Kahvi)kokemuksia HasBeanista
« Vastaus #38 : Tammikuu 30, 2008, 09:59:33 ap »

Ei mulla omatunto kolkuta Hasbeanista tilaamisen vuoksi.

Tottakai, jos olisi joku kunnollinen vaihtoehto edes murto-osalla HB:n valikoimista, josta voisin käydä mieluiten kävellen hakemassa tuoretta paahtoa, niin totta kai siellä asioisin.

Mutta kun ei ole tietoa, että mistä Helsingissä edes saisi ostaa vastapaahdettua edes julkisten liikennevälineiden avulla...?
(Pikalinja Lohjalle ei käy)  :wink:

Kirjattu
Rocket Cellini Evoluzione + Arrarex Caravel + Niche Zero + Pharos + Lido 3 + Kanso Hiku + Aergrind + Aeropress + Cafflano Kompresso & Krinder + Clever + Kaldi Wide + Behmor 1600

Ex-machina: Isomac Venus + Granmacinino + Mazzer Mini + Quamar M80E

kahvilaivan kapteeni

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 176
Vast:(Kahvi)kokemuksia HasBeanista
« Vastaus #39 : Tammikuu 30, 2008, 17:10:27 ip »

Lainaus käyttäjältä: Jari
Ei mulla omatunto kolkuta Hasbeanista tilaamisen vuoksi.

Tottakai, jos olisi joku kunnollinen vaihtoehto edes murto-osalla HB:n valikoimista, josta voisin käydä mieluiten kävellen hakemassa tuoretta paahtoa, niin totta kai siellä asioisin.

Mutta kun ei ole tietoa, että mistä Helsingissä edes saisi ostaa vastapaahdettua edes julkisten liikennevälineiden avulla...?
(Pikalinja Lohjalle ei käy)  :wink:


Eikös ainakin Kaffecentralenista ja Robert's coffeesta saa hyvinkin tuoretta tavaraa? Itsellä vielä tapana varmistaa, mikä erä tullut hiljattain. Esim viime reissulta ostin Stockan Robertsilta erittäin mahtavaa habaneroa! :D
Kirjattu
La Pavoni Europiccola & Eureka Mignon

Jari

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1569
Vast:(Kahvi)kokemuksia HasBeanista
« Vastaus #40 : Tammikuu 30, 2008, 22:33:01 ip »

Lainaus käyttäjältä: kahvilaivan kapteeni

Eikös ainakin Kaffecentralenista ja Robert's coffeesta saa hyvinkin tuoretta tavaraa? Itsellä vielä tapana varmistaa, mikä erä tullut hiljattain. Esim viime reissulta ostin Stockan Robertsilta erittäin mahtavaa habaneroa! :D


No ainakin suhteellisen tuoretta, mutta ei kai siitä voi mitenkään varma olla, että milloin ne on paahdettu. Hasbeanin kanssa taas tietää, että pavut paahdetaan juuri ennen kuin laitetaan postiin. Eron huomaa maussa dramaattisen nopeasti.

Kai sitä kohta joutuu hankkimaan oman paahtimen...


Kirjattu
Rocket Cellini Evoluzione + Arrarex Caravel + Niche Zero + Pharos + Lido 3 + Kanso Hiku + Aergrind + Aeropress + Cafflano Kompresso & Krinder + Clever + Kaldi Wide + Behmor 1600

Ex-machina: Isomac Venus + Granmacinino + Mazzer Mini + Quamar M80E

kahvilaivan kapteeni

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 176
Vast:(Kahvi)kokemuksia HasBeanista
« Vastaus #41 : Tammikuu 31, 2008, 15:29:38 ip »

Lainaus käyttäjältä: Jari
mutta ei kai siitä voi mitenkään varma olla, että milloin ne on paahdettu. Hasbeanin kanssa taas tietää, että pavut paahdetaan juuri ennen kuin laitetaan postiin.

Tuossa onkin vähän skarppaamista esim KC:lla, Mokkiksella ja Robertsilla. Vaikka paahto onkin tuoretta, niin olisi kiva tietää paahtopvm. Ellen nyt ihan väärin muista, niin Wäinön kahvilassa tuo pvm on merkattu pussin kylkeen -esimerkillistä toimintaa :thumbup:
Kirjattu
La Pavoni Europiccola & Eureka Mignon

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vast:(Kahvi)kokemuksia HasBeanista
« Vastaus #42 : Tammikuu 31, 2008, 15:42:11 ip »

Lainaus käyttäjältä: kahvilaivan kapteeni
Lainaus käyttäjältä: Jari
mutta ei kai siitä voi mitenkään varma olla, että milloin ne on paahdettu. Hasbeanin kanssa taas tietää, että pavut paahdetaan juuri ennen kuin laitetaan postiin.

Tuossa onkin vähän skarppaamista esim KC:lla, Mokkiksella ja Robertsilla. Vaikka paahto onkin tuoretta, niin olisi kiva tietää paahtopvm. Ellen nyt ihan väärin muista, niin Wäinön kahvilassa tuo pvm on merkattu pussin kylkeen -esimerkillistä toimintaa :thumbup:


Caffilta ostetussa paketisssa luki paahto- ja jauhamispäiväys. Suht tuoretta oli paahto, viikko sitten paahdettu :-)
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

Tuomas

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 649
Vast:(Kahvi)kokemuksia HasBeanista
« Vastaus #43 : Tammikuu 31, 2008, 20:49:19 ip »

Lainaus käyttäjältä: kahvilaivan kapteeni
Ellen nyt ihan väärin muista, niin Wäinön kahvilassa tuo pvm on merkattu pussin kylkeen -esimerkillistä toimintaa


Kerropa missä tuo "Wäinö" sijaitsee. Olen tulossa työmatkalle ensi perjantaina. Voisi piipahtaa, jos ennättää. Ei ole "velipoika" jaksanut selvitellä asiaa.
Kirjattu
"Älä paahda kahvipapujasi markkinoilla"
Etiopialainen sananlasku.
Pavoni Professional ja Ascaso i-Mini

isojp

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 112
Vast:(Kahvi)kokemuksia HasBeanista
« Vastaus #44 : Tammikuu 31, 2008, 22:25:28 ip »

Lainaus käyttäjältä: Tuomas

Kerropa missä tuo "Wäinö" sijaitsee.


Vastaan kipparin puolesta; Waynes's Coffee, Väinönkatu 28. Pavut paahtaa Fresh Coffee Roastery Toijalasta. Alkuperäispapuja löytyy paperilistan mukaan paahdettuna kohtalainen määrä (8 kpl)  mm. Sidamoa, Tarrazua, Kenia AA:ta ja Javaa, lisäksi joitakin blendejä. Hinta kohtuullinen, pavut paahdettu aika HB:mäisesti aika vaaleiksi, laatu hyvä ja tosiaan pusseissa on paahtopäivä merkittynä.

Kirjattu
La Valentina Junior Plus & Mazzer Super Jolly & Cunill Cafe Tranquilo & Armin Trösser 419 & Peter Dienes 646 & Behmor 1600