Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: Mutteri ja mylly vs kone  (Luettu 16090 kertaa)

PaljonMaitoa+VahvaaKahvia

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2232
  • “Black as midnight on a moonless night.” - Cooper
Vs: Mutteri ja mylly vs kone
« Vastaus #15 : Joulukuu 28, 2014, 22:43:27 ip »

Kyllä Juralla esim. saa varsin juotavaa kahvia.

Kyll olen lopulta jokaisen kanssa pärjäillyt. Lämpötilat heitteli kaikissa ja säätövaraa oli niukasti, mutta aina pärjäilin. Jos olisivat toimineet noin pitkään. Kaikki Juratkaan tosin ei.
Kirjattu
Bezzera Unica PID + OE Pharos, Aeropress + Porlex Mini, Cezve, Behmor 1600

Kaivaten muistelen vielä: Gaggia Pure ja Ascaso i-Mini

SannaMaarit

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7
Vs: Mutteri ja mylly vs kone
« Vastaus #16 : Tammikuu 02, 2015, 11:08:09 ap »

Asiaa pähkäiltyäni ja testailtuani päätin sitten ostaa sen Nespresso Lattissiman, oli niin hyvä tarjous Gigantissa.
Mutteri, grinderi ja vaahdotin säilyy kun haluan väkertää ja tehdä omista pavuista, mutta tuolla saan nyt nopeutta arkiaamuihin.
Katsotaan minkälaista tulee.

Kunhan harrastus tästä etenee pikkuhiljaa, niin aloitellaan sitten ne väkerrykset isommalla kädellä.

Koneen haen justiinsa niin voin laitella mielipiteitä jossain kohtaa. Kotona siis olen käyttänyt nyt vain Starbucksin dark papuja latessa, kun sieltä löytynyt mieleiset. Odotan innolla mitä makuelämyksiä kapselit tuo  ;D
Kirjattu

PaljonMaitoa+VahvaaKahvia

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2232
  • “Black as midnight on a moonless night.” - Cooper
Vs: Mutteri ja mylly vs kone
« Vastaus #17 : Tammikuu 02, 2015, 11:43:33 ap »


Odotan innolla mitä makuelämyksiä kapselit tuo

Joo no eihän ne manuaalikoneen väkertämiselle pääse, mutta älyttömän helppo ja nopea jos ei ole säätäjätyyppiä. Säätömahdollisuutena valita sellainen kapseli kun tykkää ja niitähän on aika paljon. Lisäksi veden ja maidon määrän mitä tulee kuppiin voi toki säätää. Itse suosin melko lyhyitä valutuksia intensiivisistä kahveista maitokahveihin, niin ei tule vetistä siitä capuccinosta tai latesta.
Kirjattu
Bezzera Unica PID + OE Pharos, Aeropress + Porlex Mini, Cezve, Behmor 1600

Kaivaten muistelen vielä: Gaggia Pure ja Ascaso i-Mini

SannaMaarit

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7
Vs: Mutteri ja mylly vs kone
« Vastaus #18 : Tammikuu 04, 2015, 18:57:35 ip »

Ei tuo kyllä pöllömpi vekotin ole, oikein välttää mulle kun laittaa noita vahvempia kupposia sinne sisään.
Ja on nopeeta toimintaa kun ohjelmoin sinne tuon oman mielisuhteeni maitoa ja kahvia. Nappia painamalla valmista.

Kiitos vinkistä PaljonMaitoa+VahvaaKahvia, en olisi miettinyt edes moista ilman postaustasi. :)
Kirjattu