Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Huom! Tämän yläpalkin pikahaku hakee vain siltä alueelta tai ketjusta, joka sinulla on auki.

Kirjoittaja Aihe: Vipugblingiä esteetikon kotiin  (Luettu 7844 kertaa)

PaljonMaitoa+VahvaaKahvia

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2234
  • “Black as midnight on a moonless night.” - Cooper
Vs: Vipugblingiä esteetikon kotiin
« Vastaus #15 : Joulukuu 22, 2014, 15:11:04 ip »

Tuollainen grupon lämmitys saattaa olla myös ihan hyvä ratkaisu, ainakin grupon ylikuumenemisen suhteen, vai?

Kuinka se lämmitys estää ylikuumentumista?
Kirjattu
Bezzera Unica PID + OE Pharos, Aeropress + Porlex Mini, Cezve, Behmor 1600

Kaivaten muistelen vielä: Gaggia Pure ja Ascaso i-Mini

Jari

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1569
Vs: Vipugblingiä esteetikon kotiin
« Vastaus #16 : Joulukuu 22, 2014, 15:51:00 ip »

Kuinka se lämmitys estää ylikuumentumista?

Varmaan pitäisi lukea "erillinen lämmitys"? Joissain on toteutettu siten, että gruppo lämpeää boilerin lämmöllä, jolloin mennään pidemmän päälle melko koviin lämpöihin.
Olisko pikkupavoneissa näin?

Itse olen alkanut pähkäillä, että jos mökille sittenkin jonkun pikkumasiinan veisi (vähän isomman kuin Aeropressin). Ponte Vecchion Export olisi kokonsa ja hintansa puolesta lupaava. Onkohan täällä kenelläkään kokemusta vekottimesta?
Ameriikan ja Aussien foorumeiden dialogi PV:n koneista vaikutti innostavasti...
Kirjattu
Rocket Cellini Evoluzione + Arrarex Caravel + Niche Zero + Pharos + Lido 3 + Kanso Hiku + Aergrind + Aeropress + Cafflano Kompresso & Krinder + Clever + Kaldi Wide + Behmor 1600

Ex-machina: Isomac Venus + Granmacinino + Mazzer Mini + Quamar M80E

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2576
Vs: Vipugblingiä esteetikon kotiin
« Vastaus #17 : Joulukuu 22, 2014, 15:50:49 ip »

Sillä vastuksella saadaan massiivinen gruppo nopeammin pelialueelle. En minä Stregassa mitään lämpömittauksia koskaan tehnyt, pienet välihuuhtelut rutiininomaisesti kyllä, mutta lämmittikö vai jäähdyttikö ne? -ensishottiin varmasti lämmitti, kärsimätönen kun olen, mutta myöhemmin, ehkä jäähdytti, kun hx:stä puhutaan. Tämä nykyinen Gloria oli kuulemma nopeatempoisessa työssä liian kuuma, eikä välihuuhtelu dipperissä auta, vaan päinvastoin kuumentaa lisää. Mutta enpä ole moista murehtinut, shottitahti on niin harva kotona. Voisihan sitä joskus innostua mittaamaan...
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::