Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Huom! Tämän yläpalkin pikahaku hakee vain siltä alueelta tai ketjusta, joka sinulla on auki.

Kirjoittaja Aihe: Mistä Natural-kahveja?  (Luettu 3809 kertaa)

IPA

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16
Mistä Natural-kahveja?
« : Tammikuu 10, 2014, 13:18:52 ip »

Makuhermooni tuntuvat hyvin osuvan Natural-prosessoidut kahvit, jotka kuuluvat osastolle "funky", kuten Yirgacheffet, ja vaikkapa Nicaragualaisen Limoncillon pavut (HasBeanista).

Käytössä siis Aeropress ja paahtoaste pavuissa pitäisi siis olla jotain melko vaaleaa.

Mistä (muualta kuin HasBeanista) saisi tilattua lisää näitä - "funky"-osastolle kuuluvia papuja - jotenkin siedettävillä postikuluilla ja toimitusajoilla ja mieluiten suht' tuoreena? Kaikista vinkeistä olisin kiinnostunut.
Kirjattu

Joona_s

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 934
Vs: Mistä Natural-kahveja?
« Vastaus #1 : Tammikuu 11, 2014, 00:17:15 ap »

Esim. Keniasta sais halvalla koko lotin.


Brasiliasta, El Salvadorista ja Etiopiasta taitaa tulla eniten natural-käsiteltyjä kahveja tällä hetkellä. Mielenkiinto naturaleihin vaihtelee tarjonnassa vähän vuodesta toiseen. Luulen että pitää odottaa siis vuoteen 2015 ennen kuin naturalit alkavat taas kiinnostaa.
Kirjattu
"We sales specialty coffee"

akubi

  • Kauppias
  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 104
    • Maja
Vs: Mistä Natural-kahveja?
« Vastaus #2 : Tammikuu 11, 2014, 01:10:57 ap »

En ole hyljännyt naturaalia tänäkään vuonna...

täs  :Plienee paahdetusta tavarasta kyse?;:-.

Koska kalastan lähivesissä niinpä neuvoisin:
onkohan Turun kahvipaahtimon konga naturalia vielä?
Helsingin kahvipaahtimon OTA/JÄTÄ naturaali elsalvadori?
Johan&Nysrömillä on useampaa hyllyssäkin..
Mulla kaapissakin toinen ananasveljes..
Kirjattu

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Mistä Natural-kahveja?
« Vastaus #3 : Tammikuu 11, 2014, 12:09:00 ip »

Esim. Keniasta sais halvalla koko lotin.
Brasiliasta, El Salvadorista ja Etiopiasta taitaa tulla eniten natural-käsiteltyjä kahveja tällä hetkellä. Mielenkiinto naturaleihin vaihtelee tarjonnassa vähän vuodesta toiseen. Luulen että pitää odottaa siis vuoteen 2015 ennen kuin naturalit alkavat taas kiinnostaa.

:D
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

IPA

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16
Vs: Mistä Natural-kahveja?
« Vastaus #4 : Tammikuu 11, 2014, 14:53:45 ip »


Kiitos vastauksista! Noista varmaan täytynee jotain etsiskellä, testailla ja tilailla.

Juu, siis paahdettuja papuja olen etsimässä. El Salvadorilaisia ja Brasilialaisia oon testannut kyllä, mutta niistä ei ole mieleisiä löytyny ainakaan vielä, eivät ole olleet tarpeeksi "funkeja". Monet ovat "pulped natural" ja maku menee sen myötä liian "puhtaaksi". Jos makua pitäisi tarkemmin kuvailla, niin marjaisan kermaisia sävyjä pitäisi löytyä - mustikka, mansikka, herukat jne.

Ilmeisesti tarjontaa ei ole ihan hirveästi, noissa ihan natural-versioissa (ei pulped natural).
Kirjattu