Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Huom! Tämän yläpalkin pikahaku hakee vain siltä alueelta tai ketjusta, joka sinulla on auki.

Kirjoittaja Aihe: Kahviprojektit Kickstarterissa  (Luettu 152536 kertaa)

hsm

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 185
Vs: Kahviprojektit Kickstarterissa
« Vastaus #345 : Marraskuu 01, 2019, 19:17:55 ip »

Onhan noissa jotain ideaa, jos välttämättä pitää keksiä uutta ja kallista.
Itse juon espressoni mieluummin perinteisestä, riittävän paksusta ja lämmitetystä  valkoisesta posliinikupista.
Syvällisemmin tutustumatta näyttäisi, että kahvi valutetaan noissa kylmään sisäpintaan.
Kirjattu

Markus

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 282
    • Kahjona kahviin
Vs: Kahviprojektit Kickstarterissa
« Vastaus #346 : Marraskuu 01, 2019, 22:22:18 ip »

Olematta välttämättä noista laseista hirveän innoissani, tuo tuplalasisysteemi vakuumieristeellä  kai jäähdyttää yllättävän vähän. Takavuosina olin kupinlämmityksestä itsekin aika tarkka, mutta myöhemmin on tullut ennemminkin sellainen tunne, että mieluummin juoma saa vähän jäähtyä kun siitä alkaa aueta paljon enemmän erityisesti makeita vivahteita.

Se noissa Kruven propellilaseissa kiinnostaa, auttavatko ne ihme nystyt kahvin sekoittuminen kannalta mitenkään merkittävästi. Toki ne varmasti luovat turbulenssia, mutta onko siitä merkittävää apua siihen nähden että pyörittäisi kahvinsa kunnolla muuten saman mallisessa astiassa.

tulppaanin  mallinen astia nostaa kyllä espressonautinnon sille kuuluisalle nextille levelille.
Kirjattu
@kahjonakahviin. Seuraa. Tilaa. Tykkää.

jpetrow

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 85
Vs: Kahviprojektit Kickstarterissa
« Vastaus #347 : Marraskuu 02, 2019, 11:20:40 ap »

Samoilla linjoilla. Oon luopunut kuppien lämmittämisestä ja tuplaseinäisistä eristävistä laseista, koska sekä suodatinkahvi että espresso maistuu yksinkertaisesti paljon paremmalta kun se jäähtyy. Paksuseinäisiä keramiikkakuppeja suosin, mutta huoneenlämpöisinä koska silloin paksut seinät imaisevat mahdollisimman nopeasti liian lämmön itse kahvista.

Uuttovaiheessa tasalämpöisyys on selkeästi hyvä juttu menetelmästä riippumatta, mutta lopputuotokselle ei.

Noi tuplaseinäiset eristelasit on itse asiassa todella raivostuttavia kun kahvin jäähtymisessä kestää pitkälti yli 10 minuuttia.
Kirjattu

tirofaux

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1524
  • Kahviharrastaja
Vs: Kahviprojektit Kickstarterissa
« Vastaus #348 : Marraskuu 02, 2019, 12:17:03 ip »

Tuplaseinälasit toimivat teen kanssa mainiosti. Itse valmistan yleensä lehtiteen reseptillä 5 g / 2 dl / 80 C / 1 min, jolloin juuri valmistettu tee alkaa olla sopivan lämpöistä juotavaksi. Tällöin eristävä lasi helpottaa pitämään teen sopivan lämpöisenä pidempään.
Kirjattu
Silvia PID / Niche Zero .. Aeropress / Wilfa Uniform .. Gene Cafe .. tee ..

burmanm

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 67
Vs: Kahviprojektit Kickstarterissa
« Vastaus #349 : Joulukuu 15, 2019, 16:15:35 ip »

Näyttää Fellow kaverit yrittävän seuraavaksi tätä myllypuolta:

https://www.kickstarter.com/projects/fellow/ode-brew-grinder-cafe-performance-for-your-countertop?ref=section-homepage-projectcollection-1-staff-picks-newest

Lupaukset on tietysti kovia (eikä videokaan huono ole).
Kirjattu

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2575
Vs: Kahviprojektit Kickstarterissa
« Vastaus #350 : Joulukuu 17, 2019, 20:51:53 ip »

Jokos toi CoffeeJack on lytätty?
kuulemma hyvin rahnaa kerättynä.

https://www.youtube.com/watch?v=rLyRdnKB2ik
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Kahviprojektit Kickstarterissa
« Vastaus #351 : Joulukuu 18, 2019, 21:05:09 ip »

Jokos toi CoffeeJack on lytätty?
kuulemma hyvin rahnaa kerättynä.

https://www.youtube.com/watch?v=rLyRdnKB2ik

Aika kovat luvut,kohta menee kiinni
$1,028,326
pledged of $13,098 goal
9,415
backers
67hours to go
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Kahviprojektit Kickstarterissa
« Vastaus #352 : Joulukuu 18, 2019, 21:05:37 ip »

Aparaatti vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta!
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2575
Vs: Kahviprojektit Kickstarterissa
« Vastaus #353 : Marraskuu 10, 2020, 10:47:47 ap »

Jokos on jolain firmalla kahvatärryytin? Vaikka integroituna myllyn kahvapitimeen, kahvi asettuisi aika hyvin ja päästäisiin paljon homogeenisempaan tamppoon. Itse naputtelemn kahvaa toisella kädellä, mutta pitäisihän tuo motorisoida, siihen saisi monta säätöäkin: voima, taajuus, aika ;-)

...oltaisiinko kahvihifismin äärellä? ;-)

Kyllä mä luulen että jollei myllyihin tule tärisevä pidin niin tamppausmatto tulee täriseväksi, kolmen vuoden päästä ihmetellään etteikö noita ole aina ollut, päivänselvyys! ;-)

Täytyy varmaan NYT sitten ITSE tehdä jollekin sähkömoottorile epäkesko, sopivat kierrokset ja, se pääasia: video juutuubiin niin eiköhän buumi ala, kun laitan linkin home baristaan ;-)


5 vuotta piti sit vartoa, kun EN tehnyt sitä videota ;-D
 https://www.youtube.com/watch?v=rsb1_PEO1DM
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

Toma

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1598
Vs: Kahviprojektit Kickstarterissa
« Vastaus #354 : Joulukuu 17, 2020, 22:28:49 ip »

Myllyä olis taas luvassa.
Ihan kiinnostava, mut iso kysymysmerkki jälleen nuo terät ja moottori.
https://www.kickstarter.com/projects/goat-mug/arco-2-in-1-coffee-grinder?ref=discovery&term=coffee
Kirjattu
Friends are like cows - if you eat them, they die.