Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Huom! Tämän yläpalkin pikahaku hakee vain siltä alueelta tai ketjusta, joka sinulla on auki.

Kirjoittaja Aihe: Nakukahva  (Luettu 4320 kertaa)

jossu

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9
Nakukahva
« : Elokuu 02, 2013, 15:26:02 ip »

Gaggia baby classic. Peruskahva käytössä, 15g VST filtteri. Haluaisin hommata nakukahvan, mutta jääkö suodatinpidikkeeseen tyhjää tilaa tuolla filterillä?? Neuvoisiko joku tätiä.

Elikkä jää tyhjää tilaa näköjään. Pitänee hankkia isompi filtteri sitten jos haluaa nakuilla....
Kiitos esimerkistä!
« Viimeksi muokattu: Elokuu 16, 2013, 15:18:17 ip kirjoittanut jossu »
Kirjattu

oldpet

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 165
Vs: Nakukahva
« Vastaus #1 : Elokuu 04, 2013, 09:53:40 ap »

Tuo VST näyttää tältä jos leikkaat siitä kahvasta pohjan pois:
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=xDcskjBU1EI" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=xDcskjBU1EI</a>
Kirjattu
Kupissa tänään:

Arhippa

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2
Vs: Nakukahva
« Vastaus #2 : Lokakuu 07, 2013, 03:16:42 ap »

Moro oon aloitteleva kotibarista ja voisko joku kertoa mulle onko käytännössä eroa nakukahvalla tavalliseen koneen mukanatulleeseen?
Kirjattu

tirofaux

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1524
  • Kahviharrastaja
Vs: Nakukahva
« Vastaus #3 : Lokakuu 07, 2013, 07:47:24 ap »

Moro oon aloitteleva kotibarista ja voisko joku kertoa mulle onko käytännössä eroa nakukahvalla tavalliseen koneen mukanatulleeseen?

Nakukahva antaa käyttäjälle mahdollisuuden tarkastella uuttotapahtumaa normaalikahvaa paremmin. Nakukahvan avulla voi paljastua esimerkiksi kanavointia, epätasaista uuttoa tai muita ongelmia joita muutoin voisi olla vaikea havaita. Toisaalta mahdolliset ongelmat voivat korostua siten että neste pärskyy jonnekin muualle kuin odottavaan kuppiin.

Nakukahva on myös tavanomaista kevyempi, sihdin vaihto kahvaan on nopeampaa ja puhdistaminen helpompaa.
Kirjattu
Silvia PID / Niche Zero .. Aeropress / Wilfa Uniform .. Gene Cafe .. tee ..

Toma

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1598
Vs: Nakukahva
« Vastaus #4 : Lokakuu 07, 2013, 14:11:49 ip »

Itse käytän nakua varsinkin silloin kun saan uutta papua, sillä on jokseenkin asteen helpompi säätää mylly kohdilleen kun näkee valumisen.
Poistaa mahdollisen kanavoinnin ja sit kun valumisaika ja juotavamäärä on kohdillaan (niin ja maku), ni saatan aikas nopeasti vaihtaa korin toiseen kahvaan.
Kirjattu
Friends are like cows - if you eat them, they die.