Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: Papusuosituksia  (Luettu 207890 kertaa)

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2575
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #435 : Elokuu 09, 2022, 12:21:28 ip »

Menee itselle hankalaksi kun en ole varsinainen kahviharrastaja, yritän vain blokata markettikahvit ja joisin vain yhtä hyväksi todettua mutta se on tosiaan noussut liikaa tuolla Kahvikaverilla. vaikea on tietysti suositella sitä minun suuhun hyvää, joka oli tuo Red Beans Gold Label, markettikahveista join aiemmin Brasilin tummapaahtoa, siis papuina ja sekin oli kohtuullinen.

Hmm, miten se nyt sitten vaikeaksi menee? Joudut etsimään uuden kahvin. Tuskin se etsimättä ja ostamatta onnistuu.
Minäkään en ole kahvinharrastaja, satun vain juomaan sitä ;-)
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

japa

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 376
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #436 : Elokuu 20, 2022, 16:45:09 ip »

Tallinnassa vieraillessa tuli käytyä Telliskivellä The Brick Coffee Roasteryllä.
Itsekin tuli tuolla vierailtua nyt heinäkuussa 2022. Puolikiloa papuja nappasin mukaan. Hyvää espressoa, harmi etteivät toimita suomeen.
Kirjattu
--
ECM Classica PID +
Mazzer Mini e

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2575
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #437 : Syyskuu 07, 2022, 08:11:59 ap »

Sarjassamme jatkoonpääseviä Italiaanoja:
Cellinin 100% Arabica: https://www.espresso-international.de/cellini-espresso-kaffee-prestigio-1000g
Italialaiseksi vaalea -toisaalta, onhan tämä Genovasta, pohjoisesta.
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2575
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #438 : Lokakuu 20, 2022, 16:34:08 ip »

En suosittele, kun vasta tilasin, muta uusi paahtimo minulle.
 https://www.rogerscoffee.fi/collections

Tilasin tumman El Salvadorin ja tumman Costarican,
ja noi 4x espressokokeilupussit...
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

jpetrow

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 85
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #439 : Marraskuu 02, 2022, 14:07:10 ip »

https://www.rogerscoffee.fi/collections

Medium El Salvador ainakin ihan hyvä espressona, varsinkin hintaan suhteutettuna.
Kirjattu

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #440 : Marraskuu 15, 2022, 20:27:28 ip »

En suosittele, kun vasta tilasin, muta uusi paahtimo minulle.
 https://www.rogerscoffee.fi/collections

Tilasin tumman El Salvadorin ja tumman Costarican,
ja noi 4x espressokokeilupussit...

Mites Rogerin kahvit toimi?
Termien puolesta aika geneeristä laatua mitä myyvät  ;D :-X
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2575
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #441 : Marraskuu 15, 2022, 21:24:46 ip »

No, tumma Salvador, on erilainen kuin mun "normi" monsoonini, ohut crema ja hiukan vaikeasäätöinen uutto. Maku on ok, mutta ei tuolla voi miksata italialaisia, enneminkin pitäisi miksata tuohon monsoonia ;-)

Ne espresso kokeilupussit on roskiskamaa, lähettivät tilauksenvastaisesti jauhettuna. Melko alokasmaista, varsinkin kun muu tilaus oli papuna. Kuka edes tilaa espressoa jauhettuna johonkin arpajauhatukseen? No joo, mokkapannuun. Mutta miksi tilasi samalla papua?

-en varsinaisesti "ole myyty" -lähinnä tuntuu ostetulta ;-)
Ehkä maksoin 18e tiedosta ettei kannata tilata ;-D
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #442 : Marraskuu 15, 2022, 23:08:15 ip »

Oho no jopas :D
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

noisette

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 39
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #443 : Joulukuu 19, 2022, 18:54:32 ip »

Mitä papuja suosittelisitte, kun etsin täyteläistä ja voimakasta arabicaa tai sekoitusta, jossa on hieman robustaa? Pidän tummahkosta paahdosta, paahtoaste suunnilleen 4/5. Juon kahvini espressona ja cappuccinona. Suklaiset aromit miellyttävät, hapokkaat eivät.

Join pitkään Johan & Nyströmin Verdeä (15 prosenttia robustaa), mutta nyt sekoitus on muuttunut niin, että kahvi maistuu valjummalta. Jossain vaiheessa join Tampereen Paahtimon sidamoa paahtoasteella 4/5, mutta sitten omistaja vaihtui ja kahvi muuttui.

Creman arabicaespresso oli liian ärjyä ja tummaa, Helsingin Kahvipaahtimon Buli liian mietoa.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 19, 2022, 19:16:06 ip kirjoittanut noisette »
Kirjattu

jpetrow

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 85
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #444 : Joulukuu 19, 2022, 22:32:44 ip »

Ootko kokeillut Kaffa Roasteryn Espresso Lattea?
Kirjattu

noisette

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 39
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #445 : Joulukuu 20, 2022, 06:33:14 ap »

Olen kokeillut joskus muinoin. Täytyy kokeilla uudestaan, kun ei ole jäänyt muistikuvaa. Kiitos suosituksesta!
Kirjattu

Jari

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1567
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #446 : Elokuu 23, 2023, 12:20:05 ip »

Pitääpä oikein kertoa, että Turun kahvipaahtimolta löytyi sangen kiva uusi tuttavuus, Kenialainen AA Thunguri.

Itse ostin sen suoraan Kaarinan paahtimolta espressopaahtona, jollaisena se on todella aromikas, luumun (ehkä?) ja miellyttävän hapokkuuden (sitrus) yhdistävä makupommi. Harvoin on tullut vastaan noin korkealla kasvanutta papua (2500m). Noin yleisesti olen itse todennut pitäväni korkealla kasvaneista pavuista eikä Thunguri todellakaan tehnyt siihen poikkeusta.

Tällä hetkellä sitä näyttäisi olevan verkkokaupassa suodatinpaahtona. Jos makumaailmaan sopii afrikkalainen ei-mitenkään-tummapaahtoinen kahvi, niin tämä on ihan kokeilemisen arvoinen - pitkästä aikaa.
Kirjattu
Rocket Cellini Evoluzione + Arrarex Caravel + Niche Zero + Pharos + Lido 3 + Kanso Hiku + Aergrind + Aeropress + Cafflano Kompresso & Krinder + Clever + Kaldi Wide + Behmor 1600

Ex-machina: Isomac Venus + Granmacinino + Mazzer Mini + Quamar M80E

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2575
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #447 : Elokuu 23, 2023, 13:30:15 ip »

Ah, taasen Saksantilaus pirahti ovikelloon.

Otin päivää piristämään taas pari söpökuppiakin.






Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #448 : Elokuu 23, 2023, 22:38:03 ip »

Itse tilasin juuri 6 pussia Porin Paahtimon pettymyksiä.
Paahdot eivät ole tuoreita ja pavuista puuttuu intensiiviset aromit kokonaan.
Kaksi kertaa olen täältä tilannut ja nyt oli kyllä viimeinen. Pienpaahtimo EI saa myydä hyytyneitä papuja! Ei jatkoon!
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2575
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #449 : Elokuu 25, 2023, 19:31:30 ip »

Joopa, samaa epäilin viime tilauksessa itsekin, ja nyt Porin ja Pirkanmaan tilataan yhteisestä systeemistä...voiko välttyä ettei kama tule Porista?
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::