Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: Papusuosituksia  (Luettu 207863 kertaa)

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #360 : Huhtikuu 27, 2020, 13:44:15 ip »

Joo, alta satasen kilo kahveja ei kannata ajatellakaan! ;-D

Ei todellakaan  ;D
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #361 : Huhtikuu 27, 2020, 15:11:24 ip »

Tänään saapui hyvä verrokki. Helsingin paahtimon 30 euron kilon setti. 4 eri blendiä essoa varten.
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #362 : Huhtikuu 27, 2020, 15:15:05 ip »


Olen perinteisesti tykännyt turkulaisten kahveista, mutta mitä ihmettä siellä on tapahtunut/tapahtuu?

Itse jätän Turun kahvit nykyään ostamatta. Joulukahvi oli viimenen pisara. Piti olla erittäin tummaa paahtoa. Ostin lahjaksi. Kävin katsomassa papuja ja ne olivat vaaleampia kuin Juhla Mokan pavut. Maku oli raaka ja puinen. Myydään siis vanhaa kahvia joka on vielä paahdettu väärin. Ei jatkoon enää.
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

opheinonen

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 265
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #363 : Huhtikuu 27, 2020, 20:56:16 ip »

Tuli tilattua 2 kg Oskun Toraldo Linea No. 10 - Arancio.  Odotellaan lapsenomaisella innolla.
Nyt TKP:n Carmo Estate pakastimessa/käytössä. Minusta maku Ok, 18,2g panostuksella mennään.
Kirjattu
Rocket Cellini Evoluzione V2+Mazzer Minia A+Pharos+Niche Zero

Jari

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1567
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #364 : Huhtikuu 28, 2020, 14:54:15 ip »

Itse jätän Turun kahvit nykyään ostamatta. Joulukahvi oli viimenen pisara. Piti olla erittäin tummaa paahtoa. Ostin lahjaksi. Kävin katsomassa papuja ja ne olivat vaaleampia kuin Juhla Mokan pavut. Maku oli raaka ja puinen. Myydään siis vanhaa kahvia joka on vielä paahdettu väärin. Ei jatkoon enää.

Tuo on kyllä sääli. Vuoden 2018 joulukahvit olivat varsin onnistuneita ja muutenkin vuonna 2018 TKP:lta sai vielä hyviä paahtoja. Nyt kun on tullut useampi pussi pilalle paahdettuja vastaan, niin menee kyllä vahvaan harkintaan, että uskaltaako enää tilata. Onko siellä koko porukka menettänyt haju- ja makuaistinsa, jos kukaan ammattilainen ei ole huomannut mitään outoa? Niin ja lisäksi vielä näköaistinsakin, jos erittäin tummaksi mainostettu paahto onkin vaaleaa...
???
Kirjattu
Rocket Cellini Evoluzione + Arrarex Caravel + Niche Zero + Pharos + Lido 3 + Kanso Hiku + Aergrind + Aeropress + Cafflano Kompresso & Krinder + Clever + Kaldi Wide + Behmor 1600

Ex-machina: Isomac Venus + Granmacinino + Mazzer Mini + Quamar M80E

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2575
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #365 : Huhtikuu 28, 2020, 16:11:10 ip »

Tuli tilattua 2 kg Oskun Toraldo Linea No. 10 - Arancio.  Odotellaan lapsenomaisella innolla.
Nyt TKP:n Carmo Estate pakastimessa/käytössä. Minusta maku Ok, 18,2g panostuksella mennään.

Jotta Toraldot on mieleen, täytyy omata jotain inspirazoonia napolilaiseen kahviin.
Kuten aika usein maininnut, mä jatkan noita ja Passaaquaakin Monsoon malabarilla. Aluksi ihan jotta sain rasvaiset pavut tippumaan edes myllystä läpi, mutta nykyisin hiukan myös keventämään makumaailmaa...kun tällä juo mun kahveja muutkin kuin minä ;-)
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

VHarryB

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 86
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #366 : Huhtikuu 28, 2020, 21:56:11 ip »

Pakko myöntää myös, että vuoden 2019 TKP:n joulukahvit olivat pettymys. Itse yrittäjänä ehkä juuri niihin panostaisiin.
En sitten tiedä johtuuko tason lasku paahtajasto vaiko raaka-aineista.
Kirjattu
Izzo Alex duetto, Mazzer Super Jolly e, Mahlkönig Tanzania

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #367 : Huhtikuu 29, 2020, 12:03:59 ip »

Pakko myöntää myös, että vuoden 2019 TKP:n joulukahvit olivat pettymys. Itse yrittäjänä ehkä juuri niihin panostaisiin.
En sitten tiedä johtuuko tason lasku paahtajasto vaiko raaka-aineista.

Vai pannaanko ikuisen kiireen piikkiin joulusesonkina. Pas**t pakettiin ja asiakkaille, ei ne kuitenkaan mitään huomaa... Yhdessä espressopaahdossa olivat öljyt pinnassa vaikka paahdon piti olla vaaleaa espressopaahtoa.

Aikoinaan kasvukivuissa HasBeanin laatu pääsi putoamaan. Paahdot olivat erittäin vaaleita ja sinnepäin paahdettuja. Muistan kun Tinuri paahtoi Häsän papuja kotona lisää kun olivat niin vaaleita  ;D
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

Jari

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1567
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #368 : Huhtikuu 29, 2020, 12:20:14 ip »

Vai pannaanko ikuisen kiireen piikkiin joulusesonkina. Pas**t pakettiin ja asiakkaille, ei ne kuitenkaan mitään huomaa... Yhdessä espressopaahdossa olivat öljyt pinnassa vaikka paahdon piti olla vaaleaa espressopaahtoa.

Ei siitä ainakaan voi kiirettä syyttää, että pavut olivat savustettuja ainakin yhdeksän kuukautta, ennen kuin huomattiin että paahdin pitää huoltaa. Se voi olla tietysti syy, että siitä ei vain välitetä.

Aikoinaan kasvukivuissa HasBeanin laatu pääsi putoamaan. Paahdot olivat erittäin vaaleita ja sinnepäin paahdettuja. Muistan kun Tinuri paahtoi Häsän papuja kotona lisää kun olivat niin vaaleita  ;D

Kokeilitko paahtaa niitä Turun joulukahveja?  ;D

Pakko myöntää myös, että vuoden 2019 TKP:n joulukahvit olivat pettymys. Itse yrittäjänä ehkä juuri niihin panostaisiin.
En sitten tiedä johtuuko tason lasku paahtajasto vaiko raaka-aineista.

Ei "savukahvi" taida olla ainakaan raaka-aineen syy, kuten ei ole sekään jos papujen paahto ei vastaa kuvausta. Tietysti jos paahdetaan miten sattuu, niin eipä sitä tiedä, jos lisäksi myös paahdetaan mitä sattuu.
Kirjattu
Rocket Cellini Evoluzione + Arrarex Caravel + Niche Zero + Pharos + Lido 3 + Kanso Hiku + Aergrind + Aeropress + Cafflano Kompresso & Krinder + Clever + Kaldi Wide + Behmor 1600

Ex-machina: Isomac Venus + Granmacinino + Mazzer Mini + Quamar M80E

pukinmäestä

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 81
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #369 : Toukokuu 19, 2020, 08:58:42 ap »

Jotta Toraldot on mieleen, täytyy omata jotain inspirazoonia napolilaiseen kahviin.
Kuten aika usein maininnut, mä jatkan noita ja Passaaquaakin Monsoon malabarilla. Aluksi ihan jotta sain rasvaiset pavut tippumaan edes myllystä läpi, mutta nykyisin hiukan myös keventämään makumaailmaa...kun tällä juo mun kahveja muutkin kuin minä ;-)

Napolilaiset kahvit maistuu kyllä minulle. Toraldosta en tiedä, mutta esim Izzo Supermiscela. Sinkkuna napolilaiset toimii mielestäni parhaiten, sekä shottina että maitokahvina. Izzon kanssa olen mennyt 8,6 g annostuksella. Sokeria saa laittaa ja shottia saa sekoittaa lusikalla, vaikka ei olisi sokeria lisännytkään. Tosin en ole huomannut sekoituksen vaikuttavan makuun, jos sekoittaa shottia jossa ei ole sokeria.

Lähes mutavelliksi ovat muuten jääneet napolilaiset kahvikakut uuttamisen jälkeen kahvaan. Mutta jos kahvi maistuu, se ei ole mikään virhe se mutavelli.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 21, 2020, 06:51:20 ap kirjoittanut pukinmäestä »
Kirjattu

burmanm

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 67
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #370 : Heinäkuu 11, 2020, 19:40:41 ip »

Minneköhän kaikki CO2 kofeiinittomat ovat suomalaisista paahtimoista kadonneet? Onko korona sekoittanut nyt jotenkin saksalaisten tehtaat, vai mistä kyse. Alkaa yökahvipavut loppumaan.
Kirjattu

Jay_Leino

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 95
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #371 : Syyskuu 15, 2020, 08:54:02 ap »

Heippa kahvinystävät!

Onko antaa papusuosituksia seuraavilla specseillä?! Pitäisi saada haettua pk-seudulta. Ja juon pääsääntöisesti latteja.

Pitkään aikaan en ole oikein löytänyt mitään uutta. On menty vanhoilla tottumuksilla. Kaffan Lempeä voima on ollut mukava. Kaffan Espresso Latte on myöskin ollut käytössä. Viimeksi kokeilin Kaffan Espresso Barabica, mutta se ei toiminut latessa lainkaan. Toki ei ole siihen täysin optimi muutenkaan.

Mutta jos sinulle tulee mieleen joku mainio lattepapu, niin pistä vinkkiä ja lähden samantien sitä hakemaan  :)
Kirjattu
Rocker R58 + Mazzer Mini e a
Poistuneet: Nuova Simonelli Oscar + Grinta + Rancilio Rocky

ile.

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 29
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #372 : Tammikuu 24, 2021, 21:35:48 ip »

Mistä paahtimoista ihmiset tilaa nykyään kahvinsa?

Eli ketjun otsikkoa lainaten: papusuosituksia?
Kirjattu

Toma

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1598
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #373 : Tammikuu 27, 2021, 22:03:21 ip »

Viime pari kertaa Suomesta tilannut Holmen Coffeelta, siellä monta hyvää, en muista mitkä kaikki.
Rock, paper ja scissor (RPS), Kuopiosta on kanssa kokeiltu nyt, valikoima vaan ei kovin laaja. Tälle kanssa suositus, ihan vaikka vain niiden päheiden pussien takia.
Tänään tilasin Good Life Coffeelta pari pussia.
Kirjattu
Friends are like cows - if you eat them, they die.

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2575
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #374 : Tammikuu 28, 2021, 08:53:54 ap »

Mä veikkaan raakasti, että ihan jokaisesta paahtimosta tilataan kahvia ;-)
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::