Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: Papusuosituksia  (Luettu 207895 kertaa)

Toma

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1598
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #345 : Huhtikuu 21, 2019, 22:22:12 ip »



Mulla on SqM:n tilaukset usein matkustaneet lähemmäs pari viikkoa. Tällä kertaa yllättäen tuli tasan viikossa tilauksesta (paahdettu ja lähetetty heti seuraavana päivänä). Aika outoa, kun taidettiin tehdä tilaus aika lailla samoihin aikoihin...

Mulla ennen tullut viikossa, silloin tosin vähintään kaksi pussia tullut otettua. Nyt kun oli vain yksi, kesti kauemmin.
Sattumaa? Don't think so.
Kirjattu
Friends are like cows - if you eat them, they die.

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #346 : Huhtikuu 21, 2019, 22:51:55 ip »

Aikoinaan Häsän tilaukset toimi kuin se sveitsiläinen kello. Tilaus maanantaina ja kahvit torstaina kotona. Eipä ole enää.
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

Jari

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1567
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #347 : Huhtikuu 21, 2019, 23:35:02 ip »

Mulla ennen tullut viikossa, silloin tosin vähintään kaksi pussia tullut otettua. Nyt kun oli vain yksi, kesti kauemmin.
Sattumaa? Don't think so.

Hmm.... mullehan tulikin kolme pussia.
Kirjattu
Rocket Cellini Evoluzione + Arrarex Caravel + Niche Zero + Pharos + Lido 3 + Kanso Hiku + Aergrind + Aeropress + Cafflano Kompresso & Krinder + Clever + Kaldi Wide + Behmor 1600

Ex-machina: Isomac Venus + Granmacinino + Mazzer Mini + Quamar M80E

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #348 : Huhtikuu 22, 2019, 10:51:21 ap »


Mulla ennen tullut viikossa, silloin tosin vähintään kaksi pussia tullut otettua. Nyt kun oli vain yksi, kesti kauemmin.
Sattumaa? Don't think so.

Mä oon yleensä ottanut pari pussia ja toimitus kyllä kestää sen pari kolme viikkoa.

Meniskö yksi pussi maapostissa tai eri kuriirilla?
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2575
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #349 : Syyskuu 25, 2019, 17:23:11 ip »

Italialaisen paahtotyypin ystäville saattaa olla kokeilunarvoinen tuote napolilainen
Toraldo.
Moista tuli litkittyä sikäläisittäin aika taajaan, kun levinneisyys oli suurempaa kuin Keonilla ja Passalaqualla.
Sain tilatuksi kivantuoretta paahtoa Saksasta, kun kyttäsin milloin saapuu uusi erä.
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #350 : Joulukuu 25, 2019, 20:56:38 ip »

Turun Joulukahvi 2019 Colombia Dos Cosechas tuotti kyllä karvaan pettymyksen. Puun makuista tylsää mitäänsanomantonta kahvia. Vähän jäi nyt semmoinen maku että varastosta pistettiin ylijäämät myyntiin, koska sesonki on päällä ja kauppa käy kuumana. Tätä roskaa on nyt sitten useampi pussi. Paahto piti olla normaalia tummempaa, mutta tämä on kyllä vaaleaa, erittäin vaaleaa paahtoa.
Hetken jopa mietin meidän haastavaa vesiprofiilia, joten hain vielä kaupasta lähdevettä. Sama meno jatkuu.
Tilauksen muutkaan kahvit eivät oikein lunastaneet lupauksiaan, joten tässä kohtaa Turku menee mulla boikottiin kokonaan.
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

Toma

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1598
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #351 : Joulukuu 26, 2019, 01:24:11 ap »

Mulla kahta kahvia joulun pyhille, toinen Wendelboelta ja toinen tuli Indiegogon filter stories backerina.
Jälkimmäinen on El Salvadorista COE kahvi, maku "molasses, candied lemon". Delterillä kupillinen menee, mut toista kuppia samana päivänä ei tee niin mieli, makeus on ihan ok jossain määrin.
Wendelboen Christmas edition, Echemo, Etiopiasta. Maut "Stone fruit, floral honey, mint" joista tuota keskimmäistä en osaa lähteä maistamaankaan. Hyvä kahvi, mutta sama kuin edellinen, ei liikaa tätäkään. Liika mausteinen, minttu voi olla kahvissa mielenkiintoinen, mutta ei lutraamalla kuitenkaan.
TKP on mulla ollut hetken aikaa boikotissa, tilasin kolmea kahvia ja pahoitin mieltäni. Enää en edes muista mitä olivat ja miksi. Ehkä voisin lopettaa tän boikotin :)
Kirjattu
Friends are like cows - if you eat them, they die.

Jari

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1567
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #352 : Joulukuu 30, 2019, 01:02:41 ap »

TKP on mulla ollut hetken aikaa boikotissa, tilasin kolmea kahvia ja pahoitin mieltäni. Enää en edes muista mitä olivat ja miksi. Ehkä voisin lopettaa tän boikotin :)

Taisin joskus huhtikuussa kirjoitella TKP:n pavuissa ilmenneestä omituisesta savuisesta tuoksusta. Nyt kun äskettäin tauon jälkeen tilasin guatemalalaista espressopapua, niin siellä se tuttu haju taas oli. Pidän kyllä sitä ihan paahtovirheenä. Yleensä pavut on tarkoitus paahtaa, ei savustaa - tai jos se on tarkoituksellista, niin ainakin paketissa voisi olla maininta lämminsavukahvista.

Välissä kiskaisin pakkasesta turkulaisten paahtamaa kenialaista essopapua ja siinä en pistänyt samaa hajua merkille, mutta tämä guatemalalainen onkin huomattavasti tummempipaahtoinen. Kenties tumminta paahtoa, mitä TKP:stä toistaiseksi on vastaan tullut. Öljyt eivät sentään nouse pintaan, mutta se haju on sangen epämiellyttävä. Maidon kanssa ihan kelvollista, mutta essona jää aika mitäänsanomattoman geneeriseksi.

Kirjattu
Rocket Cellini Evoluzione + Arrarex Caravel + Niche Zero + Pharos + Lido 3 + Kanso Hiku + Aergrind + Aeropress + Cafflano Kompresso & Krinder + Clever + Kaldi Wide + Behmor 1600

Ex-machina: Isomac Venus + Granmacinino + Mazzer Mini + Quamar M80E

koomikko

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 209
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #353 : Tammikuu 06, 2020, 09:21:13 ap »

Mä kävin TKPssa vierailulla joulun pyhinä kun siellä päin oltiin ja kaveri siellä just selitti että isompi paahdin oli alkanut savuttamaan ja oli huollossa. Sieltä sitä savun hajua/makua tulee paahtoon. Veikkaan et kahveissa mitä paahdetaan pienemmissä erissä pienemmällä paahtimella niin ei niin herkästi tälläistä esiinny.

Oli muuten oikein hyvä espresso La Anona mitä sain sieltä, mutta nyt en kotona saa samaa aikaiseksi. Höh.
Kirjattu

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2575
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #354 : Huhtikuu 01, 2020, 12:23:00 ip »

Olipas San Rafael mukava yllätys italialaiseen makuuni!
Nam! Olisi pitänyt tilata lisää ja isompata pussia.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 01, 2020, 12:36:48 ip kirjoittanut OskuK »
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

Atzu

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 40
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #355 : Huhtikuu 26, 2020, 11:53:49 ap »

Olipas San Rafael mukava yllätys italialaiseen makuuni!
Nam! Olisi pitänyt tilata lisää ja isompata pussia.

Täytyy kompata! Tuli tilattua Pirkanmaan paahtimon kahvipaketti karanteeniin, johon kuuluu 3x500g kahvia: Miguel Urquina tilakahvi Kolumbiasta, Pyynikin Humina Etiopian Sidamosta ja tämä Brazil San Rafael. Nyt pitkään marjaisia ja hapokkaampia vaaleapaahtoisia juoneena toimii tämä San Rafaelin pyöreä pähkinäsuklaisuus erittäin hyvin vaihteluksi!
Kirjattu
Rocket Appartamento + Eureka Mignon Specialita + Hario V60 + 1ZPresso JX

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2575
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #356 : Huhtikuu 26, 2020, 13:09:01 ip »

Ooja, ja tästä sainkin ajatuksen panna tilausta sisään!

Kyl taas pärjää eristäytyä!

Pirkanmaalta:

Brazil San Rafael 1kg

India Monsoon Malabar 2kg

Espresso Internationalista:

Passalacqua Espresso Alambra 250g

Toraldo Linea No. 10 - Arancio. 2kg Bohne

Passalacqua Mexico 1000g Bohne
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

Jari

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1567
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #357 : Huhtikuu 26, 2020, 21:47:57 ip »

Mä kävin TKPssa vierailulla joulun pyhinä kun siellä päin oltiin ja kaveri siellä just selitti että isompi paahdin oli alkanut savuttamaan ja oli huollossa. Sieltä sitä savun hajua/makua tulee paahtoon. Veikkaan et kahveissa mitä paahdetaan pienemmissä erissä pienemmällä paahtimella niin ei niin herkästi tälläistä esiinny.

Löysin pakkasen perukoilta paketin marraskuussa paahdettua guatemalalaista. Savua oli maussa ja etenkin tuoksussa vajaan puolen vuoden pakastuksen jälkeenkin lähes kuin tervasaunassa. On toki hieno homma, että Turussa (tai siis Kaarinassa) on tehty asialle jotain, mutta pisteet ainakin itselläni romahtivat luottamuksen kanssa pohjamutiin. Jos minä, eli puhdas amatööri, huomasin savuongelman jo huhtikuussa, niin miksi paahdin menee huoltoon vasta joulukuussa?

Olen perinteisesti tykännyt turkulaisten kahveista, mutta mitä ihmettä siellä on tapahtunut/tapahtuu?
Kirjattu
Rocket Cellini Evoluzione + Arrarex Caravel + Niche Zero + Pharos + Lido 3 + Kanso Hiku + Aergrind + Aeropress + Cafflano Kompresso & Krinder + Clever + Kaldi Wide + Behmor 1600

Ex-machina: Isomac Venus + Granmacinino + Mazzer Mini + Quamar M80E

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #358 : Huhtikuu 27, 2020, 12:20:36 ip »

Täytyy kompata! Tuli tilattua Pirkanmaan paahtimon kahvipaketti karanteeniin, johon kuuluu 3x500g kahvia: Miguel Urquina tilakahvi Kolumbiasta, Pyynikin Humina Etiopian Sidamosta ja tämä Brazil San Rafael. Nyt pitkään marjaisia ja hapokkaampia vaaleapaahtoisia juoneena toimii tämä San Rafaelin pyöreä pähkinäsuklaisuus erittäin hyvin vaihteluksi!

Itse erehdyin ostamaan tämän paketin myös sekä vielä Loisto espresson. Tuo kolumbialainen on näistä ainoa hyvä kahvi, muut kyllä umpisurkeita. Pyynikki sekä tämä Brassi ovat pahvisia sekä täysin mitään sanomattoman makuisia. Käytännössä roskiskamaa. Halvalla saa halpaa kahvia ja tässä sen näkee.
Mutta tosiaan tuo Kolumbian Miguel on kyllä maukas ja tekee sen mitä lupaakin.
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2575
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #359 : Huhtikuu 27, 2020, 12:55:20 ip »

Joo, alta satasen kilo kahveja ei kannata ajatellakaan! ;-D
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::