Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Huom! Tämän yläpalkin pikahaku hakee vain siltä alueelta tai ketjusta, joka sinulla on auki.

Kirjoittaja Aihe: Papusuosituksia  (Luettu 207949 kertaa)

jpetrow

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 85
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #270 : Helmikuu 05, 2017, 20:52:19 ip »

Saako udella mistä hankittu TW:n papua?
Tilaaminen on ollut ainakin aika arvokasta kun viimeksi olen sieltä koittanut.

Suoraan Wendelboelta. Ollaan tilattu kaveriporukalla useampi pussi kerralla niin postikulut jakaantuu useampaan osaan. Verothan niistä jää pois checkoutissa, mikä loiventaa iskua hieman. Vaan jää noille pusseille silti hintaa.
Kirjattu

Toma

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1598
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #271 : Helmikuu 05, 2017, 20:59:48 ip »

Suoraan Wendelboelta. Ollaan tilattu kaveriporukalla useampi pussi kerralla niin postikulut jakaantuu useampaan osaan. Verothan niistä jää pois checkoutissa, mikä loiventaa iskua hieman. Vaan jää noille pusseille silti hintaa.
Jos joskus isompaa tilausta tapahtuu, niin yv ja pim, olen mukana pussilla tai parilla ;)
Kirjattu
Friends are like cows - if you eat them, they die.

Jari

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1567
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #272 : Helmikuu 06, 2017, 01:51:14 ap »

Jos joskus isompaa tilausta tapahtuu, niin yv ja pim, olen mukana pussilla tai parilla ;)

+1

Kukas tästä ottaisi kiinni?

Vähän petyin, kun kävin Tukholmassa ja kuvittelin, että Cafe Pascalista saisi TW:n papuja. Ei nyt sitten saanutkaan. Itse kahvila oli kyllä ihan jees.
Kirjattu
Rocket Cellini Evoluzione + Arrarex Caravel + Niche Zero + Pharos + Lido 3 + Kanso Hiku + Aergrind + Aeropress + Cafflano Kompresso & Krinder + Clever + Kaldi Wide + Behmor 1600

Ex-machina: Isomac Venus + Granmacinino + Mazzer Mini + Quamar M80E

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #273 : Helmikuu 06, 2017, 15:14:24 ip »

jos tilaa neljä pussia kahvia, niin toimitus on ilmaiseksi.

Tuo ilmainen toimitus onkin 6 pussia nykyään. Toisaalta neljän pussin toimitusmaksu oli 4,8 euroa ja viiden pussin 1,3 euroa  ;D
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

dtapio

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 53
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #274 : Helmikuu 06, 2017, 15:29:08 ip »

Jos Wendelboelle on menossa kimppatilausta niin mukana! Helsinki, keskusta ja 2-3pussia
Kirjattu

jpetrow

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 85
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #275 : Helmikuu 07, 2017, 20:19:07 ip »

Jos joskus isompaa tilausta tapahtuu, niin yv ja pim, olen mukana pussilla tai parilla ;)

Ehdottomasti. Seuraava tilaus tosin iteltäni lähtee varmaan vasta kun tuovat uusia kahveja.
Kirjattu

Toma

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1598
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #276 : Helmikuu 08, 2017, 18:45:35 ip »

Gardellilta tulossa:

Felix - Nicaragua - 250gr
Quantity: 1 — Total: €13.00

Muhura - Rwanda - 250gr
Quantity: 1 — Total: €13.70

Mora Mora - Ethiopia - 250gr
Quantity: 1 — Total: €16.00

Kirjattu
Friends are like cows - if you eat them, they die.

japa

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 376
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #277 : Helmikuu 09, 2017, 13:57:31 ip »

Turun kahvipaahtimon Burtukaana, etiopialainen natural -prosessoitu kahvi. Mukavaa marjaisuutta/raikkauta kupissa. (Espresso n.25 sek, puruja 16-17g, nestettä n. 30-35ml).
Kirjattu
--
ECM Classica PID +
Mazzer Mini e

jannek

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 74
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #278 : Maaliskuu 07, 2017, 20:27:26 ip »

Pakko hehkuttaa Kaffa Roasteryn Burundi Mudusia.

Espressona todella hedelmäinen, pitkä ja hyvä jälkimaku.

Juu, ja tykkäsin myös Kaffan Rwanda Kirezistä espressona, vaikka etiketissä nimenomaisesti suositellaan suodatinkahviksi. Samantapaista marjaisuutta kuin burundilaisessa. 16g/32g/28s reseptiin päädyin
Kirjattu

Tuomas

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 649
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #279 : Maaliskuu 16, 2017, 09:06:55 ap »

Tampereella käydessä piipahdin Pirkanmaan paahtimolla. Mukaan lähti kolmea kahvia: Espresso Brassi Sweet Collection, Kenya AA suodatinkeittoon ja Brassi San Rafael espressoksi, joka meni pakkaseen odottamaan. Nyt  on ollut pari päivää maistossa tuo Sweet Collection Daterran tilalta Minas Geirasin alueelta. Samaa papua on paahtaneet muutkin paahtimot. Mokkamestareilla olen siitä pitänyt ja tämä on paljon vaaleampi paahto. Niinpä raikkautta ja hedelmäisyyttä on enemmän myös. Toimiva kahvi, makea, kuten nimi antaa olettaa. Miellyttää kovin suuta mieto sitruksisuus maussa ja toffee tuoksussa. Hieman oikein tummaa suklaata.

Reseptilähtökohdaksi mieluummin hieman tiukempi espresso kuin pitkä. Uuttosuhde saa olla yli 50 %. Sanoisin, että noin 15 g purua ja 25 g espressoa lasissa on minun suuhun optimaali. Kokeilin 15 / 30 suhteella sekä hieman vielä pidemmällä, ja ei olleet enää niin hyviä maultaan. Mutta useimmiten tykkään aika tiukista juomista...
Kirjattu
"Älä paahda kahvipapujasi markkinoilla"
Etiopialainen sananlasku.
Pavoni Professional ja Ascaso i-Mini

Tuomas

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 649
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #280 : Maaliskuu 17, 2017, 08:54:05 ap »

Tänään aamulla kokeilussa Pirkanmaan Kenya AA Murithi. Hedelmäisyyttä en löytänyt niin paljoa. Miellyttävä hapokkuus. Oikein tasapainoinen kahvi kuitenkin. Pitäisi kokeilla käsin suodattaen. Nyt oli vaimon Mokkamasterilla keittämää.
Kirjattu
"Älä paahda kahvipapujasi markkinoilla"
Etiopialainen sananlasku.
Pavoni Professional ja Ascaso i-Mini

Toma

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1598
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #281 : Maaliskuu 17, 2017, 11:53:26 ap »

Mulla on nyt kolme Maja Coffee Roasteryn kahvia.
Yhden nostaisin tänne, sen verran paljon tykkään (vaikka ihan lopussahan tää nyt jo on).

Kenia, Kamwangi peaberry.
Kirinyaga
Washed / SL28, SL34 & Ruiru11 / 1600-1800MASL

Monitahoinen, mansikkaa, vesimelonia, pihlajanmarjaa, limeä.

Itse huomioin maut: vesimelonia, mansikkaa / vadelmaa, limeä

Aeropress ja moccamaster ainakin toimivat tän kanssa.
Kirjattu
Friends are like cows - if you eat them, they die.

Toma

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1598
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #282 : Huhtikuu 01, 2017, 13:55:30 ip »

Otetaan tähän nyt juonnista löytyvä Gardelli Coffeen Teklu Dembel, Etiopiasta.
"CUP SCORE 89.50 (SCA cup protocol)

*Terroir Best Lot*

Jasmine / Mango / Passion fruit / Honeydew / Hibiscus tea

suggested for espresso and filter"

Vahva suositus, lunastaa hyvin nämä mainitut makukuvaukset. Espressona toimii, mutta cappuccinon alla pääsee ihan älyttömän hyvin vaikuttamaan.

Jos tykkää tän kaltaisista kahveista, tämä on aika must.
Kirjattu
Friends are like cows - if you eat them, they die.

jannek

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 74
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #283 : Huhtikuu 07, 2017, 20:50:11 ip »

Mehevän mustikkainen on Paulig Kulma Ethiopia Amaro Gayo natural. Olen uuttanut sitä Cleverillä, 68 g/l, 88°C, suodatus välillä 1:55-2:20. Espressoksi eivät pakkausmerkinnät suosittele, eikä pikainen kokeilu ollut kovin rohkaiseva.
Kirjattu

Methos

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3
Vs: Papusuosituksia
« Vastaus #284 : Huhtikuu 20, 2017, 17:15:45 ip »

Moro.
Koitin ketjua jos toistakin selailla ja etsiskellä hintalaatu suhteeltaan hyviä papuja ja vastaus taitaa olla "Kokeile kaikkea mikä eteen sattuu"...
Ajattelin kumminkin kysyä näin totaalisena noviisina ja vielä postin toimitusta odottaen (Aeropress + mylly) että, onko jotain varmoja (halpoja) papuja joista kannattaa liikkeelle lähteä?

Tätä aijemin kahvit keitellyt kuppi kerrallaan Dolce gustolla ja silloin tällöin french pressillä.  :-X
Kirjattu