Kahwiki on taas toiminnassa! Sen löydät täältä: http://www.ristretto.fi/w/
Joo, alta satasen kilo kahveja ei kannata ajatellakaan! ;-D
Olen perinteisesti tykännyt turkulaisten kahveista, mutta mitä ihmettä siellä on tapahtunut/tapahtuu?
Itse jätän Turun kahvit nykyään ostamatta. Joulukahvi oli viimenen pisara. Piti olla erittäin tummaa paahtoa. Ostin lahjaksi. Kävin katsomassa papuja ja ne olivat vaaleampia kuin Juhla Mokan pavut. Maku oli raaka ja puinen. Myydään siis vanhaa kahvia joka on vielä paahdettu väärin. Ei jatkoon enää.
Tuli tilattua 2 kg Oskun Toraldo Linea No. 10 - Arancio. Odotellaan lapsenomaisella innolla.Nyt TKP:n Carmo Estate pakastimessa/käytössä. Minusta maku Ok, 18,2g panostuksella mennään.
Pakko myöntää myös, että vuoden 2019 TKP:n joulukahvit olivat pettymys. Itse yrittäjänä ehkä juuri niihin panostaisiin. En sitten tiedä johtuuko tason lasku paahtajasto vaiko raaka-aineista.
Vai pannaanko ikuisen kiireen piikkiin joulusesonkina. Pas**t pakettiin ja asiakkaille, ei ne kuitenkaan mitään huomaa... Yhdessä espressopaahdossa olivat öljyt pinnassa vaikka paahdon piti olla vaaleaa espressopaahtoa.
Aikoinaan kasvukivuissa HasBeanin laatu pääsi putoamaan. Paahdot olivat erittäin vaaleita ja sinnepäin paahdettuja. Muistan kun Tinuri paahtoi Häsän papuja kotona lisää kun olivat niin vaaleita
Jotta Toraldot on mieleen, täytyy omata jotain inspirazoonia napolilaiseen kahviin.Kuten aika usein maininnut, mä jatkan noita ja Passaaquaakin Monsoon malabarilla. Aluksi ihan jotta sain rasvaiset pavut tippumaan edes myllystä läpi, mutta nykyisin hiukan myös keventämään makumaailmaa...kun tällä juo mun kahveja muutkin kuin minä ;-)