Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: Lavazza Cremoso Espresso  (Luettu 17351 kertaa)

Puskis

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8
Vs: Lavazza Cremoso Espresso
« Vastaus #15 : Syyskuu 11, 2013, 16:32:21 ip »

Sattuuko kellään olemaan jotain Aeropress-reseptiä Lavazza Crema e Aromalle (ei siis otsikon papu vaan se toinen tarjouspapu)? Myllynä on Skerton ja paperifilttereiden lisäksi löytyy Able Diskin paksumpi versio. Oon kaikista aiemmista käyttämistäni halvoista bulkkipavuista (mm. Reko, Brazil, Mundo, Kharisma) saanut pienen säätämisen jälkeen omaan makuun ihan maistuvaa kahvia, mutta näiden kanssa oon ihan hukassa.
Kirjattu

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2576
Vs: Lavazza Cremoso Espresso
« Vastaus #16 : Syyskuu 11, 2013, 17:40:25 ip »

Sen verran kahviautistin virkaa rupeaa itsessäni olemaan, että jos alle 20 euroa kilolta saa tuorepaahtoa Suomesta

Mistä moisia saa? Mitä itse olen näitä suomalaispahtoja katsellut niin 35e-> on hinnat.

Mitä tulee kalliiseen keittimeen, niin kahviinhan se raha menee. esim. vuosikulutuksella 80kg x 35e = 2800e/v. Tässä valossa voisin helposti ostaa minkä vaan, vaikka Aurelia II:n, ja silti kama/tavarasuhde olisi aika ok.
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

Freddie Freeloader

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 55
Vs: Lavazza Cremoso Espresso
« Vastaus #17 : Syyskuu 11, 2013, 20:57:35 ip »

Mistä moisia saa? Mitä itse olen näitä suomalaispahtoja katsellut niin 35e-> on hinnat.

Mitä tulee kalliiseen keittimeen, niin kahviinhan se raha menee. esim. vuosikulutuksella 80kg x 35e = 2800e/v. Tässä valossa voisin helposti ostaa minkä vaan, vaikka Aurelia II:n, ja silti kama/tavarasuhde olisi aika ok.

Cafe Solo opiskelijalle 19e/kg, muille 21e/kg Puuvillan tumma/vaalea. Tampereen paahtimossa kaikki SO:t ja blendit 25e/kg vrt. pääkaupungin paahtimoissa ~50e. Tunnuslukujen pohdinta onkin sitten jokaisen omaa arvotusta, omalla 4 tuplashotin päiväkulutuksella vuosikustannus on 730e (4*0,020kg*365*25e/kg).
Kirjattu

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2576
Vs: Lavazza Cremoso Espresso
« Vastaus #18 : Syyskuu 11, 2013, 21:23:07 ip »

Cafe Solo opiskelijalle 19e/kg, muille 21e/kg Puuvillan tumma/vaalea. Tampereen paahtimossa kaikki SO:t ja blendit 25e/kg vrt. pääkaupungin paahtimoissa ~50e. Tunnuslukujen pohdinta onkin sitten jokaisen omaa arvotusta, omalla 4 tuplashotin päiväkulutuksella vuosikustannus on 730e (4*0,020kg*365*25e/kg).

Juu, se mikä laite/materiaalisuhde saa olla, on toki filosofiaa, kulutus, hinta, ja määrä kuitenkin tiedetään, ainakin menneisyydestä. Itsellä Saksasta tilattavaan kahviin menee n. 400e, kilohinnat 16-21e. Jos perheessä olisi 4 loppasuuta, niin n.4x tuo. Ehkä raskauden tai adoption realisoituessa täytyisi muuttaa Tampereelle ;-) Ei maar, täytyy katsella olisiko realistista tukea Itellaa.
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

u761305

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 13
Vs: Lavazza Cremoso Espresso
« Vastaus #19 : Syyskuu 21, 2013, 20:37:40 ip »

Aika monen mielestä Italiassa tehdään maailman parasta kahvia. Italiaanot kuulemma tekevät sen ihan vaan Lavazzan ja Illyn pavuista ilman sen suurempia krumeluureja. Että pitäisi onnistua tolla kympin kilo pavulla varsinkin hyvin.
Kirjattu

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2576
Vs: Lavazza Cremoso Espresso
« Vastaus #20 : Syyskuu 21, 2013, 21:05:14 ip »

Valmiiksijauhetusta purusta juu mokkapannulla.
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::