Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Huom! Tämän yläpalkin pikahaku hakee vain siltä alueelta tai ketjusta, joka sinulla on auki.

Kirjoittaja Aihe: La Pavoni zip / Bregant / Obel -Mylly  (Luettu 10194 kertaa)

vemuli

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 632
Vs: La Pavoni zip / Bregant / Obel -Mylly
« Vastaus #30 : Marraskuu 27, 2012, 08:46:13 ap »

Obelin "osakkeet" nousevat ainakin minun silmissäni kaiken aikaa. Olkoonkin sitten hieman tuntemattomampi, "ei-perinteinen", valmistaja. Tosin La Pavoni -merkin, vaikka se ei itse valmistakaan näitä myllyjä, luulisi jo täyttävän tuonkin kriteerin. Tuo "kahvihukka" on valitettava ominaisuus juuri näissä järeissä, perinteisiä suunnitteluaspekteja kunnioittavissa, myllyissä, mutta vastapainona on sitten melkoisen pitkä elinkaari ja luotettavuus. Uskaltaisin edelleen lyödä roponi tämän "tuntemattoman" valmistajan tuotteiden kestävyyden puolesta versus muutaman kilon modernit "jokapaikan höylät", kaikkine mukavuuksineen.

Jokainen kykenee varmasti perustelemaan itselleen ne tärkeimmät kriiterinsä myllyä valikoitaessa. Materiaalihukka, weissaustarve, melu, koko, paino, väri, muotokieli ja kaikkea muuta mahdollista ja mahdotonta. Minulle, vaikka en kahvilaa ammatikseni pyöritäkään, tärkein ominaisuus on luotettavuus, pitkäikäisyys ja varaosien saanti. Ehkä joku Mahlkönig K30 voisi olla seuraava päivitykseni, mikäli haluan hieman parempaa jauhatustulosta / minimoida kahvihukan. Kestävyydessä en todennäköisesti mitään lisäarvoa tuolla päivityksellä saisi. Käytettävyydessä ei ole nykyisessäkään myllyssä suuria murheita (annostelijasta voisin kyllä luopua). Toisaalta tuo annostelijan naksuttelu, kun jauhan vain tarpeellisen määrän kerrallaan, ilmeisesti myös rikkoo niitä pahimpia paakkuja, joten suurin haitta minulle siitä on koitunut lähinnä puhdistuksen yhteydessä.
Kirjattu
*Brasilia Portofino, Rancilio MD 50 ST, LaPavoni Europiccola, 1zpresso JX Pro, Wilfa WSCG-2*