Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Huom! Tämän yläpalkin pikahaku hakee vain siltä alueelta tai ketjusta, joka sinulla on auki.

Kirjoittaja Aihe: Myyty: Mazzer Super Jolly  (Luettu 1913 kertaa)

Nasuli123

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 146
Myyty: Mazzer Super Jolly
« : Heinäkuu 04, 2012, 17:46:13 ip »

Myynnissä siis Mazzerin Super Jolly.

Mylly on ollut käytössä minulla kohta kolmisen vuotta. Ostin sen käytettynä.

Mylly on erittäin siistissä kunnossa, mutta tietenkin pieniä käytön jälkiä löytyy sekä muutama naarmu edelliseltä omistajalta. Itseäni tuo ei kyllä ole koskaan haitannut, itse asiassa kiinnitin asiaan ensimmäistä kertaa huomiota kun siistin myllyä kuvauskuntoon äsken.

Moottori rullaa nätisti ja mitään ongelmaa ei ole myllyn kanssa ollut. Ovathan Mazzerit käytännössä kotikäytössä ikuisia.

Myllyn nykyisillä terillä on jauhettu 30 kg +/- 2kg. (olen säästänyt kaikki papupussit, joten laskeminen oli erittäin helppoa: 25 kilon edestä Hasbeanin, Squaremile Coffeen, Kaffan jne. pusseja. Lisäksi kaksi kiloa omaa paahtoa sekä pavut jota käytetty myllyn säätämiseen.

Terät on siis vasta sisäänajetut. (espressoparts suosittelee super jollyyn uusia teriä 400 kilon välein)

Myllyn iästä ei ole aivan varmaa tietoa, olen yrittänyt sitä jo jonkun aikaa selvitellä niin foorumeilla kuin itse Mazzerilta (tuloksetta). Kuitenkin sarjanumero alkaa "07" ja jos oikein ymmärsin se saattaisi kertoa myllystä tarkemmin. Olen myös ymmärtänyt, että vuoden 2004 valmistetut myllyt omaavat virtajohdon joka tulee pohjasta, etuosan sijaan. Omassa myllyssä siis johto tulee juurikin pohjasta.

Mukaan vanhat terät, joita voi vaikka tarvittaessa käyttää varaterinä. Myllyn toiminta on/off, mukaan hilkkeet jolla myllyn saisi muutettua automaattiseksi. Mylly putsattu ja ollut käyttämättömänä kuukauden päivät.

Hintapyynto: 300 €

Myyn myllyn, koska ei ole olemassa järjellä perusteltua syytä pitää kahta samankokoisilla levyterillä varustettua espressomyllyä, varsinkin kahvinkulutuksen ollessa varsin suodatinkahviin painottuva.


Mylly on myyty.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 30, 2013, 22:39:51 ip kirjoittanut Nasuli123 »
Kirjattu
Giotto Premium Plus + Mahlkönig K30 "Vario"
EK43, Mahlkönig Kenia