Itse pärjäsin vuosia krupsin myllyllä ja saman valmistajan thermoblockilla. Tosin, nyt kun on paremmat välineet, niin tunnustan etten Krupsilla päässyt lähellekään nykyistä makumaailmaa. Ihan hyvälle se kahvi silloin maistui - ja kelvollista se olisi vieläkin.
Minulla taas kävi jokseenkin vastaavan kombon kanssa (mylly oli silppurimalli) siten, että meni useammaksi vuodeksi fiilis koko espressotouhusta, kunnes päätin vielä kokeilla ja hankin singleboilerin + I-miniä vastaavan espressomyllyn. Siitä se homma vasta pääsi oikeasti alkuun.
Mutta kaikki oman tarpeen mukaan.
Hyvinkin pitkälle juuri näin.
Wilfan myllyä voi suositella paineistetun filsun/kahvan kanssa (vaikka paineistettua sinänsä en menisikään suosittelemaan). Lisäksi se on kelpo mylly suodatin/aeropress/immersio yms. -käyttöön, jos joskus päättää hypätä seuraavalle askelmalle espressotouhun kanssa.
Kuten olen aiemminkin todennut
minun mielestäni paineistetuilla filsuilla/kahvoilla ei saa aikaiseksi espressoa - hyvin paljon espresson kaltaista juomaa kylläkin, joka saattaa - kun tähdet ja planeetat ovat oikeissa asemissa toisiinsa sekä paineistettuun kahvaan nähden - erehdyttävästi muistuttaa aitoa espressoa.
En kuitenkaan lähtisi haastamaan laitetta vaikkapa afrikkalaisilla single-origin -pavuilla. Italialaisilla yms. comfort-blendeillä mahdollisuudet onnistumiseen kasvavat huomattavasti.
Tärkeintä on kuitenkin se, että itse on tyytyväinen makuun. Ei sillä sitten paljon väliä ole, mitä muut höpöttelevät.