Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: Termospullot  (Luettu 2267 kertaa)

Orkesteri

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 39
Termospullot
« : Maaliskuu 06, 2012, 10:33:05 ap »

Opiskelijana olen tehnyt hommiani pääasiassa kotona, ja lounaan jälkeen on ollut kiva juoda hyvää, Abidilla, Aeropressilla tai pressopannussa värkättyä kahvia. Nyt olen kuitenkin saanut käyttööni tutkijankammion kampukselta ja vaarana on, että jään korkeintaan välttävän opiskelijaruokalakahvin varaan. Vaihtoehtona on tietenkin halvan vedenkeittimen hankinta, mutta huoneen lähellä ei ole vesipistettä, ja mistään taukohuoneista ei ole tietoakaan. (Tämä on käytännössä koppi kirjaston kellarissa. Vessakin on rikki.). Helpoimmalta tuntuisi hauduttaa kahvi aamulla kotona ja säilyttää sitä termarissa muutaman tunnin ajan. Onko tämä lähtökohtaisesti tosi huono ajatus? Onko termareissa käytännön eroja? Mikä on paras?
Kirjattu

Tinuri

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 844
  • mai pen rai
Vs: Termospullot
« Vastaus #1 : Maaliskuu 06, 2012, 10:46:54 ap »

Opiskelijana olen tehnyt hommiani pääasiassa kotona, ja lounaan jälkeen on ollut kiva juoda hyvää, Abidilla, Aeropressilla tai pressopannussa värkättyä kahvia. Nyt olen kuitenkin saanut käyttööni tutkijankammion kampukselta ja vaarana on, että jään korkeintaan välttävän opiskelijaruokalakahvin varaan. Vaihtoehtona on tietenkin halvan vedenkeittimen hankinta, mutta huoneen lähellä ei ole vesipistettä, ja mistään taukohuoneista ei ole tietoakaan. (Tämä on käytännössä koppi kirjaston kellarissa. Vessakin on rikki.). Helpoimmalta tuntuisi hauduttaa kahvi aamulla kotona ja säilyttää sitä termarissa muutaman tunnin ajan. Onko tämä lähtökohtaisesti tosi huono ajatus? Onko termareissa käytännön eroja? Mikä on paras?

http://www.ristretto.fi/foorumi/index.php?topic=1093.0

Katteles tuolta

O.K.
Kirjattu
Izzo Alex Duetto II, Mazzer Mini-E, Barazza Vario, GeneCafe, Handpresso, La Pavoni Europiccola Professional Lusso

Orkesteri

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 39
Vs: Termospullot
« Vastaus #2 : Maaliskuu 06, 2012, 11:03:44 ap »

Nyt nolottaa. Kiitos, Tinuri.
Kirjattu

tirofaux

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1524
  • Kahviharrastaja
Vs: Termospullot
« Vastaus #3 : Maaliskuu 06, 2012, 15:16:05 ip »

Kahvia voi valmistaa alkeellisissakin olosuhteissa - kuten toimistotyöpisteellä.

Keittiö tai taukotila on luksusta mutta jos sellaista ei löydy niin lähin käsienpesuallas toimii vesi- ja tiskauspisteenä. Työpisteeltäni löytyy lisäksi oma vedenkeitin, kahvipapuja, käsimylly, AeroPress, Abid ja termos. Abid+termosta tuli käytettyä aiemmin ahkerasti, sittemmin olen suosinut yksittäisten AeroPress-kahvikupillisten valmistamista. Neste- ja kahvipurusotkujen kaappaamiseksi minulla on teepuolelta tuttu teepöytä sekä runsaasti käsipyyhkeitä.
Kirjattu
Silvia PID / Niche Zero .. Aeropress / Wilfa Uniform .. Gene Cafe .. tee ..

linker

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 94
Vs: Termospullot
« Vastaus #4 : Maaliskuu 06, 2012, 16:59:21 ip »


Myydäänkö noita teepöytiä Suomessa, vai täytyykö tehdä/teettää puusepällä?

 
Kirjattu

tirofaux

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1524
  • Kahviharrastaja
Vs: Termospullot
« Vastaus #5 : Maaliskuu 06, 2012, 17:25:21 ip »

Kirjattu
Silvia PID / Niche Zero .. Aeropress / Wilfa Uniform .. Gene Cafe .. tee ..