Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: DeLonghi EC850-espressokeitin, kokemuksia kenelläkään??  (Luettu 10251 kertaa)

tiutiu

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2
DeLonghi EC850-espressokeitin, kokemuksia kenelläkään??
« : Maaliskuu 05, 2012, 13:22:22 ip »

Hei, mulla on ollut kahvallinen Bialetti Mokona-esperssokeitin (tuotu Italiasta 2009), mut se ei päästä enää tippaakaan vettä läpi, eli kahvin teko ei enää onnistu. Kaunis laite (http://www.appliancist.com/espresso_machines/bialetti-mokona-espresso-cappuccino-machine.html) ja ihan hyvä kahvi, mut kun ei toimi, niin ei toimi... ja kun on ostettu tuolta, niin en keksi mitään järkevää keinoa tuon huoltamiseksi/korjaamiseksi. Korjauskin voi tulla kalliimmaksi kuin laitteen alkuperäinen hinta?  :-[

Nyt oon pari viikkoa kituuttanut ilman oikeaa kahvia, joten pakko alkaa haravoimaan vaihtoehtoja. Täysautomaattia mä haaveilisin, kun juon vaan maitokahveja, mut kodihoidontuella kituutellessa sellainen 600+€ investointi ei vaan ole nyt mahdollista.  ::)

Siksi tämä DeLonghin keitin kiinnostaisi... (http://www.verkkokauppa.com/fi/product/47178/ddjjb/DeLonghi-EC850-kahvinkeitin)Olisi kahvallinen, mut se maito tulisi kuitenkin automaattisesti. Henk.koht. koen, et se maidon vaahdotus on ehkä se hankalin osa tuossa cappucinon teossa, joten tässä saisi edes osan lempparikahvista automaatisesti? Tää olis nyt Stoccalla tarjouksessa 319€.

Onko kellään mitään kokemusta tai mielipidettä tähän? Onko hintansa väärti, vai olisko jollain vinkata muita hyviä vaihtoehtoja? Kaikki kommentit kiinnostaa, olen ihan vihreä tällä alueella!!  ;D

Kirjattu

Tinuri

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 844
  • mai pen rai
Vs: DeLonghi EC850-espressokeitin, kokemuksia kenelläkään??
« Vastaus #1 : Maaliskuu 05, 2012, 13:47:25 ip »

Hauskan näköinen keitin.

Luultavasti siinä on ns "painekahva".
Paras arvaus on, että siinä (kahvassa) on venttiili jumissa. Tämän voi testata sillä, että jos vesi tulee sihdistä ulos, kun kahva on irti, on kone muutoin varmaankin kunnossa.
Kova kahvan liottaminen saattaa silloin auttaa. Yleensä ne on myös helppoja purkaa ja puhdistaa.

Tämmönen kevyt kenttäarvaus.

Olli
Kirjattu
Izzo Alex Duetto II, Mazzer Mini-E, Barazza Vario, GeneCafe, Handpresso, La Pavoni Europiccola Professional Lusso

tiutiu

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2
Vs: DeLonghi EC850-espressokeitin, kokemuksia kenelläkään??
« Vastaus #2 : Maaliskuu 05, 2012, 14:23:10 ip »

^muuten voisikin olla, mutta kun mulla on tohon Bialettiin kaksi kahvaa. Toinen kapseleille ja toinen ihan poroille. Kummankaan kautta ei tule tipan tippaa läpi... ja tuota kapselikahvaa en ole käyttänyt oikeastaan ollenkaan, eli en usko sen olevan jumissa/tukossa.
Vähän ennen totaaliumpeutumistaan tää päästi ensin pari viikkoa sen kahvin tosi vaikeesti läpi, eikä sitä tullut edes ns.normimäärää. Ja laitteen ääni oli jotekin vaivalloinen. Eli joku siellä alkoi tukkeentua tms. mut kun mä uskon et se jokin on tuolla keittimen sisällä, niin sitä on hippusen vaikee analysoida. Siis sieltä ei tule vettäkään ulos, kummallakin kahvalla kokeiltu, sihdeillä ja ilman, kapselillakin... mut ei tule tippaakaan.  :(
Ja kun huolto olis Italiassa, niin...?  ::)

Sillon muutama vuosi sitten tämä oli ihan "heräteostos" Parmasta, Bialettin omasta liikkeestä. Oli vaan niin nätti kapistus, et oli "pakko saada". Sitä ennen olin keittänyt mutteripannulla kahvin. Mut nyt kun on jo niin tottunut näihin pressopohjaisiin kahveihin, niin toi perussuodatinkahvi ei oikeesti mene edes alas!!

Mä taaaarrviiiiin mun aamu-/päiväkahvit, nyt on alkanut ahdistaa kovasti tämä keittimettömyys!  ;D
Kirjattu

tirofaux

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1524
  • Kahviharrastaja
Vs: DeLonghi EC850-espressokeitin, kokemuksia kenelläkään??
« Vastaus #3 : Maaliskuu 05, 2012, 14:31:03 ip »

Tää olis nyt Stoccalla tarjouksessa 319€.

Stockmann Helsingin tavaratalossa on parhaillaan käynnissä kahvilaite-esittely, hyvällä tuurilla voi päästä maistamaan juuri mainitulla laitteella valmistettua kahvia.

Kirjattu
Silvia PID / Niche Zero .. Aeropress / Wilfa Uniform .. Gene Cafe .. tee ..

Tinuri

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 844
  • mai pen rai
Vs: DeLonghi EC850-espressokeitin, kokemuksia kenelläkään??
« Vastaus #4 : Maaliskuu 05, 2012, 15:02:19 ip »

^muuten voisikin olla, mutta kun mulla on tohon Bialettiin kaksi kahvaa. Toinen kapseleille ja toinen ihan poroille. Kummankaan kautta ei tule tipan tippaa läpi... ja tuota kapselikahvaa en ole käyttänyt oikeastaan ollenkaan, eli en usko sen olevan jumissa/tukossa.
Vähän ennen totaaliumpeutumistaan tää päästi ensin pari viikkoa sen kahvin tosi vaikeesti läpi, eikä sitä tullut edes ns.normimäärää. Ja laitteen ääni oli jotekin vaivalloinen. Eli joku siellä alkoi tukkeentua tms. mut kun mä uskon et se jokin on tuolla keittimen sisällä, niin sitä on hippusen vaikee analysoida. Siis sieltä ei tule vettäkään ulos, kummallakin kahvalla kokeiltu, sihdeillä ja ilman, kapselillakin... mut ei tule tippaakaan.  :(
Ja kun huolto olis Italiassa, niin...?  ::)

Sillon muutama vuosi sitten tämä oli ihan "heräteostos" Parmasta, Bialettin omasta liikkeestä. Oli vaan niin nätti kapistus, et oli "pakko saada". Sitä ennen olin keittänyt mutteripannulla kahvin. Mut nyt kun on jo niin tottunut näihin pressopohjaisiin kahveihin, niin toi perussuodatinkahvi ei oikeesti mene edes alas!!

Mä taaaarrviiiiin mun aamu-/päiväkahvit, nyt on alkanut ahdistaa kovasti tämä keittimettömyys!  ;D

Sanonpa sinullekin, että vaikka en olekaan g****gi, niin saatan vilkaista. Tämä tietysti, jos asut sopivan lähellä Hki:iä.

O.K.
Kirjattu
Izzo Alex Duetto II, Mazzer Mini-E, Barazza Vario, GeneCafe, Handpresso, La Pavoni Europiccola Professional Lusso

wairus

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 43
  • KahviNarkkari
Vs: DeLonghi EC850-espressokeitin, kokemuksia kenelläkään??
« Vastaus #5 : Maaliskuu 08, 2012, 16:22:08 ip »

Onko mahdoton ajatus hankkia "maidonvaahdotinta" ja konetta erikseen?
Meillä on varakoneena (ja töissä varsinaisena) nespressot (maksaa noin satasen) ja siihen
vaahdotin vähän alle huntin, veikkaisin postikuluineen parisataa.
Okei, myönnetään, että kahviannoksen hinta on 50 senttii, etuna se että
saat vaikka peräkkäin kaksi eri kahvia papuja vaihtamatta.

Itse juon maitokahvin niin, että kuumennan maidon mikrossa, en kaipaa vaahtoja,
ja silloin tuommoinen kapselikone on ihan toimiva ratkaisu.

Tosin hakusessa on kaksisäiliöinen kone, juuri tuon erilaisen kahvintarpeen takia.

J T T
Kirjattu
No mitä tässä nyt taas lukee ???

Sunppi

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16
Vs: DeLonghi EC850-espressokeitin, kokemuksia kenelläkään??
« Vastaus #6 : Huhtikuu 29, 2012, 11:12:24 ap »

Hei, mulla on ollut kahvallinen Bialetti Mokona-esperssokeitin (tuotu Italiasta 2009), mut se ei päästä enää tippaakaan vettä läpi, eli kahvin teko ei enää onnistu. Kaunis laite (http://www.appliancist.com/espresso_machines/bialetti-mokona-espresso-cappuccino-machine.html) ja ihan hyvä kahvi, mut kun ei toimi, niin ei toimi... ja kun on ostettu tuolta, niin en keksi mitään järkevää keinoa tuon huoltamiseksi/korjaamiseksi. Korjauskin voi tulla kalliimmaksi kuin laitteen alkuperäinen hinta?  :-[

Nyt oon pari viikkoa kituuttanut ilman oikeaa kahvia, joten pakko alkaa haravoimaan vaihtoehtoja. Täysautomaattia mä haaveilisin, kun juon vaan maitokahveja, mut kodihoidontuella kituutellessa sellainen 600+€ investointi ei vaan ole nyt mahdollista.  ::)

Siksi tämä DeLonghin keitin kiinnostaisi... (http://www.verkkokauppa.com/fi/product/47178/ddjjb/DeLonghi-EC850-kahvinkeitin)Olisi kahvallinen, mut se maito tulisi kuitenkin automaattisesti. Henk.koht. koen, et se maidon vaahdotus on ehkä se hankalin osa tuossa cappucinon teossa, joten tässä saisi edes osan lempparikahvista automaatisesti? Tää olis nyt Stoccalla tarjouksessa 319€.

Onko kellään mitään kokemusta tai mielipidettä tähän? Onko hintansa väärti, vai olisko jollain vinkata muita hyviä vaihtoehtoja? Kaikki kommentit kiinnostaa, olen ihan vihreä tällä alueella!!  ;D


Oma keittimeni teki myös täydellisen jumin tässä aikoinaan ja ihmettelin sitä kovin. Edes ilman kahvaa ei tullut tippaakaan ulos. Tästä kummemmin lannistumatta kaadoin vedet pois ja latasin tankkiin käsillä olleen mocca masterin puhdistuslitkun. Tovin pulputettuaan kone köhäisi ensimmäiset pisarat, eteni siitä tippa tipalta ja tankin lopulla valutti ihan normaalisti. Nämäkin kalkkeutuvat ja toisin kuin peruskeittimet, menevät pahimmillaan totaalitukkoon. Sitruunahappo jne. normi keinot liuottaa kalkin vex ja homma jatkuu. Kannattaa jaksottaa tuo puhdistus ettei kone ylikuumene ja toppaa sen vuoksi, kuten mulla...kele, tana, menikö se prkle nyt lopullisesti...No, jäähdyttyään lauloi ihan normaalisti.  Mää juon kahvia satunnaisesti, joten kalkinpoistoa teen vaan kun kone tiputtaa huonosti. Jos juo päivittäin niin pari kolme kertaa vuoteen, viisaammat neuvokoot tästä lisää.
Kirjattu