Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: Kalliiden laitteiden ostaminen ulkomailta  (Luettu 12843 kertaa)

riba

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2
Kalliiden laitteiden ostaminen ulkomailta
« : Helmikuu 21, 2012, 17:13:55 ip »

Jaettu aiheesta http://www.ristretto.fi/foorumi/index.php?topic=859.0

Moi!

Olen pitkään seurannut foorumia ja päätin nyt liittyä, kun on vaimolta lupa-asiat kunnossa keittimen ja myllyn hankintaan. Keittimeksi olen päättänyt hankkia Izzon Alex Duetton ja yritän pähkäillä mistä se kannattaa ostaa. Kannattaako noi ulkomaiset verkkokaupat unohtaa? Onko muita kuin espressocoffeeshop.com ja bellabarista.co.uk? Toimiiko niissä takuujutut? Entäs kotimaiset? Onko muita kuin Espressivo? Miten niisä toimii takuujutut? Saitko ederopaa keittimesi kuntoon? Tulipa paljon kysymyksiä... Myllyksi ajattelin Mazzer Miniä. Sen hankinta ei kauhistuta niin paljon.

Kiitti etukäteen!
Risto
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 22, 2012, 12:41:36 ip kirjoittanut akallio »
Kirjattu

vissymies

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 135
Kalliiden laitteiden ostaminen ulkomailta
« Vastaus #1 : Helmikuu 21, 2012, 18:01:40 ip »

Ns. "hyvämaineiset" verkkokaupat on niin kauan aivan loistavia kun ei tule takuulle tarvetta ;-)

Itsellä on kokemusta vajaan parin vuoden takaa ja keitin (Bezzera) on toiminut oikein hyvin.
Toivottavasti keitin toimii edelleenkin yhtä hyvin... kop, kop

Tiedosta ainakin mahdolliset riskit vs. mahdolliset kustannussäästöt. Mun keittimeni posti/rahtikulut vakuutettuna oli yli 50 €.


Kirjattu
Bezzera BZ07, OE Pharos, Mazzer MiniE, Aeropress, Hario Skerton, Hario Mini-Slim+, Wilfa WSCG-2 (Isomac Giada, Minimoka 203)

Lurjake

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11
Kalliiden laitteiden ostaminen ulkomailta
« Vastaus #2 : Helmikuu 21, 2012, 20:30:16 ip »

Hei,

espressocoffeeshopin Carlo on ainakin jättänyt tyylikkäästi vastaamatta kaikkiin maileihin jotka ovat koskeneet ko. firman toimittamaa väärää tuotetta ja sen vaihtoa/palautusta.
Kirjattu

ederopaa

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 26
Kalliiden laitteiden ostaminen ulkomailta
« Vastaus #3 : Helmikuu 22, 2012, 08:26:48 ap »

Saitko ederopaa keittimesi kuntoon? Tulipa paljon kysymyksiä... Myllyksi ajattelin Mazzer Miniä. Sen hankinta ei kauhistuta niin paljon.

Kiitti etukäteen!
Risto


Moi Riba,

keitin tullaan korjaamaan takuun piikkiin maahantuojan toimesta, mutta se on nyt ollut korjattavana yli 2 kk. Kuumavesiventtiili oli kuulemma aiheutti yllättävän paljon hämmennystä Izzon tehtaalla aluksi. Osat olivat lähteneet matkaan Italiasta reilu kuukausi sitten, mutta ovat viivästyneet lakkoilun ja lumisateitten takia.Taitaa olla melko lumista ja lakkoista Italiassa...;D

Kyllä himpun verran jo harmittaa!!! Pikaespressoa on mennyt jo monta laatikkoa. Ei oikein ole mielestäni kyse kohtuulliisesta ajasta valmistajalta eikä maahantuojalta kun kyseessä on ton hintainen harrastelaite.



Kirjattu

Tinuri

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 844
  • mai pen rai
Kalliiden laitteiden ostaminen ulkomailta
« Vastaus #4 : Helmikuu 22, 2012, 09:32:02 ap »

Moi!

Olen pitkään seurannut foorumia ja päätin nyt liittyä, kun on vaimolta lupa-asiat kunnossa keittimen ja myllyn hankintaan. Keittimeksi olen päättänyt hankkia Izzon Alex Duetton ja yritän pähkäillä mistä se kannattaa ostaa. Kannattaako noi ulkomaiset verkkokaupat unohtaa? Onko muita kuin espressocoffeeshop.com ja bellabarista.co.uk? Toimiiko niissä takuujutut? Entäs kotimaiset? Onko muita kuin Espressivo? Miten niisä toimii takuujutut? Saitko ederopaa keittimesi kuntoon? Tulipa paljon kysymyksiä... Myllyksi ajattelin Mazzer Miniä. Sen hankinta ei kauhistuta niin paljon.

Kiitti etukäteen!
Risto


Oman Alexini hankin taannoin Espressivosta. Sitä en kyllä ole katunut. Kun vertailee maailmalla maksettuja hintoja, se oli ihan kilpailukykyinen.
Ainoa ongelma takuuaikana oli höyryboilerin painemittarin jumittuminen. Se lähetettiin parin kolmen viikon aikana. Vaihdoin itse ja hyvä tuli. = Takuu pelaa.

Mazzer minin hankin akalliolta sisäänajettuna ja olen siihenkin hyvin tyytyväinen, vaikkakaan karkealle säätö ei juuri houkuta. Se onkin pyhitetty ihan espressolle, Aeropressit ym jauhan useimmiten manuaali Skertonilla.

Olli
Kirjattu
Izzo Alex Duetto II, Mazzer Mini-E, Barazza Vario, GeneCafe, Handpresso, La Pavoni Europiccola Professional Lusso

riba

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2
Kalliiden laitteiden ostaminen ulkomailta
« Vastaus #5 : Helmikuu 22, 2012, 09:46:20 ap »

Kiitos vinkeistä. Mua pelottaa noi takuujutut ulkomaalaisten kanssa, mutta eihän ne aina toimi kotimaisten toimittajien kanssa... Pitää vielä miettiä. Myllyn laitan tilaukseen specialtycoffee.nl:stä. Kaveri tilasi tuolta ja hinnat eri ovat luokkaa kuin Suomessa. Taitavat Mazzerit olla isältä-pojalle tavaraa, joten ei tilaaminen ulkomailta pelota niin paljon.

Risto
Kirjattu

akallio

  • Administrator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2810
Kalliiden laitteiden ostaminen ulkomailta
« Vastaus #6 : Helmikuu 22, 2012, 12:31:22 ip »

Jos tilaat ulkomailta, niin kannattaa ehdottomasti maksaa luottokortilla. Sillä tavalla ainakin voit olla varma siitä, että saat oikean tavaran toimitettuna tai rahasi takaisin. Samoin jos laite hajoaa alkumetreillä, niin luottokorttiyhtiöstä voi olla apua.

Takuun toiminta on sitten aikalailla kiinni myyjästä. Tähän ainoat vinkit ovat luotettavaksi tunnetun myyjän käyttö ja luotettavan laitteen valitseminen. Perinteiset keittimet ovat aika hyvin huolettavissa myös kotona. Mutta ne myös hajoavat paljon useammin kuin monet muut laitteet.

Itse olen takuuasioissa ollut tekemisissä BellaBaristan kanssa ja ovat hoitaneet asiansa hyvin. Mutta mikään asiakaspalvelu ei muuta sitä tosiasiaa, että laite ja myyjä ovat kaukana toisistaan - oman kylän kivijalkakauppa on tässä suhteessa paras valinta.

Jos olisin nyt ostamassa keitintä, niin pelkästään takuusyistä olisin valmis maksamaan 200-300 euroa lisää kotimaiselle kauppiaalle ja vielä vähän enemmän oman kaupungin kivijalkakauppiaalle. Usein kuitenkaan nuo edellämainitut eivät myy sitä keitintä, jonka haluaisin ostaa.

Vielä lopuksi esimerkki omasta Duetosta: ostin sen BellaBaristasta ja keitin toimi hyvin muutaman kuukauden. Sen jälkeen alkoi uuttoboilerin tiiviste vuotamaan vettä koneen pohjalle. Tästä alkoi selvittely myyjän kanssa. Halusin mielummin kokeilla tiivisteen vaihtoa itse kuin lähetellä konetta mihinkään. Aiemmin ongelmaan ei oltu törmätty, mutta he miettivät ratkaisuja ja lähettivät erilaisia uusia tiivisteitä. Tiivisteiden vaihto oli suhteellisen pottumaista hommaa, mutta minä vaihtelin niitä ja totesin, että ei pidä, joko heti tai parin päivän käytön jälkeen.  Tätä yritysten ja erehdysten putkea jatkui muistaakseni noin 4 kuukautta, oliko enemmänkin. Sovittiin, että vien koneen huoltoon ja he maksavat kulut. Vein sen Kaffecentraleniin, he vaihtoivat siihen ihan erityyppisen tiivisteen ja sen jälkeen on toiminut monta vuotta ongelmitta.

Jos olisin ostanut keittimen alunperin sieltä Kaffecentralenista (jos he olisivat sitä myyneet) ja kantanut sen heti ongelman ilmestyttyä sinne takaisin, niin olisipa ollut aika paljon helpompaa. Vaikka hinta olisi ollut useita satoja euroja kalliimpi, niin silti hyvän kahvimeiningin suhde vaivaan ja rahanmenoon olisi ollut parempi.

Tämä tarina oli lähinnä viesti lähinnä suomalaisille kauppialle: ruvetkää myymään kaikenlaisia hauskoja laitteita, niin minä ainakin kyllä myös ostan.
Kirjattu
- Aleksi (varustuksena Izzo Duetto, Mahlkönig Vario + Vario-W & sälää)

jiitee

  • Global Moderator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2358
Vs: Kalliiden laitteiden ostaminen ulkomailta
« Vastaus #7 : Helmikuu 22, 2012, 16:59:10 ip »

Myllyn laitan tilaukseen specialtycoffee.nl:stä.

Käsittääkseni esw.nl on siirtänyt ulkomaantilauksensa tuonne. ESW on ollut ainakin omalta osaltani oikein toimiva toimittaja (kaksi myllyä). Tosin mitään ongelmia ei niiden kanssa ole ilmennyt.
Kirjattu

VHarryB

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 86
Vs: Kalliiden laitteiden ostaminen ulkomailta
« Vastaus #8 : Helmikuu 22, 2012, 17:40:32 ip »

Kiitos vinkeistä. Mua pelottaa noi takuujutut ulkomaalaisten kanssa, mutta eihän ne aina toimi kotimaisten toimittajien kanssa... Pitää vielä miettiä. Myllyn laitan tilaukseen specialtycoffee.nl:stä. Kaveri tilasi tuolta ja hinnat eri ovat luokkaa kuin Suomessa. Taitavat Mazzerit olla isältä-pojalle tavaraa, joten ei tilaaminen ulkomailta pelota niin paljon.

Risto
Kannattaa muuten varmistaa, että tuotetta löytyy hyllystä ennen kuin tilaat. Mazzerit tuntuvat olevan loppu useammastakin paikkaa ja toimitusajat ovat pitkiä. Itse tilasin Super Jolly E:n lokakuussa ja mylly rantautui kotiin viime perjantaina.
Kirjattu
Izzo Alex duetto, Mazzer Super Jolly e, Mahlkönig Tanzania

Kaizu80

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6
Vs: Kalliiden laitteiden ostaminen ulkomailta
« Vastaus #9 : Helmikuu 22, 2012, 22:32:14 ip »

Moro

Olen hankkinut kaksi keitintä, FrancisFrancis x1 & Bezzera BZ10, baresta.com:ista. Molemmilla kerroilla asianmukainen toimitus ja pientä extraakin (tampperi&knock-box) mukana. Suosittelen! Ja tulipa otettua riskikin näissä ja maksoin etukäteen tililtä... Niin, olikohan nuo nyt kategoriassa kalliit keittimet? Ehkä Bezzera ainakin.

Kaitsu
Kirjattu

Toma

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1598
Vs: Kalliiden laitteiden ostaminen ulkomailta
« Vastaus #10 : Helmikuu 23, 2012, 06:07:59 ap »

Käsittääkseni esw.nl on siirtänyt ulkomaantilauksensa tuonne. ESW on ollut ainakin omalta osaltani oikein toimiva toimittaja (kaksi myllyä). Tosin mitään ongelmia ei niiden kanssa ole ilmennyt.
Oman Mazzer Mini e B:ni tilasin juurikin tuolta, ja ripeää oli toimitus, eikä muutenkaan ollut valittamista.
http://specialtycoffee.nl/

Elektra Micro Casa a levan tilasin hieman arveluttavasta paikasta, nettisivujen mukaan (siis miltä ne vaikuttivat). Mutta kuinka ollakkaan, perille tuli, ja asiallisesti pakkailttuna omaan kovapahviseen kuljetuslaatikkoonsa toisen laatikon sisään.
http://www.coffeeitalia.ie , linkki vie Irlantiin, mutta kone lähti Italiasta, ja tuli muutamahkon mutkan kautta Suomeen (UPS).

Ulkomailta tilattuna mm. digijärkkäri, oikein Ruotsista asti, mukana paketissa tuli Snickers patukka.
Kun ei ollut suom.ohjekirjaa ja ilmoitin siitä, lähetettiin se nopeasti perässä, mukana jälleen paketti täynnä karkkia :)
Kirjattu
Friends are like cows - if you eat them, they die.

Arista

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1
Vs: Kalliiden laitteiden ostaminen ulkomailta
« Vastaus #11 : Helmikuu 23, 2012, 12:46:10 ip »

Tilasin juuri espressocoffeeshop.comista Elektra Micro Casa laitteen VISAlla. Kuten olettaa voi, netistä löytyi kaikenlaisia kokemuksia ko. putiikista ja nyt odotan innolla, että pääsen opettelemaan kunnollisten shottien tekoa...
Kirjattu

oldpet

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 165
Vs: Kalliiden laitteiden ostaminen ulkomailta
« Vastaus #12 : Helmikuu 23, 2012, 13:07:36 ip »

Tilasin syksyllä Pharos -myllyn jenkeistä suoraan "tehtaalta". Ainakin jos jenkeistä tilailee niin kannattaa huomioida jännite-ero, sekä se, että takuu ilmeisesti raukeaa kun laite tuodaan viedään maasta ilman virallista tietä. Tämä siis tuotiin lomamatkalta tuliaisina. Kyseessä kuitenkin käsimylly, joten sähköongelmaa ei ole ja takuun puuttuminenkaan ei haittaisi, koska en usko myllyn särkyvän vaikka pommi räjähtäisi vieressä. Lisäksi myllyn voi purkaa ja kasata mukana tulevien ohjeiden avulla helposti. Toimitusaika viereisestä osavaltiosta oli 8 päivää.

Paraikaa odottelen myös ibrikiä ja tampperia Californiasta, joiden pitäisi saapua tuliasina porukoiden matkassa piakkoin.
Kirjattu
Kupissa tänään:

akallio

  • Administrator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2810
Vs: Kalliiden laitteiden ostaminen ulkomailta
« Vastaus #13 : Helmikuu 23, 2012, 13:30:57 ip »

Käsittääkseni esw.nl on siirtänyt ulkomaantilauksensa tuonne.

Ai niin, olenhan minä asioinut ongelmatilanteessa myös ESW:n kanssa. Kyseessä oli ProM, jonka ensimmäisessä painoksessa oli vähän ongelmia; kauppojen peruminen onnistui kuitenkin mukisematta.
Kirjattu
- Aleksi (varustuksena Izzo Duetto, Mahlkönig Vario + Vario-W & sälää)

Toma

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1598
Vs: Kalliiden laitteiden ostaminen ulkomailta
« Vastaus #14 : Helmikuu 23, 2012, 13:47:11 ip »

Paraikaa odottelen myös ibrikiä ja tampperia Californiasta, joiden pitäisi saapua tuliasina porukoiden matkassa piakkoin.
Ihan kiinnostuksesta. Minkälaisen tampperin "tilasit"?
Ja miks ibrik tuolta asti, eiväthän nuo ole täälläkään kovissa hinnoissa, omani ostin kympillä Cremasta (siis tuo pieni, oli aamuyöstä jälleen käytössä).
Kirjattu
Friends are like cows - if you eat them, they die.