Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Huom! Tämän yläpalkin pikahaku hakee vain siltä alueelta tai ketjusta, joka sinulla on auki.

Kirjoittaja Aihe: Puhutaan vedenkeittimistä  (Luettu 68883 kertaa)

andrimus

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 129
Vs: Puhutaan vedenkeittimistä
« Vastaus #75 : Elokuu 01, 2015, 20:14:49 ip »

Mikähän paikka olis nykyään paras tuon bonavitan gooseneck hankintaan? Vai olisiko parempia vaihtoehtoja nykyään?
Kirjattu

Vapaaratas

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 33
Vs: Puhutaan vedenkeittimistä
« Vastaus #76 : Syyskuu 19, 2015, 10:01:09 ap »

Coffee hit:ssä näyttäisi olevan varastossa.
Itse odottelen vielä Brewistan keitintä.
Kirjattu

andrimus

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 129
Vs: Puhutaan vedenkeittimistä
« Vastaus #77 : Syyskuu 19, 2015, 13:41:35 ip »

No niin näköjään, kiitos.
 Unohtivat näköjään ilmoittaa minulle ::)
Kirjattu

andrimus

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 129
Vs: Puhutaan vedenkeittimistä
« Vastaus #78 : Syyskuu 19, 2015, 16:43:17 ip »

Onko tuossa brewistan keittimessä jotain muuta eroa bonavitaan kuin isompi vastus? Eli pitäisi olla nopeampi .
Kirjattu

Vapaaratas

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 33
Vs: Puhutaan vedenkeittimistä
« Vastaus #79 : Syyskuu 19, 2015, 20:24:51 ip »

Ajastin ja pari desiä isompi tilavuus, jotain pientä.
Aikas identtisiä muuten
Kirjattu

Vapaaratas

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 33
Vs: Puhutaan vedenkeittimistä
« Vastaus #80 : Lokakuu 09, 2015, 14:41:34 ip »

Nyt lähti tilaukseen Brewistan keitin.
Oisin ottanut vaa'an samaan mutta oli loppu.
Kirjattu

mikoyan

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6
Vs: Puhutaan vedenkeittimistä
« Vastaus #81 : Marraskuu 20, 2015, 09:58:05 ap »

Aeropressauksen innoittamana ennakkotilasin tuon Brewistan UK:sta. Tuli nopeasti ennen arviota ja laite toimii hienosti.

Plussat
-nopea laite
- lämmön valinta ja ylläpito toimii hienosti
- Coffeehitin myynti korjasi nopeasti tilaukseeni eksyneen väärän kännykkänumeron.

Miinukset
- rouvalle liikaa nappeja
- ei paristovarmennettua kelloa..

Huom. nyt -20% -mikä on ärsyttävästi halvempi kuin ennakkotilaustarjous :)

http://coffeehit.co.uk/bonavita-1l-gooseneck-temperature-variable-kettle-eu-plug
tuolla myös video aiheesta

/mikoyan
Kirjattu

Toma

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1598
Vs: Puhutaan vedenkeittimistä
« Vastaus #82 : Marraskuu 20, 2015, 12:56:10 ip »

Onko £85 arvoinen?
Uutta vkeitintä tekis mieli, mut en raaskisi niin paljon sijoittaa.

Lähetetty minun E6653 laitteesta Tapatalkilla

Kirjattu
Friends are like cows - if you eat them, they die.

Vapaaratas

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 33
Vs: Puhutaan vedenkeittimistä
« Vastaus #83 : Marraskuu 20, 2015, 13:09:00 ip »

On mun mielestä hinnan veroinen.
Ajastus/kello oli aika pettymys kun ei paristovarmennusta.
Nopea, hyvä kaataa ja riittävän iso. Ehkä Harion pannussa vielä tarkempi kaatonokka.
Kirjattu

tirofaux

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1524
  • Kahviharrastaja
Vs: Puhutaan vedenkeittimistä
« Vastaus #84 : Marraskuu 20, 2015, 15:48:03 ip »

Bonavitan aiemmissa laitteissa vaikuttaa olleen ongelmana vuotojen ilmaantumisessa kaatonokan juureen sekä ruostuminen. Toivottavasti ovat saaneet tilannetta paremmaksi uusissa laitteissa. Takuu tosin vaikuttaa toimineen.

(googletin)
Kirjattu
Silvia PID / Niche Zero .. Aeropress / Wilfa Uniform .. Gene Cafe .. tee ..

Fabioso

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 18
Vs: Puhutaan vedenkeittimistä
« Vastaus #85 : Huhtikuu 27, 2017, 13:46:15 ip »

Moi!

Nyt kun vihdoinkin 10 vuotta palvellut Boschin vedenkeitin hajosi, niin päätinpä tilata vähän paremman vedenkeittimen Chemexin kaveriksi. Coffeehitista kotiutui eilen tällainen:

Valitsin nimenomaan tuon Stout Spoutin koska samalla keittimellä on tarkoitus lämmitellä vettä myös muuhun käyttöön joten en halunnut ihan niin rajoitetulla nokalla olevaa kuin Smartpourissa. Ekat kahvit tuli keitettyä aamulla, ja täytyy sanoa että oli kyllä uskomaton ero maussa. Eli tuolla keittimellä sai kaadettua sellaisen ohuen tasaisen noron puruille ja suodatus meni silleen hallitusti kokoajan. Vanhalla Boschilla kävi usein niin, että tuli lorautettua vahingossa liikaa ja sitten piti pitää hetki taukoa ja odottaa pinnan laskemista. Hitaan tasaisen noron kaataminen tuosta kannusta on helppoa mutta silti teemuki täyttyy nopeasti kun kallistaa vähän enemmän.

Kuitenkin vaikuttaa siltä että tuossa saamassani keittimessä on vika joka vaatii reklamaation. Kun töpselin laittaa seinään, niin alustaan pitäisi pystyä asettamaan kellonaika painamalla + ja - nappeja. Mutta tuossa mun keittimessä kun painaa + nappia, niin minuutit vaan alkavat kasvamaan ihan kuin nappi jäisi pohjaan. Ja sen jälkeen mikään muu nappi ei enää toimi. Joten täytyy valittaa siitä Coffeehitille. Mutta keittimen käyttöä se ei estä, joten pystyin jo testailemaan keitintä.

Kannu kuitenkin on jees, tyylikkään näköinen ja toimiva!
Kirjattu

Toma

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1598
Vs: Puhutaan vedenkeittimistä
« Vastaus #86 : Huhtikuu 27, 2017, 18:58:52 ip »

Vähän samanlaista ollut hakusessa, ei niin pitkällä nokalla ja hyvää noroa.
Miten tuo, jos nostaa pois ja laittaa takas, nostaako asetetulle lämmölle?
Kirjattu
Friends are like cows - if you eat them, they die.

Fabioso

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 18
Vs: Puhutaan vedenkeittimistä
« Vastaus #87 : Huhtikuu 27, 2017, 20:12:41 ip »

Tuossa on ylläpito-nappi, jos sitä painaa niin tuo pitää annetun lämpötilan tunnin ajan. Nappia pitää siis painaa sen jälkeen kun pannun laittaa alustalle.

Ehdin nyt lukemaan manuaalin, tuo "vika" onkin Count-up timer joka aktivoituu kun + nappia painaa silloin kun pannu ei ole alustalla. Kellonaikaa pääsee asettamaan silloin kun pannu on alustalla. Joten toimii sittenkin juuri niinkuin pitää.

Täytyy kyllä antaa iso plussa Coffeehitin asiakaspalvelulle. Ne oli jo lähettämässä mulle uuden alustan viallisen tilalle. Toisaalta olis siellä voinut olla vähän asiantuntevampi asiakaspalvelija joka olis tiennyt tuosta laskuri-ominaisuudesta.
Kirjattu

LittleJay

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1
Vs: Puhutaan vedenkeittimistä
« Vastaus #88 : Huhtikuu 29, 2017, 21:01:50 ip »

Hariolta näyttää tulleen tiukka uutuus (ainakin hinnaltaan) 179€. En tiedä tarjoaako toi nyt mitään varsinaista uutta kilpailijoihin nähden. Toisaalta tuo kiinnostaisi, kun ei ole ihan liikaa vastaavia tullu vastaan.
https://www.crema.fi/fi/products/hario/buono-power-kettle-temperature-control



Kirjattu

Fabioso

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 18
Vs: Puhutaan vedenkeittimistä
« Vastaus #89 : Toukokuu 08, 2017, 10:53:52 ap »

Nyt on reilu viikko tullut keiteltyä kahveja tuolla Brewistan Stout Spoutilla, ja täytyy kyllä sanoa että olen yllättynyt siitä kuinka paljon tarkka lämpötilan säätö vaikuttaa makuelämykseen. Aiemmin vesi tuli kiehutettua aina kunnolla kiehuvaksi ja sitten kiireestä riippuen keitettyä heti sillä 100+ asteisella tai joskus vähän jäähtyneellä ilman tarkkaa tietoa lämmöstä. Vasta  nyt oivalsin, että kitkeryys taisi johtua liian kuumasta vedestä, ja olin sitä kompensoinut jauhamalla vähän karkeampaa. Nyt kun veden lämmön saa tarkasti välille 90-96 niin olen ruuvannut Lidoa reilusti hienommalle ja silti kitkeryys pysyy poissa. Tämä kyllä herätti uuden innon kokeilla taas uusia kahvilaatuja ja etsiä makukokemuksia.

Edelleen olen todella tyytyväinen tuohon kannuun, siitä on kiva kaadella vettä. Mutta tuohon Brewistan alustaan en ole niin tyytyväinen, varsinkin siinä oleva kello on lähinnä vitsi. Se ei pysy ajassa mitenkään, jättää vuorokaudessa tunnin! En kyllä ajastinta käyttäisi muutenkaan, laitan veden kiehumaan ensin ja siinä ajassa kun lataan suodattimen Chemexiin ja punnitsen pavut myllyyn niin vesi alkaa olemaan valmista. Mutta olisihan se kiva jos kello edes näyttäisi oikeaa aikaa kun alustassa sellainen kerran on. Koskeekohan tuo kaikkia Brewistan alustoja, vai onko jollakin sellainen jossa kello pysyy ajassa? Mulla on nyt nimittäin kaksi tuollaista jotka jätättää, Coffeehit lähetti jo uuden tilalle kun valitin ongelmasta, joten niiden asiakaspalvelu kyllä toimii hienosti.
Kirjattu