Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: Cappuccinon estetiikka, onko koolla väliä?  (Luettu 26575 kertaa)

PaljonMaitoa+VahvaaKahvia

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2234
  • “Black as midnight on a moonless night.” - Cooper
Vs: Cappuccinon estetiikka, onko koolla väliä?
« Vastaus #45 : Elokuu 24, 2016, 17:08:24 ip »

Et siis näe esim. Granden ja trentan välillä eroa?

En tiedä pitääkö Starbuksi kahvin ja maidon suhteen kokoajan samana, mutta siis JOS pitää, niin nimenomaan minusta sinkku/tupla preferenssissä on kyse siitä kuinka paljon sitä juomaa tahtoo juoda.. tai ainakin siis pitäisi olla. En näe etäistkään järkeä laittaa siihen kahviin koskaan mitään muuta määrää maitoa, kuin mikä on maun kannalta paras.
Kirjattu
Bezzera Unica PID + OE Pharos, Aeropress + Porlex Mini, Cezve, Behmor 1600

Kaivaten muistelen vielä: Gaggia Pure ja Ascaso i-Mini

PaljonMaitoa+VahvaaKahvia

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2234
  • “Black as midnight on a moonless night.” - Cooper
Vs: Cappuccinon estetiikka, onko koolla väliä?
« Vastaus #46 : Elokuu 24, 2016, 17:13:23 ip »

Teoriassa kai ei. Mut mun mielestä käytännössä on isokin ero.

Käytännössä pitää toki hakea se oma mukavuusalue. Itse teen aina vain tuplaespressoja ja niistä tulee oikein kiva määrä juotavaa kapua. Jos sitten joutuisin tekemään sinkkuja, niin en kyllä keksi etäistäkään järkeä kaataa siihen samaa maitomäärää kuin tuplalle oli parasta. Vaikka se kuppi olisi iso. Hankitaan pienempi kuppi tai sitten kärsitään mielummin liian isosta kupista kuin liian laimesta kahvista.

Lainaus
Baristakisoissahan nää tehdään muistaakseni sinkkuihin, 150-180ml kuppeihin ja sentin huppu.

Jos kupin koko on fiksattu, niin silloin heittäsin vaikka osan espressosta harakoille, jotta juoman maku olisi mahdollisimamn hyvä. Se on tietysti miksi kukin näitä juttuja tekee. Jos esteettinen kuppi on se juttu, niin sitten sinne voi minun puolestani laittaa vaikka kaakaota sen kahvin sijasta.
Kirjattu
Bezzera Unica PID + OE Pharos, Aeropress + Porlex Mini, Cezve, Behmor 1600

Kaivaten muistelen vielä: Gaggia Pure ja Ascaso i-Mini