Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: Vaa'at  (Luettu 18123 kertaa)

testostenori

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 10
Vs: Vaa'at
« Vastaus #45 : Tammikuu 10, 2019, 11:21:19 ap »

Itse hankin tämän: https://www.aliexpress.com/item/3kg-0-1g-Coffee-Drip-Scale-with-Timer-Digital-Coffee-Scale-Electronic-Kitchen-Balance/32752364301.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.54604c4da9v4Ss. Pysyy päällä muutaman minuutin (oisko n. 3min) jos painossa ei tapahdu muutoksia tai kokoajan mikäli paino muuttuu.
Itsellä myös tämä, pääsääntöisesti toimii ihan hyvin, mutta välillä tosiaan muuttuu paino hiukan, vaikka ei mitään lisäisi/poistaisi. Myös muutaman kerran seonnut ihan totaalisesti, paino hyppinyt miten sattuu ja vain patterien irrotus helpottanut.
Kirjattu

elias s

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 156
Vs: Vaa'at
« Vastaus #46 : Tammikuu 29, 2021, 21:58:30 ip »

itsellä vaaan etsintä käynnissä espressosäätämiseen ja pour over käyttöön ja löysin kaksi oikein hyvää acaian mallia. Ilmeisesti kumpikin soveltuu espresso ja pourover käyttöön ja erona vain koko. Onko foorumilaisilla acaian vaakoja käytössä ja miten ovat toimineet?
https://www.crema.fi/fi/products/acaia/pearl-coffee-scale/2565
https://www.crema.fi/fi/products/acaia/lunar-coffee-scale/2567
Kirjattu

Toma

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1598
Vs: Vaa'at
« Vastaus #47 : Tammikuu 30, 2021, 10:57:14 ap »

itsellä vaaan etsintä käynnissä espressosäätämiseen ja pour over käyttöön ja löysin kaksi oikein hyvää acaian mallia. Ilmeisesti kumpikin soveltuu espresso ja pourover käyttöön ja erona vain koko. Onko foorumilaisilla acaian vaakoja käytössä ja miten ovat toimineet?
https://www.crema.fi/fi/products/acaia/pearl-coffee-scale/2565
https://www.crema.fi/fi/products/acaia/lunar-coffee-scale/2567
Mulla oli joskus tämä sama valinta edessä. Käännyin ottamaan Lunarin, kestää vettä ja mahtuu hyvin drip traylle.
Pour overeita tehdessä jos esim Chemex peittänyt näkyvyyttä, niin olen bluetoothin kautta luurista katsonut ajan/painon joka päivittyy järkky nopeasti.
Lämmin suositus kyllä molemmille, reagoivat todella nopeasti painon muutoksiin, toiminnat ovat näppäriä (ei enää sekkaria toisessa kädessä). Jos haluaa vielä dataa miten pour overeiden kaadot menneet yms, appsilla saa näkyviin.
Omalle vaa'alle kävi tosin haaveri, jäi johonkin puristuksiin ja sen jälkeen on paino välillä lähtenyt vaeltelemaan muutaman gramman. Jos vaikka puntaroin papua 36g, annan jonkun aikaa olla vaa'an päällä, niin se saattaa lähteä nousemaan jopa 38g asti. Eli ei nämä kestä kaikkea.
Akku kestää muuten tosi pitkään, en vuodessa montaa kertaa ole ladannut.
Kirjattu
Friends are like cows - if you eat them, they die.

elias s

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 156
Vs: Vaa'at
« Vastaus #48 : Tammikuu 30, 2021, 12:23:38 ip »

Mulla oli joskus tämä sama valinta edessä. Käännyin ottamaan Lunarin, kestää vettä ja mahtuu hyvin drip traylle.
Pour overeita tehdessä jos esim Chemex peittänyt näkyvyyttä, niin olen bluetoothin kautta luurista katsonut ajan/painon joka päivittyy järkky nopeasti.
Lämmin suositus kyllä molemmille, reagoivat todella nopeasti painon muutoksiin, toiminnat ovat näppäriä (ei enää sekkaria toisessa kädessä). Jos haluaa vielä dataa miten pour overeiden kaadot menneet yms, appsilla saa näkyviin.
Omalle vaa'alle kävi tosin haaveri, jäi johonkin puristuksiin ja sen jälkeen on paino välillä lähtenyt vaeltelemaan muutaman gramman. Jos vaikka puntaroin papua 36g, annan jonkun aikaa olla vaa'an päällä, niin se saattaa lähteä nousemaan jopa 38g asti. Eli ei nämä kestä kaikkea.
Akku kestää muuten tosi pitkään, en vuodessa montaa kertaa ole ladannut.
Taidampa siis itse päätyä myös lunariin. Mukavan kokoinen ja jos tosiaan kestää roiskeita ja vettä paremmin kuin pearl niin toimii vielä paremmin espressohifistelyssä ja trip traylla. Mitäköhän pearlin esitteessä oleva lause kaksi eri kääyttötilaa pour over ja espresso oikein tarkoittaa?
Kirjattu

Toma

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1598
Vs: Vaa'at
« Vastaus #49 : Tammikuu 30, 2021, 18:15:33 ip »

Taidampa siis itse päätyä myös lunariin. Mukavan kokoinen ja jos tosiaan kestää roiskeita ja vettä paremmin kuin pearl niin toimii vielä paremmin espressohifistelyssä ja trip traylla. Mitäköhän pearlin esitteessä oleva lause kaksi eri kääyttötilaa pour over ja espresso oikein tarkoittaa?
Paha sanoa. Muutaman muuten tiedän päivittäneen vaakansa Pearlista Lunariin.
Kaivoin historiasta (acaia coffee app) yhden brew down kuvakaappauksen tähän :)
Kirjattu
Friends are like cows - if you eat them, they die.

Umbrian

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6
Vs: Vaa'at
« Vastaus #50 : Maaliskuu 05, 2021, 16:44:12 ip »

Itse hankin tämän: https://www.aliexpress.com/item/3kg-0-1g-Coffee-Drip-Scale-with-Timer-Digital-Coffee-Scale-Electronic-Kitchen-Balance/32752364301.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.54604c4da9v4Ss. Pysyy päällä muutaman minuutin (oisko n. 3min) jos painossa ei tapahdu muutoksia tai kokoajan mikäli paino muuttuu.

Taitaa olla sama tuote kuin Caffin myymä Rhino-vaaka. Ostin kuukausi sitten hintaan 35,90. Minua miellytti tuo laaja mittausalue 3kg saakka, ilmoitettu tarkkuus 0,1g. Jos high-end vaakaa etsii niin tämä ei varmaa ole se. Mutta toiminut hyvin ja toistotarkkuus on ihan riittävä minulle. Näppärä käyttää, ei sammu kesken, ja mahtuu filtterin ja kupin väliin. Ja tällä mittaa pizzataikinaan jauhot ja kuivahiivan  ;D
Kirjattu

Bule

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 121
Vs: Vaa'at
« Vastaus #51 : Maaliskuu 05, 2021, 17:53:56 ip »

Taitaa olla sama tuote kuin Caffin myymä Rhino-vaaka. Ostin kuukausi sitten hintaan 35,90. Minua miellytti tuo laaja mittausalue 3kg saakka, ilmoitettu tarkkuus 0,1g. Jos high-end vaakaa etsii niin tämä ei varmaa ole se. Mutta toiminut hyvin ja toistotarkkuus on ihan riittävä minulle. Näppärä käyttää, ei sammu kesken, ja mahtuu filtterin ja kupin väliin. Ja tällä mittaa pizzataikinaan jauhot ja kuivahiivan  ;D

Sain Alilta just tuon vaa’an tällä viikolla. Mun mielestä oikein hyvä tuote. Alle 10 kertaa olen käyttänyt mutta tuntuu toimivan. Ostin aikoinaan 500g punnuksen jolla olen vaakoja testannut. Tää näyttää 503g. Riittää mulle, ja mielestäni hyvä tarkkuus tuohon hintaan
Kirjattu