Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: Kaldis coffee  (Luettu 3005 kertaa)

jekhki

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 286
Kaldis coffee
« : Lokakuu 29, 2011, 11:12:50 ap »

Tietääkö joku saako Kaldis coffeen papuja jostain päin pohjolaa kohtuu hintaan. Heidän nettisivuiltaan saa kyllä tilattua jonkin kuljetusfirman kautta kovaan hintaan, mutta pitäis ostaa niin iso määrä kerralla, että rahtikuluihin tulisi edes jotain järkeä. Ja siksi toisekseen, minun pitäisi vielä etsiä summanmutikassa sieltä isosta valikoimasta etsimäni kahvi.

Matkustin muutama vuosi sitten aasiassa ja majoituin erääseen arabia omisteiseen hotelliin. Aamupalaan kuului kahvi joka oli sellaisessa isossa hana-automaatissa, joita huoltamoilla näkee. Se kahvi oli järkyttävän hyvää.

Matkan jälkeen huomasin monesti miettiväni tuota jumalaista kahvia. Kun vielä noin 1 1/2 vuodenkin jälkeen matkasta tuo kahvi palasi mieleeni lähes viikottain, päädyin siihen, että minun pitää selvittää, että mitä kahvia se on.

Tuo hotelli löytyi googlella aika helposti. Laitoin heille mailia ja keselin, että voisinko saada selville kuka toimittaa heille kahvin hotelliin, jota sain puolitoista vuotta sitten aamiaisella. Vastaukset oli luokkaa. Yes we have coffee in breakfast. Pariin kertaan myös soitin sinne respaan ja vastaukset kielimuurista johtuen aikalailla samaa luokkaa.

Viimein löysin netin syövereistä hotellin johtajan nimen. Laitoin hänen nimellään ja saman mailiosoitteen lopun kun hotelli käyttää sähköpostin, jossa kehuin vuolaasti heidän hotelliaan ja kuinka hieno lomani oli ollut heidän ansiostaan. Kerroin myös että erityisen hyvä kahvi oli jäänyt mieleeni ja että se on kyllä parasta kahvia mitä olen maailmalla missään juonut. Siinä vuodatuksessa minun ei tarvinnut valehdella kyllä tippaakaan, sillä niin hyvää se heidän kahvinsa oli. Lopuksi kysyin, voisiko johtaja olla niin ystävällinen, että kertoisi mitä kahvia he siellä käyttävät, jotta voisin joskus täällä pohjolassakin keitellä tuota kupillisen ja muistella elämäni parasta lomaa.

Yllätyksekseni viikon kuluttua saapui tältä johtajalta maili, jossa kertoi tuon kahvin olevan Kaldis Coffeen toimittama. Toivotti minut myös lämpimästi tervetulleeksi hänen hotilliinsa uudelleenkin ja ilmoittavani hänelle koska saavu, niin voimme nauttia uhdessä kupillisen kahvia joku aamu. Vastasin hänelle, että varmasti poikkean heillä, jos sinne suuntaan vielä matkustan.

No toimittaja on nyt selvillä, mutta en vain ole löytänyt yhtään jälleenmyyjää tälle kahville suomesta. Eli sattuko joku tietää tälle kahville toimittajaa edes euroopassa, niin voisin alkaa selvilellä kanavia, jolla saisin tuota kahvia kotikeittimeen.

Olen maistellut lukemattomia kahveja mokkamasterilla ja jura automaatillani, mutta aina vain tuo hotellin huoltsikkasammio nektari palaa mieleeni vuosien jälkeen.

No kahvisadothan vaihtelee vuosittain, enkä ehkä ikinä sitä samaa kahvia enään saa, vaikka joku tuota merkkiä alkaisi suomessakin myymään, mutta en halua vielä heittää hanskoja kehään.

No kiitollinen olen kumminkin vinkeistä jos joku tietää, saako tuota edes euroopasta jostain liikkeestä.
Jekhki
Kirjattu