Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: M:FrancisFrancis! X1 Ground, musta MYYTY  (Luettu 3689 kertaa)

Kaizu80

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6
M:FrancisFrancis! X1 Ground, musta MYYTY
« : Elokuu 09, 2011, 15:15:09 ip »

Myynnissä olisi FrancisFrancis! X1 Ground espressokeitin. Keitin on ostettu joulukuussa 2009 Saksasta. Olen käyttänyt konetta paljon ja puhdistanut sitä säännöllisesti.

Linkissä hieman tietoa koneesta: http://www.illy.com/wps/wcm/connect/us/illy/at-home/Espresso-machines/Ground-coffee-machines/link-X1-Ground-Coffee/
Lisää infoa X1:stä löydät helposti myös tältä foorumilta.

Settiin kuuluu kuvassa näkyvät tuotteet.

Keitin saa kohta uuden kodin

edit. keittimen kuva lisätty
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 31, 2011, 11:19:36 ap kirjoittanut Kaizu80 »
Kirjattu

Kaizu80

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6
Vs: M:FrancisFrancis! X1 Ground, musta
« Vastaus #1 : Lokakuu 27, 2011, 15:41:37 ip »

Ylöspäin palstalla ja hintaa alaspäin!
Kirjattu

SirHenry

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 111
Vs: M:FrancisFrancis! X1 Ground, musta
« Vastaus #2 : Lokakuu 28, 2011, 08:08:36 ap »

Moro!
Ilmeisesti kahva on jauhetulle kahville, löytyykö mukaan myös ESE-kahva..? Kuuluuko kupit myös mukaan.?
Osaatko sanoa paljonko postikulut olisi?

-Timo
Kirjattu
Arrarex Caravel | Vibiemme Domobar Jr 2B PID
Quamar M80E | IberItal Challenge

Kaizu80

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6
Vs: M:FrancisFrancis! X1 Ground, musta
« Vastaus #3 : Lokakuu 28, 2011, 10:01:12 ap »

Moi

Kahvat on vain jauhetulle kahville eikä minulta löydy E.S.E.-kahvaa. Kupit ei alunperin kuuluneet kauppaan, mutta kaipa niistä voidaan neuvotella...

Posti on kaiketi 9,75€ tai 12,95€ (en ole varma paljonko paketti tulisi painamaan)

Kaj
Kirjattu

SirHenry

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 111
Vs: M:FrancisFrancis! X1 Ground, musta
« Vastaus #4 : Lokakuu 28, 2011, 11:13:38 ap »

Oon vielä aloittelija näissä kahvihommissa, joten jatkan vielä parilla (tyhmällä) kysymyksellä.. ;)
En tiedä yhtään minkälainen käyttöikä näillä laitteilla yleensä on, mutta kun sanoit että on ollut paljon käytössä niin onko keittimessä jotain käytön aiheuttamaa kulumaa/muutosta kahvin maussa..? Tiedossa vikoja tai muuten huoltoa vaativia kohteita, kuten tiivisteiden vaihtoa yms? Onko tietoa varaosien saatavuudesta?
-T
Kirjattu
Arrarex Caravel | Vibiemme Domobar Jr 2B PID
Quamar M80E | IberItal Challenge

Kaizu80

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6
Vs: M:FrancisFrancis! X1 Ground, musta
« Vastaus #5 : Lokakuu 28, 2011, 12:40:09 ip »

Tymiä kysymyksiä ei olekaan...

Minäkin olen aloittelija, sikäli että minulla on kokemusta käytöstä vain tämän koneen parissa. Ikää koneella siis kohta kaksi vuotta ja olen sillä arviolta 1200 espressoa tehnyt. Nykyään kone on tarkka jauhatuksen suhteen. Tai sitten minä olen tarkempi kahvin maun suhteen  :) Käyttöiästä on vaikea sanoa mitään tarkkaa. Olen puhdistanut aika ajoin kalkinpoistolla, Illyn omalla puhdistustabletilla sekä pessyt grupon sihtiä. En ole havainnut mitään tiivisteisiin liittyviä ongelmia. Tuolta: http://www.craystoneshop.co.uk/acatalog/FrancisFrancis_Spare_Parts.html näyttää pikaisella googletuksella löytyvän jotain. En tiedä onko se keittimen ominaisuus vai mikä, mutta kahva ei kahvia uutettaessa ole kuvan osoittamalla tavalla suoraan edessä vaan viistosti oikella. Ei siis vaikuta toimintoihin, mutta esteetikkofriikille saattaa olla liikaa :)

Jos olet Lahden lähellä, ei muuta kuin koemaistamaan/kokeilemaan ennen ostoa!

Kaupan yksityiskohtia voidaan jatkaa: lindstrompistekaj(ät)gmailpistecom

Kaj
Kirjattu

tirofaux

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1524
  • Kahviharrastaja
Vs: M:FrancisFrancis! X1 Ground, musta
« Vastaus #6 : Lokakuu 28, 2011, 13:43:06 ip »

Ymmärtääkseni kahvan tarkalla asennolla ei ole merkitystä, sen täytyy vain olla tarpeeksi kireällä ettei uuton aikainen paine pääse purkautumaan vääristä paikoista ulos mutta ei niin kireällä että jokin hajoaa tai kahvaa ei saa enää irti. Laitteen käytön myötä kahvaa vasten asettuva tiivisterengas voi muuttaa jonkin verran muotoaan, joka myös vaikuttaa siihen kuinka paljon kahva kääntyy kiristettäessä. Epäilemättä laitekuvia varten kahva käännetään suoraan asentoon. Useimmissa laitteissa uuton aikana kahva taitaa osoittaa hieman oikealle.
Kirjattu
Silvia PID / Niche Zero .. Aeropress / Wilfa Uniform .. Gene Cafe .. tee ..

SirHenry

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 111
Vs: M:FrancisFrancis! X1 Ground, musta
« Vastaus #7 : Lokakuu 28, 2011, 16:19:02 ip »

Kiitokset tarkennuksesta!
Katselin itsekin Illyn sivuilla että kahva näytti kuvissa olevan vinossa, mutta onneksi se ei omaa tyylisilmää haittaa.. ;)

Ja koskapa tämän kyseisen laitteen kaupoista on nyt sovittu, niin kaikki muutkin vinkit uudelle Francisin haltijalle ovat tervetulleita! :)
Kirjattu
Arrarex Caravel | Vibiemme Domobar Jr 2B PID
Quamar M80E | IberItal Challenge