Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: Pod-käytön peruskysymys  (Luettu 3485 kertaa)

nimenion

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 17
Pod-käytön peruskysymys
« : Kesäkuu 03, 2011, 19:58:52 ip »

Olin tuossa Sveitsissä ja sain käyttööni muutamaksi päiväksi Pod-koneen. Olihan se tavallaan näppärä, ja olen mä huonompaakin kahvia saanut.
Asiaan.
Tuossa siisteyden valtakunnassa on järjestetty tehokas keräys, jossa tiettyyn pisteeseen voi viedä podihylsyt, ja jossa roskat erotellaan. Kahvipörtö menee kompostiin ja alumiini uusiokäyttöön.

Onko tätä Suomessa? Vai meneekö kaikki podijäte roskikseen?
Jos menee, on podi-ideassa menty pahasti metsään.
Kirjattu

swede

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50
Vs: Pod-käytön peruskysymys
« Vastaus #1 : Kesäkuu 03, 2011, 23:20:07 ip »

Mun mielestä metsään mennään alumiinisen podin kanssa. Podit, joihin itse olen törmännyt on paperia ja maatuu siinä missä suodatinpussikin.

Ei roskiin vaan biojätteeseen!  ;)
Kirjattu

cartman

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 896
    • http://www.hamsterdance.org/hamsterdance/
Vs: Pod-käytön peruskysymys
« Vastaus #2 : Kesäkuu 03, 2011, 23:22:23 ip »


Jees, ollaanpa nyt tarkkoja termien kanssa:

Podit ovat niitä pahviin/paperiin prässättyjä kahvinappeja. Jotkut puhuvat podeista, kun tarkoittavat ns. kapseleita. Ne ovat metallikuorisia. Ja vastaus on ei, niille ei ole omaa kierrätysjärjestelmää, eikä toivottavasti sellaista koskaan tulekaan. Riittää, että meillä on saastuttava ja hiilijalanjäljeltään turmiollinen biojäteen keräys kaupunkilaisten mieliksi. Se on kyllä totta, että alumiinin keräys on hyvinkin järkevää, kunhan puhutaan riittävistä määristä. Ei siis sellaisesta, että diesel-käyttöinen raskas kuorma-auto ajaa 450 km lenkin saadakseen talteen 1,5 kiloa alumiinia...
           
Kirjattu

nimenion

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 17
Vs: Pod-käytön peruskysymys
« Vastaus #3 : Kesäkuu 03, 2011, 23:36:30 ip »

ok, sorry, kapseleita tarkoitin.

Mutta jos ihmiset keräävät ne kapselit ja kuljettaa keräyspisteeseen, niin homma alkaa hoitua.
Sveitsissä on melko kova ja aggressiivinen kapselimainonta. Käyttäjiä riittää.
Itse en ole ajatelluta kapselikäyttäjäksi ryhtyä, mutta periaatteessa voisi kuvitella, että kapselissa on aika tuoretta tavaraa. Ja kyllä kei ne poditkin taas pakataan johonkin - yksittäin - jotta tavara pysyisi tuoreena!


Kirjattu