Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kahwiki on taas toiminnassa! Sen löydät täältä: http://www.ristretto.fi/w/

Kirjoittaja Aihe: Automaatti espressokeitin viidakko  (Luettu 387147 kertaa)

JTS-Mobile

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 10
Vs: Automaatti espressokeitin viidakko
« Vastaus #300 : Heinäkuu 13, 2012, 00:56:26 ap »

Mitä te suosittelisitte paketiksi jos pudjetti on tuon 1500€ suunnilleen, saa mennä toki myös jokusen satasen yli mutta noin suunnilleen..

ajatuksena olisi tosiaan että perheen kaikki jäsenet aina 13v tytöstä lähtien osaisi tehdä kahvia sillä?

No nyt on päätös tehty.. huomenna hakemaan siis http://www.crema.fi/fi/products/jura/impressa-j9-3.html
Kirjattu
Kahvikärpäsen puraisema aloittelija..
Jura Impressa J9 One Touch TFT

Kahvikissa

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 422
Vs: Automaatti espressokeitin viidakko
« Vastaus #301 : Heinäkuu 13, 2012, 02:46:41 ap »

No nyt on päätös tehty.. huomenna hakemaan siis http://www.crema.fi/fi/products/jura/impressa-j9-3.html


Automaateissa on puolensa, mutta et saa sillä esim. samanlaista cappuccinoa kuin barista kahvilan manuaalikoneella..
Kirjattu
Aina on aikaa juoda vielä kuppi kahvia!

wzq

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4
Vs: Automaatti espressokeitin viidakko
« Vastaus #302 : Heinäkuu 13, 2012, 12:42:29 ip »

Ostin vastikään täysautomaatin ja olen kyllä ollut tyytyväinen. En ole tosin mikään kahviharrastaja vaan aiemmin keittelin perussuodatinvehkeellä vallmiiksijauhettua juhlamokkaa ja siihen verrattuna automaatin tekemä kahvi on aivan eri maailmasta. Tärkeimpiä kriteerejä laitteen ostamiselle oli helppokäytttöisyys eli kahvia saa tosiaan napista painamalla. Vaatii vesitankin täytön ja tippakaukalon ja purusäiliön tyhjentämisen lähes päivittäin mutta nämä eivät ole kovin monimutkaisia toimenpiteitä. Maidostakin saa vaahtoa, en osaa verrata manuaalilaitteisiin koska sellaista en ole koskaan käyttänyt. Mutta voin kyllä suositella, kelpo upgrade vanhalle suodatinkeitimelle. Oma laitteeni on siis Krups 8320.

Kahvina olen pääasiassa käyttänyt Pauligin espresso originalea joka on ainoa papu mitä olen löytänyt kaupasta alle 2kk aiemmin paahdettuna. Kyseinen kahvi on kyllä toiminut sekä espressona että pitkänä kahvina. Helsingin lentokentältä ostin myös Starbucksin french roastia (myös 2kk vanhaa) josta en niin paljoa pitänyt, siinä oli hieman päällekäyvä tuhkan maku. Kohta puoliin pitäisi olla tulossa HasBeanista espresso starter pack ja voin päivitellä jos joku niistä kahveista on erityisesti automaatissa toimiva.
Kirjattu

JTS-Mobile

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 10
Vs: Automaatti espressokeitin viidakko
« Vastaus #303 : Heinäkuu 13, 2012, 19:33:47 ip »

Noniin tänään tuli sitten ostettua vihdoin tuo Jura IMPRESSA J9 One Touch TFT keitin ja läjä tarvikkeita sekä tietysti eka paketti kahviLucaffe Espresso Bar jota laitteen myyjä suositteli kovasti maitopohjaisiin juomiin, itse laite meni tilaukseen sillä ei ollut heillä ( Crema.lla ) suoraan hyllyssä,
nyt sitten vain odotellaan alkuviikkoon jotta saadaan kone ja päästään testaamaan  ::)

Laitan kommenttia ja kuvaa heti kun olen päässyt tutustumaan laitteeseen paremmin!
Kirjattu
Kahvikärpäsen puraisema aloittelija..
Jura Impressa J9 One Touch TFT

JTS-Mobile

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 10
Vs: Automaatti espressokeitin viidakko
« Vastaus #304 : Heinäkuu 22, 2012, 16:44:54 ip »

Noniin tänään tuli sitten ostettua vihdoin tuo Jura IMPRESSA J9 One Touch TFT keitin ja läjä tarvikkeita sekä tietysti eka paketti kahviLucaffe Espresso Bar jota laitteen myyjä suositteli kovasti maitopohjaisiin juomiin, itse laite meni tilaukseen sillä ei ollut heillä ( Crema.lla ) suoraan hyllyssä,
nyt sitten vain odotellaan alkuviikkoon jotta saadaan kone ja päästään testaamaan  ::)

Laitan kommenttia ja kuvaa heti kun olen päässyt tutustumaan laitteeseen paremmin!

Nyt kone säädetty ja muistipaikat ohjelmoitu.. aivan mielettömän upea laite, vanha Mocca Masteri jäänyt nurkkaan seisomaan  :D

Loisto ostos ja ajaa asiansaa juuri siinä tarkoituksessa kuin suunnittelimme.. helppo käyttää, puhdistaa itse itsensä mutta antaa hieman mahdollisuuksia jos haluaa vaikka itse vaahdottaa maidot Cappucciinoon ..

Myyjäliikkeelle  ( Crema.lle ) iso kiitos loistavasta ja asiantuntevasta opastuksesta, laite toimitettiin kotiin 2 arkipäivässä kuten sovimme palvelustaarvosana 10+ ja iso kiitos, Juran maahantuonnille arvosana 10 hyvin toteutetusta asiakas ystävällisestä rekisteröinnistä, käyttöohjeista ym.. ym.. mukava lisä rekisteröinnin yhteydessä lahjaksi kahvia ja samalla osallistuminen kilpailuun jossa pika voittona saman tien lajitelma makusiirappeja ;)

muutama kuva ..
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 22, 2012, 20:33:04 ip kirjoittanut JTS-Mobile »
Kirjattu
Kahvikärpäsen puraisema aloittelija..
Jura Impressa J9 One Touch TFT

GreenBean

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 28
  • Espresso
Vs: Automaatti espressokeitin viidakko
« Vastaus #305 : Heinäkuu 24, 2012, 13:11:33 ip »

Nyt kone säädetty ja muistipaikat ohjelmoitu.. aivan mielettömän upea laite, vanha Mocca Masteri jäänyt nurkkaan seisomaan  :D

Loisto ostos ja ajaa asiansaa juuri siinä tarkoituksessa kuin suunnittelimme.. helppo käyttää, puhdistaa itse itsensä mutta antaa hieman mahdollisuuksia jos haluaa vaikka itse vaahdottaa maidot Cappucciinoon ..

Myyjäliikkeelle  ( Crema.lle ) iso kiitos loistavasta ja asiantuntevasta opastuksesta, laite toimitettiin kotiin 2 arkipäivässä kuten sovimme palvelustaarvosana 10+ ja iso kiitos, Juran maahantuonnille arvosana 10 hyvin toteutetusta asiakas ystävällisestä rekisteröinnistä, käyttöohjeista ym.. ym.. mukava lisä rekisteröinnin yhteydessä lahjaksi kahvia ja samalla osallistuminen kilpailuun jossa pika voittona saman tien lajitelma makusiirappeja ;)

muutama kuva ..

Loisto juttu että löysit juuri itsellesi sopiva laitteen. Ei muuta kuin nauttimaan tuoreesta kahvista!  8)
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 24, 2012, 15:56:30 ip kirjoittanut GreenBean »
Kirjattu
Nuova Simonelli Oscar, Mazzer Super Jolly, Krups GVX2, Aeropress, Hario V60, Bodum Chambord, Mokkapannu, Hario Skerton, Wilfa GCR1

Kahvikissa

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 422
Vs: Automaatti espressokeitin viidakko
« Vastaus #306 : Heinäkuu 24, 2012, 15:06:30 ip »

Hieno kiviseinä keittimen takana  :)
Kirjattu
Aina on aikaa juoda vielä kuppi kahvia!

JTS-Mobile

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 10
Vs: Automaatti espressokeitin viidakko
« Vastaus #307 : Heinäkuu 24, 2012, 20:06:42 ip »

Kirjattu
Kahvikärpäsen puraisema aloittelija..
Jura Impressa J9 One Touch TFT

Nennukka

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11
Vs: Automaatti espressokeitin viidakko
« Vastaus #308 : Elokuu 14, 2012, 18:10:58 ip »

Itselläni ollut muutaman kuukauden ajan Juran Ena 3 ja olen ollut oikein tyytyväinen hankintaan. En ole todellakaan kahviharrastelija, haluan vaan juoda parempaa kahvia kun "normaali" kahvi ja jota pystyn juomaan ettei ala heti koskea mahaan. Maidonvaahdotus toimii hyvin, cremasta tilasin pienen kannun koska useimmiten juon yksikseni kun mies ei vahvemmista kahveista pidä. Monet tutut ovat kyllä tykänneet. Ehkäpä joskus kun lapsilauma kasvaa niin ehdin alkaa syventymään aiheeseen enempi ja hommaan kenties jonkun puoliautomaatin? :)
Kirjattu

Franssales

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 76
Vs: Automaatti espressokeitin viidakko
« Vastaus #309 : Elokuu 16, 2012, 16:28:09 ip »

Mitä nuo automaattien puhdistustabletit sisältävät, ovatko ne happamia vaiko emäksisiä?

Voiko mielestänne sen tiedon varassa korvata tabletteja vastaavilla aineilla (sitruunahappo/sooda)?
Kirjattu

PaljonMaitoa+VahvaaKahvia

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2232
  • “Black as midnight on a moonless night.” - Cooper
Vs: Automaatti espressokeitin viidakko
« Vastaus #310 : Tammikuu 30, 2013, 18:28:56 ip »

Olisi tarve saada kakkoskoneeksi mökille siedettävä täysautomaatti mahdollisimman halvalla. Sidettävä tarkoittaa tässätapaussessa että luultavasti kaikki normaalit kodintäysautomaatit käyvät kahvin laadunpuolesta oikein hyvin. Kone tulee käyttöön, jossa sillä on useampi käyttäjä joita ei kiinnosta käyttää puoliautomaatin vaikeuksista keitintä, mutta toisaalta eivät ole niin kranttuja laadustakaan.

Mahdollisimman halvalla kohdasta voidaan joustaa siinätapausessa että koneen tietäisi oikeasti kestävän hyvin käyttöä ja rikkoutumistodennäköisyys olisi pieni. Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin tälläistä laitetta ei ole täysautomaateissa olemassakaan?

Tuo phlipsi olisi järjettömän halpa:
http://www.gigantti.fi/product/pienkoneet/kahvi-espresso/HD8745/philips-saeco-espressolaite-hd8745-21

Sain siitä idean, että tuohon näyttäisi olevan happycare tuotevakuutus 3 vuodelle 45 euroa. ( http://www.happycare.fi/files/5ffHHHHH.pdf ) Eli käytännössä alle 300 euron hintaan minulla olisi taattu 3 vuotta helppoa laihis-espressoa yhdellä napinpainalluksella.

Onkohan tässä joku koira haudattuna?
Kirjattu
Bezzera Unica PID + OE Pharos, Aeropress + Porlex Mini, Cezve, Behmor 1600

Kaivaten muistelen vielä: Gaggia Pure ja Ascaso i-Mini

wairus

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 43
  • KahviNarkkari
Vs: Automaatti espressokeitin viidakko
« Vastaus #311 : Helmikuu 03, 2013, 10:48:15 ap »

Voi olla, ettei vaikuta, mutta Philipsi osti Saecon ja itselle kävi niin, että huolto kesti kuukausia.
Ja eikös Philipsi juuri lopettanut kuluttaja elektroniikan valmistuksen?
Vähän epäilen, että pienten ongelmien tullessa vastaan niistä tulee isoja.

Toisaalta, jos takuu toimii kolme vuotta, niin hyvä juttu, ja eipä tuo tosiaan liikoja maksa.

Kirjattu
No mitä tässä nyt taas lukee ???

cartman

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 896
    • http://www.hamsterdance.org/hamsterdance/
Vs: Automaatti espressokeitin viidakko
« Vastaus #312 : Helmikuu 04, 2013, 12:53:29 ip »

Ja eikös Philipsi juuri lopettanut kuluttaja elektroniikan valmistuksen?
Vähän epäilen, että pienten ongelmien tullessa vastaan niistä tulee isoja.

Philips lopetti kuluttajaelektroniikan valmistuksen. Luopui siis stereoista, telkkareista, digibokseista ja sen semmoisista. Panostaa muutamaan tärkeään alueeseen, joista yksi on kuluttajaa hemmottelevat kodinkoneet. Kun klikkaa Philipsin sivuja, huomaa Philips/Saeco -täyautomaattien olevan hyvin esillä ja täysissä voimissaan.
 
Kirjattu

Däni

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 45
Vs: Automaatti espressokeitin viidakko
« Vastaus #313 : Helmikuu 08, 2013, 19:09:41 ip »

Hei!

Stockalta irtoaa jura ena 7 500€. Onko tässä hintaluokassa kyseinen jura ena 7 hyvä sijoitus? Stockalla näytti olevan enemmänkin koneita alennuksessa, mutta tuo jura miellytti silmää. Ena 9 Micro oli myös tarjouksessa. Tosin hintaa nousee 250€. Kahvikone tulisi pääasiallisesti espresson valmistukseen, satunnaisesti maitovaahtojuomia.

Däni
Kirjattu

äyni

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 689
Vs: Automaatti espressokeitin viidakko
« Vastaus #314 : Helmikuu 09, 2013, 10:01:34 ap »

Stockalta irtoaa jura ena 7 500€.

Meinasin tipahtaa tuolilta.
Näet itse usein laitan välilyönnin tuhateroittimeksi, enkä tuota seiskaa ensiksi lukenut ollenkaan mallinumeroksi.
Kirjattu