Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kahwiki on taas toiminnassa! Sen löydät täältä: http://www.ristretto.fi/w/

Kirjoittaja Aihe: Cafetoria Caramelo  (Luettu 4939 kertaa)

japa

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 376
Cafetoria Caramelo
« : Tammikuu 05, 2011, 19:57:34 ip »

Paahtopäivä 20.12.2011, pussi avattu 3.1.2011.
Paketissa luonnehditaan: Erittäin rikas espressojuoma, tuulahdus karamellia ja tummaa suklaata.

Crema on hieman samantyyppinen kuin monsoon malabar pavuissa, paksua höttöä tms paremman kuvauksen puutteessa. Maussa saattaa olla hieman suklaata, olen kuitenkin siinä määrin rajoittunut makuaistiltani, etten mene takuuseen. Kohtalaisen tasapainoinen, itse kuitenkin kaipaan hieman enemmän hedelmäisyyttä tai raikkautta. Ei tämä kuitenkaan mikään huono ole, mutta ei erinomainenkaan.
Minun asteikoilla huonoksi luokitellaan juoma, jonka jälkeen haluaa huuhdella maun pois suusta vedellä tms.
Hyväksi juoma jonka jälkimakua nautiskelee vielä pitkään juomisen jälkeen.
Tämä kahvi ei saanut aikaiseksi kumpaakaan reaktiota.

Pavut ovat kuvan mukaisesti paahdetut, joissakin pavuissa pieniä öljypisaroita, mutta en sanoisi papuja kovin öljyisiksi.

Kirjattu
--
ECM Classica PID +
Mazzer Mini e

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Cafetoria Caramelo
« Vastaus #1 : Tammikuu 05, 2011, 20:31:58 ip »

En tiedä miten sekoitus on muuttunut viime aikoina, mutta noin vuosi sitten tuota testasin pari pussia ja ei oikein sytyttänyt. Tasapainoinen ja "helppo", mutta ei oikein saanut mitään kiksejä. Outoa oli se että pussia ei ollut kuumaliimattu ollenkaan kiinni, ainoastaan metalliklipsillä vain suljettu! Näin myös kaikki muut Cafetoria kahvit, paitsi Gran Palomar (joka ei kyllä uppoa enää ollenkaan espressona, yäk).
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

japa

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 376
Vs: Cafetoria Caramelo
« Vastaus #2 : Tammikuu 05, 2011, 20:59:53 ip »

Toi oli kuumaliimattu, mutta kicksit puuttuivat myös minun paketista :).
Kirjattu
--
ECM Classica PID +
Mazzer Mini e

Toma

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1598
Vs: Cafetoria Caramelo
« Vastaus #3 : Tammikuu 05, 2011, 21:42:02 ip »

Aiempiin kommentteihin on helppo yhtyä sillä itse messuilla muutamat essot tuota juoneena, se oli aika "basic"tavaraa, jäi vähän sellainen olo. et mis mun karkit on?
Parempaa kuin Gran Palomar, jota joulupukki toi jostain syystä pussillisen.
Kirjattu
Friends are like cows - if you eat them, they die.