Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Huom! Tämän yläpalkin pikahaku hakee vain siltä alueelta tai ketjusta, joka sinulla on auki.

Kirjoittaja Aihe: Iloinen yllätys Lidlissä: hyviä papuja 8 euroa kilo  (Luettu 241641 kertaa)

Railo

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 86
Vs: Iloinen yllätys Lidlissä: hyviä papuja 8 euroa kilo
« Vastaus #150 : Kesäkuu 02, 2012, 19:28:47 ip »

Lainaus
oletko kokeillut sekoittaa "hiiliä" vaaleapaahtoisten papujen kanssa?

Eipä tullut tuo mieleen! Tällä hetkellä nuo on ainoot pavut talossa, ja meinasin seuraavaksi palata noihin tuttuihin ja laadukkaampiin tuotteisiin, ellen sitten jatka tätä tilapäisen mielenhäiriön teemaa ja koukkase verkkokaupasta testiin noita Melitta merkkisiä papanoita. Kyllä noita hiiliäkin pystyy cappuccinossa juomaan, mutta monta yritystä espressona on kyllä juotettu viemärille...
Kirjattu
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Ja puoliksi tehty on kuin itse tehty. Ja sehän riittää... Mukana taistossa Silvia & Rocky

vibes

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6
  • Rakojen Herra
Vs: Iloinen yllätys Lidlissä: hyviä papuja 8 euroa kilo
« Vastaus #151 : Kesäkuu 03, 2012, 11:39:13 ap »

Täytyypä itsekin käydä säkki hakemassa natsisiwasta huomenna kun tiistaina pitäis Iberital Challengen olla noudettavissa postista :)
Kirjattu
–Assumption is the mother of all fuckups

Ascaso Dream + Iberital Challenge

La Paviaani

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 124
Vs: Iloinen yllätys Lidlissä: hyviä papuja 8 euroa kilo
« Vastaus #152 : Kesäkuu 03, 2012, 14:16:15 ip »

Älä suotta noiden takia lähde liiteriin. Erehdyin pakkasesta kaivamaan hätävaraksi hutikuussa ostettua Bellaromaa ja kyllä oli taas kauhea kokemus..

Onneksi Hasbeanin brassisekoitusta on vielä yksi iskemätön pussi, pitää kohta tilata lisää.

Bellaromassa on sellainenkin vika ettei Skertonilla saa Europiccolalle sopivaa jauhatusta. Kaikkille muille pavuille säädöt olen saanut toimimaan.
Kirjattu

vibes

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6
  • Rakojen Herra
Vs: Iloinen yllätys Lidlissä: hyviä papuja 8 euroa kilo
« Vastaus #153 : Kesäkuu 03, 2012, 14:29:10 ip »

Meinasinkin sitä lähinnä tuon myllyn asetusten hakemiseen, en niinkään juotavaksi.
Kirjattu
–Assumption is the mother of all fuckups

Ascaso Dream + Iberital Challenge

Welho

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 39
Vs: Iloinen yllätys Lidlissä: hyviä papuja 8 euroa kilo
« Vastaus #154 : Heinäkuu 01, 2012, 22:13:42 ip »


Otin minäkin pussin näitä, aika kauheita ja nippa nappa juomakelpoista, ehkä tätä vieraille voi tarjota?-)

En ymmärrä miten käytetään halpaa papua myllynsäätöön, ainakaan espressoon se ei toimi kun jokaiselle pavulle on myllyä säädettävä kuitenkin erikseen.
Kirjattu

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2576
Vs: Iloinen yllätys Lidlissä: hyviä papuja 8 euroa kilo
« Vastaus #155 : Heinäkuu 01, 2012, 22:27:15 ip »

Otin minäkin pussin näitä, aika kauheita ja nippa nappa juomakelpoista, ehkä tätä vieraille voi tarjota?-)

En ymmärrä miten käytetään halpaa papua myllynsäätöön, ainakaan espressoon se ei toimi kun jokaiselle pavulle on myllyä säädettävä kuitenkin erikseen.

Minä käytin noita rekvisiittana ;-)



Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

GreenBean

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 28
  • Espresso
Vs: Iloinen yllätys Lidlissä: hyviä papuja 8 euroa kilo
« Vastaus #156 : Heinäkuu 01, 2012, 23:39:20 ip »

Mielestäni aivan hirveetä kuraa! Nuff said.
Kirjattu
Nuova Simonelli Oscar, Mazzer Super Jolly, Krups GVX2, Aeropress, Hario V60, Bodum Chambord, Mokkapannu, Hario Skerton, Wilfa GCR1

SiriusAng

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16
Vs: Iloinen yllätys Lidlissä: hyviä papuja 8 euroa kilo
« Vastaus #157 : Joulukuu 04, 2012, 18:15:41 ip »

En tiedä vielä onko hyviä vai ei, mutta pari pussia Lavazzan papuja tarttui liidelistä mukaan noin 10e/kg hintaan. Saa nähdä miten käy. :D
Kirjattu

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2576
Vs: Iloinen yllätys Lidlissä: hyviä papuja 8 euroa kilo
« Vastaus #158 : Joulukuu 04, 2012, 19:43:40 ip »

En tiedä vielä onko hyviä vai ei, mutta pari pussia Lavazzan papuja tarttui liidelistä mukaan noin 10e/kg hintaan. Saa nähdä miten käy. :D

Noita oltin metsällä mutta Salon Liiterissä ei ollut ollenkaan moisia. Mikä päiväys pussissa? Sehän ilo Lidlin kaupassa, että kierto voi olla nopea, koska kama on vain hetken teematyylisesti myynnissä.
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Iloinen yllätys Lidlissä: hyviä papuja 8 euroa kilo
« Vastaus #159 : Joulukuu 04, 2012, 20:58:32 ip »

60% robustaa... ostakaa vaan ihan rauhassa  ::)
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2576
Vs: Iloinen yllätys Lidlissä: hyviä papuja 8 euroa kilo
« Vastaus #160 : Joulukuu 04, 2012, 21:09:49 ip »

60% robustaa... ostakaa vaan ihan rauhassa  ::)

Kumpikin laatu sama suhde?

Mä olen vähän robustasotkun perään, kun pitäisi koittaa Stregalla tommosta italialaisempaa.
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

stlaine

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25
Vs: Iloinen yllätys Lidlissä: hyviä papuja 8 euroa kilo
« Vastaus #161 : Joulukuu 04, 2012, 21:58:19 ip »

Onkos joku kokeillut Ikean papua :}?

Oli pakko ostaa kun osui silmään, 3€/250g. Pussi sanoo, Utz certified. 91% Arabica, 9% Robusta. Kaffe hela bönor, mörkrost.

En tosin ehtinyt vielä itse kokeilemaan.
Kirjattu

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2576
Vs: Iloinen yllätys Lidlissä: hyviä papuja 8 euroa kilo
« Vastaus #162 : Joulukuu 04, 2012, 23:11:51 ip »

Onkos joku kokeillut Ikean papua :}?

Oli pakko ostaa kun osui silmään, 3€/250g. Pussi sanoo, Utz certified. 91% Arabica, 9% Robusta. Kaffe hela bönor, mörkrost.

En tosin ehtinyt vielä itse kokeilemaan.
Sanoisin hyvänä puolena, että
ei niin pahaa kuin se lidlin normimoska.
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Iloinen yllätys Lidlissä: hyviä papuja 8 euroa kilo
« Vastaus #163 : Joulukuu 05, 2012, 09:37:24 ap »

Kumpikin laatu sama suhde?

Mä olen vähän robustasotkun perään, kun pitäisi koittaa Stregalla tommosta italialaisempaa.

Toisessa 50% robustaa, tuhtia kumilta maistuvaa tavaraa luvassa  :D
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Iloinen yllätys Lidlissä: hyviä papuja 8 euroa kilo
« Vastaus #164 : Joulukuu 05, 2012, 09:41:36 ap »

Onkos joku kokeillut Ikean papua :}?

Oli pakko ostaa kun osui silmään, 3€/250g. Pussi sanoo, Utz certified. 91% Arabica, 9% Robusta. Kaffe hela bönor, mörkrost.

En tosin ehtinyt vielä itse kokeilemaan.

On kai niitä täällä haukuttu urakalla, mutta kesällä ostin pussin (taisi olla 2,50) ihan mielenkiinnosta. Aika tummapaahtoinen, voimakas tuhkainen maku häiritsee. Ei tuo pahimmasta päästä ole, mutta omaan suodatinkahvimakuun turhan tummaa. Satunnaisille kavereille maistunut hyvin.
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2