Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: Tampere  (Luettu 42808 kertaa)

kahvigisu

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3
Vs: Tampere
« Vastaus #60 : Huhtikuu 13, 2014, 23:01:23 ip »

Olen juonut kaffan keniaa joka on todella vaaleata kuten tampereenpaahtimon keffa ja kenia jotka ovat myös kaukana 4/5 paahdosta.
Käyn esprssobarilla usein koska on koulu reitilläni ja voin sanoa, että on tasaisesti vaaleita kahveja koska itse juon melkeinpä vain vaaleita, taikka kahveja missä on ominaismakuja kuten tampereenpaahtimon sidamo.
Enkä moiti pirkannmaan paahtimon vastaavia tuotteita mutta olen tätä mieltä asiasta ja olen kuullut muutamalta ylioppilaskaveriltani aivan samaa testattuaan heidän kahveja.
Kirjattu

deli_gt

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4
Vs: Tampere
« Vastaus #61 : Huhtikuu 13, 2014, 23:32:50 ip »

Aika keskustelua testasin myös Pirknamaan Paahtimolta 3 kahvia aiempi brazzi, sidamo ja loisto espresso.
Ainoa joka erottui joukosta oli espresso ja sidamoa ei voi edes verrata Tampereen Paahtimon sidamoon roskiin meinas pavut lentää. Espressoa menen vielä hakemaan joskus.
Kirjattu

äyni

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 689
Vs: Tampere
« Vastaus #62 : Huhtikuu 14, 2014, 08:31:59 ap »

Olen juonut kaffan keniaa joka on todella vaaleata kuten tampereenpaahtimon keffa ja kenia jotka ovat myös kaukana 4/5 paahdosta.

Viimeksi juurikin ostin Tampereen paahtimolta Kenia AA -kahvia, paahtoaste 4/5. Vaaleampia ei ollut.
Onkohan mulla ollut huono tuuri käydessäni siellä, vai mistä on kyse, kun minä en ole heiltä kaipaamiani vaaleapaahtoisia löytänyt.

Pitänee poiketa useammin katsomassa.
Kirjattu

kaffemi

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 119
Vs: Tampere
« Vastaus #63 : Huhtikuu 14, 2014, 15:35:33 ip »

Olen juonut kaffan keniaa joka on todella vaaleata kuten tampereenpaahtimon keffa ja kenia jotka ovat myös kaukana 4/5 paahdosta.
Käyn esprssobarilla usein koska on koulu reitilläni ja voin sanoa, että on tasaisesti vaaleita kahveja koska itse juon melkeinpä vain vaaleita, taikka kahveja missä on ominaismakuja kuten tampereenpaahtimon sidamo.
Enkä moiti pirkannmaan paahtimon vastaavia tuotteita mutta olen tätä mieltä asiasta ja olen kuullut muutamalta ylioppilaskaveriltani aivan samaa testattuaan heidän kahveja.


No jos YLIOPPILAAT noin sanoo, niin sitten! Ja varmaan tuota koulua kannattaa vielä käydä - voi oppia kirjoittamaan, joskus käyttämään välimerkkejä, yhdyssanoja, viittauksia ja muita käteviä juttuja.  ::) ::)
Kirjattu

Freddie Freeloader

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 55
Vs: Tampere
« Vastaus #64 : Huhtikuu 14, 2014, 12:38:42 ip »

Yleisesti Tampereen Paahtimon paahtoaste on astetta tummempi verrattuna esimerkiksi Turun kahvipaahtimoon esimerkiksi Sidamon osalta. Tampereen Paahtimon Sidamosta on kuitenkin mahdollista uuttaa hyvinkin hapokasta ja suht selkeän makuista espressoa, joten ottaen huomioon erittäin alhaisen kilohinnan ja papujen hyvän kierron (=tuoretta papua ~aina) on arkipäivien valinta selvä.
Kirjattu

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Tampere
« Vastaus #65 : Marraskuu 14, 2014, 14:26:58 ip »

Reissua Lempäälään tiedossa. Myydäänkös Pirkanmaan kahveja missään kaupassa Tampereen seudulla? Ideaparkissa? Paahtimon myymälä kun näyttää olevan viikonloppuisin kiinni.
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

La Paviaani

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 124
Vs: Tampere
« Vastaus #66 : Marraskuu 14, 2014, 19:26:44 ip »

Kauppahallissa ainakin öon näkynyt mokkamestareita. Veikkaisin että myös Sokoksella ja Stockalla. Lisäksi keskustassa on useita kahviloita joista saa.
Kirjattu

SirHenry

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 111
Vs: Tampere
« Vastaus #67 : Marraskuu 14, 2014, 20:20:23 ip »

Itsekin oisin just Stockaa ja Sokosta veikannut, mutta täytyy kyl myöntää että varmaa havaintoa Pirkanmaan paahtimon tuotteista ei ole...mutta se piti sanomani että Tampereen paahtimon kahvilat ovat juurikin noiden kyseisten kauppojen naapureina.
Kirjattu
Arrarex Caravel | Vibiemme Domobar Jr 2B PID
Quamar M80E | IberItal Challenge

äyni

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 689
Vs: Tampere
« Vastaus #68 : Marraskuu 15, 2014, 08:56:50 ap »

Stockmannilla on Pirkanmaan paahtimon kahveja. Tosin tuoreudesta ei aina ole takuita.
Lähiruokapuoti Lempi, Tammelantorin reunalla (oikeammin Emil Aaltosen puiston reunalla), myy myös Pirkanmaan paahtimon kahveja.
Kirjattu

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2575
Vs: Tampere
« Vastaus #69 : Marraskuu 16, 2014, 21:37:36 ip »

Eikä ne vastaile Pirkanmaan paahtimosta myöskään omien sivujensa kyselyihin.
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Tampere
« Vastaus #70 : Marraskuu 17, 2014, 08:23:59 ap »

^ Okei, no onpas outoa  ???

Tällä kertaa meni niin ristiin aikataulut etten kerennyt kauppoihin ollenkaan... ensi kerralla sitten.
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

Teme

  • Administrator
  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1497
    • ristretto.fi
Vs: Tampere
« Vastaus #71 : Marraskuu 17, 2014, 23:39:38 ip »

Kirjattu

Antiec

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 18
Vs: Tampere
« Vastaus #72 : Helmikuu 20, 2017, 17:48:55 ip »

Otetaanpa tämä ketju taas nykyaikaan. Huomenna menossa työmatkalle Tampereeseen ja on tietenkin runsaasti luppoaikaa. Missäköhän mahtaisin saada (siis ihan oikeasti) hyvän tuplaesson? Entä kannattaako jotakin papuja tuoda kotiinpäin?
Kirjattu

varolevy

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51
Vs: Tampere
« Vastaus #73 : Helmikuu 22, 2017, 15:24:21 ip »

^Juotavaa essoa omaan makuun olen saanut Mokkamestareilta siellä myös hyvä papuvalikoima. Vaihtuvuus aika suurta joten ei hajua mitä uutuuksia on tällä hetkellä hyllyssä.

Kehuja olen kuullut myös Pala Caffesta. Tätä en ole itse testannut. Hyvänä puolena, että täältä saa tuoreita Pirkanmaan Paahtimon tuotteita. 
Kirjattu
Bezzera Magica + BB05

Antiec

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 18
Vs: Tampere
« Vastaus #74 : Helmikuu 22, 2017, 16:37:44 ip »

Onkin vähän epäaktiivisempi tämä palsta, kuin mitä kuvittelin. Kiitos suosituksista, varmaan ensi kerralla sitten.

Osittain tietämättömyyden, pitkälti ajanpuutteen vuoksi päädyin paikallisen suosittelemana Kaffeliin. Tarjosivat J&S:n papuja, otin Bellaa, ja jopa säätivät myllyä. Lopputulos ei sinällään ollut mikään elämys, mutta ihan kelvollinen. Parempaa kuin suurin osa mitä olen Helsingissä saanut, eli ihan juotavaa. Vähän tuli semmoinen 90% suklaa mieleen, eli vähän kitkerää.

Jos kiinnostaa, niin suosittelija kehui Tampereen Paahtimon kahvilaa parhaaksi.
Kirjattu