Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kahwiki on taas toiminnassa! Sen löydät täältä: http://www.ristretto.fi/w/

Kirjoittaja Aihe: Tampere  (Luettu 42802 kertaa)

Sociel

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25
    • Blogi
Tampere
« : Kesäkuu 15, 2010, 00:32:00 ap »

Olen lähdössä Riikaan lentokoneella, ja koska kyseinen tapahtuma vaatii siirtymän Turusta Tampereelle, luottamuksen VR:n (Venaile Rauhassa) palveluihin on suorastaan valtava, lähdemme seiskan junalla, kun lento lähtee puolilta päivin :)

Tästä seuraa harmittavasti mahdollisuus tutustua pikaisesti Tampereen kahvitarjontaan. Tarkoitus olisi käydä mennessä testaamassa Laukontorin Kahveli ja takastullessa Valo.

Onko jommastakummasta jotain suositeltavaa? Jotain mitä ei voi jättää tilaamatta, tms.

JV

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5
Vs: Tampere
« Vastaus #1 : Kesäkuu 17, 2010, 16:15:55 ip »

Suosittelen käväisemään kahvila Runossa jos aikaa riittää
http://www.kahvilaruno.fi/
Kirjattu

talousvisiiri

  • Vieras
Vs: Tampere
« Vastaus #2 : Kesäkuu 17, 2010, 16:38:08 ip »

Suosittelen käväisemään kahvila Runossa jos aikaa riittää
http://www.kahvilaruno.fi/

Kieltämättä kahvila Runo on erittäin viihtyisä ja heillä on konditoriapuoli hallussa. Kahvi tosin ei ollut mitenkään poikkeuksellisen hyvää, joskaan ei pahaakaan.
Kirjattu

Honey

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1
Vs: Tampere
« Vastaus #3 : Kesäkuu 24, 2010, 20:07:46 ip »

Kävin Kahvelissa ja olin erittäinkin yllättynyt miten jostain "vaan torilta" voi saada hyvää kahvia. :o
Mutta totta se on!
Lisäksi söin perinteisen vohvelin mansikkahillolla, ja se oli ihanan iso ja rapea.
Hinta-laatusuhde oli siellä todellakin kohdallaan.
Kannattaa käydä testaamassa. ;)
Kirjattu

Carlo

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 44
Vs: Tampere
« Vastaus #4 : Marraskuu 04, 2011, 20:32:19 ip »

Valo on tietenkin "the" kahvila Tampereella, enkä ole muita uskaltanut kokeillakaan - paitsi Kahvelia kesällä.
Mutta löytyykö kaupungista hyvää aamukahvilaa talvikaudella? Valo kun aukeaa vasta yhdeltätoista.
Paino siis hyvässä, ihmisen valmistamassa kahvissa. Syötävä on toissijaista.
Kirjattu

varolevy

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51
Vs: Tampere
« Vastaus #5 : Toukokuu 08, 2012, 13:59:39 ip »

Valo on ruvennut ilmeisesti paahtotouhuihin mukaan. Facebookista kopioitua:

"Pikkuhiljaa oma pienpaahtimotoiminta on saatu Valossa käyntiin! Ensimmäinen espressosekoitus myllyssä ja hyllyssä. Makea, pehmeä ja miellyttävä Daterra Yellow bourbonista ja Etopia Sidamosta. Suodatinkahvina tummahko brasilialainen Daterra Bourbon. Tervetuloa maistamaan!"

Kuvasta katsottuna varttisäkille hintaa reilu kahdeksan euroa.

En vielä itse ole ehtinyt testaamaan joten tarkempia makuarvosteluja on paha antaa.
Kirjattu
Bezzera Magica + BB05

Nyyppa

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7
Vs: Tampere
« Vastaus #6 : Heinäkuu 14, 2012, 12:00:19 ip »

Terveisiä mansesta. Espresso oli teknisesti hyvä, ei kitkerä/karvas, yli-/aliuuttunut. itse pidän hapokkaammista sekoituksista, mutta kyllä silti menisin myös seuraavana päivänä uudelleen, jos olisin tampereella.
Kirjattu

jm

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 54
Vs: Tampere
« Vastaus #7 : Heinäkuu 14, 2012, 14:24:01 ip »

Kävin juuri kokeilemassa Tampereen Stockan kulman takan sijaitsevaa Taikapapua. Papuina siellä käytettiin Mokkamestareiden tarjoomaa sekä jotain Italialaista. Kyseinen kahvila alkaa lähiaikoina paahtamaan itse papujaan. Tulossa on ainakin Etiopiasta Sidamoa ja Kaffaa.
Sain tuosta jälkimmäisestä Etiopialaisesta oikein maistuvan tuplashotin, ja parempi puolisko sai eteensä  maistuvan ja hienolla latteartilla kyllästetyn capan missä papuina oli käytetty jotain tummaa Italialaista.

Suosittelen!
Kirjattu

Nyyppa

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7
Vs: Tampere
« Vastaus #8 : Heinäkuu 15, 2012, 11:39:31 ap »

Myös taikapapu tuli testattua, kun ei jaksanut enää kävellä Valoon. Ihan asiallinen tuplashotti mokkamestareiden pavuista. Toki tässäkin olisin tykännyt hieman hapokaammasta/kirkkaammasta makuprofiilista.

Hieman asian vierestä: hain myös italialaistyyppiset jätskit plevnan/ P-freckelin kupeesta. Jätski oli hyvää, mutta riistohinta! 2 palloa maksoi 4,5e. Annos oli kuitenkin naurettavan pieni. Vaivoin sain jättää sanomatta, helsingin jäätelötehtaan kioskeista yhden pallon annos on isompi kuin nyt saamani.
Kirjattu

Nyyppa

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7
Vs: Tampere
« Vastaus #9 : Heinäkuu 20, 2012, 13:13:27 ip »

Taas läpikulkumatkalla tampereella. Lounaalla kauppahalliin. erinomainen lounas 4 vuodenaikaa -ravintolassa. Sen jälkeen etsimään espressoa. Linkosuoon kahvila oli ainoa, jossa näkyi oikea kone ja mylly. Espresso oli kauheata kuraa. Ekan siemauksen jälkeen mietin haluanko suuhuni jäävän tälläisen maun. En halunnut ja kahvi jäi juomattomana pöytään.
Kirjattu

Nyyppa

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7
Vs: Tampere
« Vastaus #10 : Heinäkuu 20, 2012, 13:54:30 ip »

Kuva kertonee kaiken
Kirjattu

varolevy

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51
Vs: Tampere
« Vastaus #11 : Heinäkuu 21, 2012, 09:23:35 ap »

Eipä Tampereella kuin nuo Taikapapu ja Valo ole käymisen arvoisia. Laitteita on toki monessa paikassa, mutta ei niitä osata käyttää joten mieluusti jättää välistä.
Kirjattu
Bezzera Magica + BB05

Tuomas

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 649
Vs: Tampere
« Vastaus #12 : Heinäkuu 22, 2012, 22:37:54 ip »

Eipä Tampereella kuin nuo Taikapapu ja Valo ole käymisen arvoisia. Laitteita on toki monessa paikassa, mutta ei niitä osata käyttää joten mieluusti jättää välistä.

Jaa, onko Runossakin sama ongelma? Itse olen siellä käydessä saanut aina hyvän espresson, mutta en tietenkään käy Tampereella kuin muutaman kerran vuodessa, ehkä silloin on osunut kohdalle se hommansa osaava "barista". Runo on minusta mukava ja viihtyisä paikka.
Kirjattu
"Älä paahda kahvipapujasi markkinoilla"
Etiopialainen sananlasku.
Pavoni Professional ja Ascaso i-Mini

varolevy

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51
Vs: Tampere
« Vastaus #13 : Heinäkuu 23, 2012, 13:50:31 ip »

Aah hyvä huomio ihan unohdin Runon. Valitettavasti en ole kyseisessä mestassa käynyt joten laitetaan listalla kohdalle bubbling under ja käydään tarkistamassa paikka. Muistaakseni/kuulemani mukaan arvokkaammasta päästä tosin kaikkialla Tampereella kahvi maksaa mansikoita kun vertaa esimerkiksi Helsingin hintoihin. Ei saa sinkkushottia mistään hinnalla joka alkaisi ykkösellä.
Kirjattu
Bezzera Magica + BB05

markus.a

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 10
Vs: Tampere
« Vastaus #14 : Elokuu 06, 2012, 01:16:29 ap »

Mahtaakohan Tampereelta löytyä mitään liikettä, mistä saattaisi löytää "hieman vakavemmin otettavia" kahvinvalmistustarvikkeita? Siis tamppereita, knockboxeja yms.? Olisi mukava ostaa välillä kaupastakin, siis muustakin kuin e-kaupasta!
Itse olen Porista, mutta Tampere kun on niin nurkalla, niin kelpaa tiedot Tampereenkin liikkeistä.
Kirjattu