Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: Tea liruttaa  (Luettu 5120 kertaa)

Huesca

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3
Tea liruttaa
« : Huhtikuu 17, 2007, 11:00:05 ap »

Olen omistanut Tean jokusen kuukauden ja nyt tuntuu siltä että ominaisuudeksi olettamani on vika. Eli kun uuttovipu on ns. normaaliasennossa puolitiessä, niin gruppo tiputtelee vettä välillä. Mikä tiiviste mahtaa vuotaa? Voisikohan itse osata vaihtaa?? Onko kokemusta samasta viasta?
Kirjattu

akallio

  • Administrator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2816
Tea liruttaa
« Vastaus #1 : Huhtikuu 17, 2007, 12:14:38 ip »

Lainaus käyttäjältä: Huesca
Olen omistanut Tean jokusen kuukauden ja nyt tuntuu siltä että ominaisuudeksi olettamani on vika. Eli kun uuttovipu on ns. normaaliasennossa puolitiessä, niin gruppo tiputtelee vettä välillä. Mikä tiiviste mahtaa vuotaa? Voisikohan itse osata vaihtaa?? Onko kokemusta samasta viasta?


Meinaatko, että uuttovipu on puolivälissä? Silloin se on "auki", mutta pumppu ei ole päällä. Boilerikoneessa tuolloin vettä lirisee boilerista kohtuullisen paljon, voisin kuvitella että lämmönvaihtimessa vähemmän eli juuri tuolla tavoin tiputtelemalla. Kun vivun kääntää ääriasentoon, niin sitten pitäisi loppua.

Jos yhä vuotaa, niin vika on kolmitieventtiilissä - jossa ei tietääkseni mitään tiivisteitä ole. Vaatii grupon purkua, mitä en rupeaisi tekemään itse, koska tuo on myyjän asia (olettaen siis että kone oli uusi kun sen sait).
Kirjattu
- Aleksi (varustuksena Izzo Duetto, Mahlkönig Vario + Vario-W & sälää)

Huesca

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3
Vast:Tea liruttaa
« Vastaus #2 : Huhtikuu 17, 2007, 13:18:17 ip »

Justjust, no niin. Tean mukana ei tule mitään kunnollista käyttöohjetta joten päättelemällä ei osu aina oikeaan. Mitenkäs tuossa vehkeessä sitten tehdään takaisinhuuhtelu oikeaoppisesti?

Kiitos vastauksesta!
Kirjattu

akallio

  • Administrator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2816
Vast:Tea liruttaa
« Vastaus #3 : Huhtikuu 17, 2007, 13:26:25 ip »

Lainaus käyttäjältä: Huesca
Justjust, no niin. Tean mukana ei tule mitään kunnollista käyttöohjetta joten päättelemällä ei osu aina oikeaan. Mitenkäs tuossa vehkeessä sitten tehdään takaisinhuuhtelu oikeaoppisesti?


Oikeaoppisuutta on yhtä monta kuin on erilaista oppiakin... :)

Minä teen näin: 1) umpifiltteri ja ainetta kahvaan, 2) pumppu päälle (toiseen ääriasentoon), 3) antaa paineen nousta maksimiin, 4) jotain 10 sek vaikutusaikaa, eli kahva puoleenväliin (pumppu sammuu, mutta vesi pysyy grupossa), 5) kahva alas, jolloin vedet pihalle.

Sama toistetaan niin monta kertaa että ulos tuleva vesi ei ole ruskeata eli sisällä näkyviä kahvijämiä. Ainetta ei tarvitse lisätä välillä. Tämän jälkeen huuhdellaan aineet kahvasta ja toistetaan kunnes ulos tuleva vesi on kirkasta eli ei sisällä pesuainetta.

Vaihe 4) ei ole välttämätön, mutta lisää minusta tehoa aika huomattavasti.
Kirjattu
- Aleksi (varustuksena Izzo Duetto, Mahlkönig Vario + Vario-W & sälää)

Huesca

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3
Vast:Tea liruttaa
« Vastaus #4 : Huhtikuu 17, 2007, 13:42:43 ip »

Kiitos, tieto vähentää epävarmuutta :)
Kirjattu

Sammy

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 47
Vast:Tea liruttaa
« Vastaus #5 : Huhtikuu 22, 2007, 16:44:34 ip »

Tuon pesuaineenhan voi antaa vaikuttaa jokusen minuutin sen ekan huuhtelun jälkeen.
Saattaapi liottaa hieman enempi niitä öljyjä kun antaa vähän aikaa olla.

Edit (piaf): Giotton ohjeissa kiellettiin sen vivun pitäminen siinä keskiasennossa kun konetta ei käytetä.
Kirjattu
ECM Giotto Premium & Rancilio Rocky doserless :)