Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kahwiki on taas toiminnassa! Sen löydät täältä: http://www.ristretto.fi/w/

Kirjoittaja Aihe: Coffee Bean Shop  (Luettu 8722 kertaa)

Fgfo

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7
Coffee Bean Shop
« : Maaliskuu 25, 2010, 19:28:23 ip »

Minkälaisia kokemuksia ihmisillä on tilaamisesta Coffee Bean Shopista? Olin jo tilaamassa HasBeanista, mutta itse asiassa keskustelu ja kokemukset tällä foorumilla(!) saivat minut etsimään vaihtoehtoja. Coffeebeanshop.co.uk muistuttaa monella tavalla HasBeania - hinnat ja postituskulut suht samanlaisia, valikoima ei tosin niin laaja, mutta olisin tiedustellut kokemuksia itse kahveista ja toimituksesta.

Sitten vielä toinen kysymys - en omista (vielä) myllyä, niin mikä noista nettikauppojen tarjoamista jauhatuksista (Cafetiere, Espresso, Filter, Jug) sopii mutterikeittimelle ja mikä Aeropressille?
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 25, 2010, 19:45:42 ip kirjoittanut Fgfo »
Kirjattu

Joona_s

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 934
Vs: Coffee Bean Shop
« Vastaus #1 : Maaliskuu 25, 2010, 19:51:01 ip »

En ole maistanut kahveja ja maku voi olla ihan mitä tahansa (mihin tahansa suuntaan).

Minussa kuitenkin herättää luottamusta se, että kahveista on tarkempaakin tietoa pelkän ylimalkaisen TARRAZU tai MONSOONI-kyytipoikien lisäksi. Vähän sama ja oikeastaan vielä vähemmän kuin jos ostaisin kahvia nimikkeellä Etelä-Suomesta tai Pohjois-Ruotsista.  Nuo makukuvaukset tyypillisine "todella pyöreine kermaisuuksineen" sekä "erittäin yllättävine täyteläisyyksineen" ovat informatiivisuudeltaan lähinnä tenttivastauksiani.

FWIW  :)
Kirjattu
"We sales specialty coffee"

Jolle

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 159
Vs: Coffee Bean Shop
« Vastaus #2 : Maaliskuu 25, 2010, 20:03:20 ip »



Sitten vielä toinen kysymys - en omista (vielä) myllyä, niin mikä noista nettikauppojen tarjoamista jauhatuksista (Cafetiere, Espresso, Filter, Jug) sopii mutterikeittimelle ja mikä Aeropressille?

anteeksi rajoitteisuuteni, mutta minun on vastattava tuohon toiseen kysymykseen, että osta nyt jonkinlainen mylly ensiksi. On varmaankin jokseenkin samantekevää miltä kahvi OLISI maistunut. Sehän on sitten pussin aukaisun jälkeen juotava kaikki kahvit yhdeltä istumalta, kun sehän ei jauhettuna säily  :-\
Kirjattu
Faema E61 1gr -67, La Pavoni EN Europiccola,  Balance Brewer, Aeropress, Chemex, Mazzer Super Jolly, Macap MC4, Wilfa CGR1, Skerton,  Punainen Paahdin, Behmor 1600

jiitee

  • Global Moderator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2358
Vs: Coffee Bean Shop
« Vastaus #3 : Maaliskuu 25, 2010, 20:04:32 ip »

Olin jo tilaamassa HasBeanista, mutta itse asiassa keskustelu ja kokemukset tällä foorumilla(!) saivat minut etsimään vaihtoehtoja.

Mikä siellä kummeksutti?

Sitten vielä toinen kysymys - en omista (vielä) myllyä, niin mikä noista nettikauppojen tarjoamista jauhatuksista (Cafetiere, Espresso, Filter, Jug) sopii mutterikeittimelle ja mikä Aeropressille?

Aeropress on siitä mukautuva laite, että sille käy vaikka nuo kaikki. Tosin espresso taikka filter voisi olla se "turvallisin" vaihtoehto. Mutterille näistä käynee espresso ja filter - riippuen minkätyyppistä mutterikahvia valmistaa. Jos hakee sitä espresson kaltaista versiota, niin sitten tuo espresso.
Kirjattu

Fgfo

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7
Vs: Coffee Bean Shop
« Vastaus #4 : Maaliskuu 25, 2010, 20:14:05 ip »

Mikä siellä kummeksutti?

Ketjun luettua jäi mielikuva että paahdot on usein miten sattuu ja lähetyksiäkin tuntuu katoavan säännöllisesti. Lisäksi pari tyyppiä oli vaihtamassa kauppaa jatkuvien kämmien takia. Tuntui, että ketjun alkupäässä ihmiset oli oikein tyytyväisiä HasBeaniin ja loppuun päin mutina ja negatiiviset kokemukset lisääntyivät.
Kirjattu

jiitee

  • Global Moderator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2358
Vs: Coffee Bean Shop
« Vastaus #5 : Maaliskuu 25, 2010, 20:44:58 ip »

Ketjun luettua jäi mielikuva että paahdot on usein miten sattuu

En sanoisi että usein. On syytä muistaa että harvoin tuonne käydään jokaista positiivista kokemusta kirjaamassa. Mutta vaihtelua noissa on itsellänikin ollut, tosin en ole aktiivisesti tilannut tuolta noin vuoteen ja nyt kun tauon jälkeen päätin taas kokeilla (viime viikolla) - ei pavuissa ollut mielestäni moitittavaa (WBC blendi oli haastava mutta hyvä ja sitten Malawi Msese Geisha ja Malawi Viphya Geisha aivan kuvauksensa mukaisia).

ja lähetyksiäkin tuntuu katoavan säännöllisesti.

Itselleni on tullut jokaikinen lähetys perille ja kyllä näitä useamman kymmenen kerran ennätin tilaamaan. Nuo katoamisongelmat tuntuvat vaivaavan aina tiettyjä henkilöitä ja tällöin voi olla kyse ihan postin logistiikasta - joko englannissa taikka sitten kotimaassa. En näe miten lähetysten katoamisen voi laittaa HasBeanin piikkiin - mikäli on oikealla osoitelapulla lähtenyt matkaan.

Lisäksi pari tyyppiä oli vaihtamassa kauppaa jatkuvien kämmien takia. Tuntui, että ketjun alkupäässä ihmiset oli oikein tyytyväisiä HasBeaniin ja loppuun päin mutina ja negatiiviset kokemukset lisääntyivät.

Veikkaisin että liike ei pysynyt tuolloin taannoin oikein kasvun mukana (laadullisesti) ja omistajalla oli samaan aikaan liikaa kaikkea muuta "sivuprojektia" netissä. Mutta mikäli tuotteestaan on reklamoinut, niin korvaava on tullut aina tilalle. Ja nyt näyttäisi nuo sivuprojektitkin vähän rauhoittuneen...

Itse olen tosin siirtynyt pääsääntöisesti Squaremilen "käyttäjäksi" (ja tästä syystä ei viimeaikaisia kokemuksia hasbeanistä ole paljoa). Heidän tuotteensa on mielestäni hasbeania laadukkaampi (kokonaisuutena), mutta vastaavasti myös hieman kalliimpi (ja suppeampi).
Kirjattu

Fgfo

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7
Vs: Coffee Bean Shop
« Vastaus #6 : Maaliskuu 25, 2010, 20:57:38 ip »

On syytä muistaa että harvoin tuonne käydään jokaista positiivista kokemusta kirjaamassa.

Hyvä pointti - taidanpa tässä nyt tilata noista kaikista vuoron perään ja muodostaa ihan oman mielipiteen. Tosin Square Mile jää vuorossa viimeiseksi kun en omista vielä(kään) sitä myllyä - shock&horror :D

Kirjattu

jiitee

  • Global Moderator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2358
Vs: Coffee Bean Shop
« Vastaus #7 : Maaliskuu 25, 2010, 21:05:01 ip »

Tosin Square Mile jää vuorossa viimeiseksi kun en omista vielä(kään) sitä myllyä - shock&horror :D

Ota mylly mukaan samaan pakettin (n.44€)... ;)
Kirjattu

Moksi

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 46
Vs: Coffee Bean Shop
« Vastaus #8 : Maaliskuu 25, 2010, 21:21:07 ip »

Yksi tilaus takanapäin ja toinen tuloillaan. Ensimmäisen tilaukseni kahvit olivat IMHO todella hyviä (tarkempiin kuvauksiin ei tällä ammattitaidolla pysty). Toivottavasti myös tämän toisen erän kahvit ovat yhtä maukkaita. Paketit olivat Suomessa alle viikossa lähetyksestä ja ainakin olivat paketteihin merkinneet, että paahtopäivä oli sama kuin lähetyspäivä.

Muista tuon saarivaltion kahvipaahtimoista ei ole kokemusta, joten vertailua näiden välille en pysty tekemään.
Kirjattu

Fgfo

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7
Vs: Coffee Bean Shop
« Vastaus #9 : Maaliskuu 25, 2010, 22:44:27 ip »

Ota mylly mukaan samaan pakettin (n.44€)... ;)

Toihan vaikuttaa mielenkiintoiselta vempaimelta - kiitos ideasta ja vastauksista!

Eka CBS-tilaus sisällä....
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 25, 2010, 23:19:36 ip kirjoittanut Fgfo »
Kirjattu

Pastori

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 37
Vs: Coffee Bean Shop
« Vastaus #10 : Maaliskuu 25, 2010, 23:02:24 ip »

Ota mylly mukaan samaan pakettin (n.44€)... ;)

Aeropress oli niin kätsy että hankin työmaalle toisen vehkeen myllyineen - coffeehitin matkailijapaketin :) http://bit.ly/bHvA3S
Kirjattu

samppa

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 10
Vs: Coffee Bean Shop
« Vastaus #11 : Maaliskuu 25, 2010, 23:27:11 ip »

Hmm.

Olen itse tainnut osallistua urputtamiseen jossain kohdassa. On siis todettava, että tilaan edelleen kahvini pääsääntöisesti HasBeanilta. Kaikki virheet joista olen reklamoinut on myös korvattu. Pääsääntöisesti paahtimon toiminta ansaitseen kaiken kiitoksen!  :)
Kirjattu

hipis

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 71
Vs: Coffee Bean Shop
« Vastaus #12 : Maaliskuu 26, 2010, 02:38:56 ap »

ja lähetyksiäkin tuntuu katoavan säännöllisesti.

Siis mun paketteja on kadonnut jo ihan kiitettävästi, mutta syy ei ole todellakaan hasbeanissa, vaan täällä ah, aina niin raivostuttavassa Espanjan postissa. HB puolesta pitää sanoa, että kärsivällisesti sieltä postitettiin kolme (!!) kertaa uusi paketti yhden ja saman kadonneen lähetyksen perään. Kolmas siis löysi perille, ja vika on aivan varmasti tässä päässä eurooppaa.. ;)
Kirjattu

japa

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 376
Vs: Coffee Bean Shop
« Vastaus #13 : Maaliskuu 27, 2010, 17:27:35 ip »

Itse tilaan keskimäärin kilon (meikäläisen kertatilaus) kuukaudessa tai enemmänkin häsbeanista. Silti viimeisimmät kommentit minulta koskien hasbeania ovat... aika kauan sitten. Ja mitä tulee katoamisiin, niin kyllähän ne muutamat kerrat risoo, kun tulee viivettä. Rahallista haittaa niistä ei ole tullut.

Jokohan maanantaina taas tulisi uusi satsi...
Kirjattu
--
ECM Classica PID +
Mazzer Mini e

Fgfo

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7
Vs: Coffee Bean Shop
« Vastaus #14 : Maaliskuu 31, 2010, 11:33:34 ap »

Voin nyt itse vastata alkuperäiseen kysymykseeni: Coffee Bean Shop on oikein mainio. Tilaus sisään torstai-iltana, pavut paahdettiin ja lähetettiin perjantaina aamupäivällä ja tulivat eilen tiistaina perille suoraan postiluukusta. Tämä oli nopein Englannista saamani lähetys! Lisäplussana vielä nopea ja ystävällinen palvelu - alkuperäisessä tilauksessa oli pari virhettä, jotka sain korjattua mailillä kätevästi.

Ja itse kahvi? Tämä on ensimmäinen kokemukseni vastapaahdetusta kahvista ja maku on..."tuore", ehkä jopa vähän liiankin vihreä. Kyseessä on Monsoon Malabar ja olen juonut samaa kahvia aikaisemmin englantilaisena markettiversiona. Ainakin näissä vastapaahdetuissa on huomattavasti enemmän makua, mutta se ei ole ainakaan parin koekupin jälkeen huikean parempaa, joka oli ennakko-odotus. Musta siinä markettiveriossa korostui enemmän Malabarin mausteisuus, josta todella pidin. Hhhmm, asia vaatii selvästi vielä perehtymistä, säätämistä ja kokeilua.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 31, 2010, 21:30:09 ip kirjoittanut Fgfo »
Kirjattu