Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Huom! Tämän yläpalkin pikahaku hakee vain siltä alueelta tai ketjusta, joka sinulla on auki.

Kirjoittaja Aihe: Muualla Myynnissä  (Luettu 41596 kertaa)

lasy

  • Vieras
Vs: Muualla Myynnissä
« Vastaus #45 : Helmikuu 21, 2019, 18:18:47 ip »

Kaikille vipufriikeille jotka eivät juuri ole käyttäneet koko budjettiaan Stregaan  ;D

Olympia Club
Kirjattu

chriisu

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3
Vs: Muualla Myynnissä
« Vastaus #46 : Helmikuu 23, 2019, 12:29:35 ip »

Espressomylly Helsingin hakaniemessä. Demoka minimoka:
https://www.tori.fi/vi/54865864.htm
Kirjattu

trumz

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 62
Vs: Muualla Myynnissä
« Vastaus #47 : Maaliskuu 04, 2019, 11:06:50 ap »

Mazzer Super Jolly 64mm levyterät, 70€:lla torissa.  Hyvää single dose mylly.

https://www.tori.fi/uusimaa/Kahvimylly_55123019.htm?aw=1
Kirjattu

lasy

  • Vieras
Vs: Muualla Myynnissä
« Vastaus #48 : Maaliskuu 23, 2019, 10:52:14 ap »

Gigantissa taas Sage-tuplaboilereita edullisesti, tällä kertaa alle 500:lla...
Kirjattu

burmanm

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 67
Vs: Muualla Myynnissä
« Vastaus #49 : Maaliskuu 23, 2019, 21:56:40 ip »

Gigantissa taas Sage-tuplaboilereita edullisesti, tällä kertaa alle 500:lla...

Ai? Mistä? En löydä Gigantin sivuilta ollenkaan BES920:sta.
Kirjattu

m4tti

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 112
Vs: Muualla Myynnissä
« Vastaus #50 : Maaliskuu 24, 2019, 11:02:08 ap »

Gigantissa oli myynnissä 10 kpl noita Sage BES920 hintaan 499€, vain nopeimmille... Liekö joku poistoerä. 
Kirjattu

burmanm

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 67
Vs: Muualla Myynnissä
« Vastaus #51 : Maaliskuu 24, 2019, 17:47:37 ip »

Gigantissa oli myynnissä 10 kpl noita Sage BES920 hintaan 499€, vain nopeimmille... Liekö joku poistoerä.

Äh.. aina menee ohi. Tuo olisi ollut parempi kuin vaihdella nykyiseen kuluvia palasia ;)
Kirjattu

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Muualla Myynnissä
« Vastaus #52 : Maaliskuu 24, 2019, 18:26:17 ip »

Ihan jäätävä tarjous kyllä!
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

Jari

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1566
Vs: Muualla Myynnissä
« Vastaus #53 : Maaliskuu 24, 2019, 22:40:07 ip »

Tarjouksena tuo oli kyllä sitä luokkaa, että jos olisin ollut espressokeitintä vailla, niin liipaisin olisi käynyt aika nopeasti. Toisaalta se, että uuttopaine ei HB-foorumin arvostelun perusteella ole kovinkaan säädettävissä (esiuutto kyllä on, mutta se ei ole ihan sama asia), sai funtsimaan asiaa sen verran, että pian ei enää tarvinnutkaan funtsia. ;)

Enpä tiedä sikäli, että olisiko tuo tuonut parannusta kahviin nykyiseen keittimeen verrattuna - tokkopa.

Muutenkin olen toistaiseksi iskenyt silmäni Biancaan, joka saa ulkoisilta avuiltaan myös toisen taloutemme osapuolen hyväksynnän.
Kirjattu
Rocket Cellini Evoluzione + Arrarex Caravel + Niche Zero + Pharos + Lido 3 + Kanso Hiku + Aergrind + Aeropress + Cafflano Kompresso & Krinder + Clever + Kaldi Wide + Behmor 1600

Ex-machina: Isomac Venus + Granmacinino + Mazzer Mini + Quamar M80E

burmanm

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 67
Vs: Muualla Myynnissä
« Vastaus #54 : Maaliskuu 25, 2019, 06:47:35 ap »

Tarjouksena tuo oli kyllä sitä luokkaa, että jos olisin ollut espressokeitintä vailla, niin liipaisin olisi käynyt aika nopeasti. Toisaalta se, että uuttopaine ei HB-foorumin arvostelun perusteella ole kovinkaan säädettävissä (esiuutto kyllä on, mutta se ei ole ihan sama asia), sai funtsimaan asiaa sen verran, että pian ei enää tarvinnutkaan funtsia. ;)

Yksi perinteinen modihan tuohon on vaihtaa brass-OPV jos tahtoo tuota painetta muuttaa näppärämmin (ajattelin itse tehdä kanssa samalla kun vaihdan vesipumpun). Toisaalta, tällä modillahan siitä saa irti myös uuton aikana paineen säädön:

https://www.home-barista.com/espresso-machines/breville-dual-boiler-slayer-shots-t54849-160.html#p619804
Kirjattu

lasy

  • Vieras
Vs: Muualla Myynnissä
« Vastaus #55 : Maaliskuu 27, 2019, 20:09:38 ip »

Yksi perinteinen modihan tuohon on vaihtaa brass-OPV jos tahtoo tuota painetta muuttaa näppärämmin (ajattelin itse tehdä kanssa samalla kun vaihdan vesipumpun). Toisaalta, tällä modillahan siitä saa irti myös uuton aikana paineen säädön:

https://www.home-barista.com/espresso-machines/breville-dual-boiler-slayer-shots-t54849-160.html#p619804

Kestääköhän noi osat pitemmänpäälle >10 Bar painetta
Kirjattu

Jari

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1566
Vs: Muualla Myynnissä
« Vastaus #56 : Maaliskuu 27, 2019, 23:01:10 ip »

Kestääköhän noi osat pitemmänpäälle >10 Bar painetta

Muotoilisin itse kutakuinkin, että jos minulla olisi kyseinen keitin, jonka 3v takuuaika on jo umpeutunut, niin saattaisin harkita joitain esitettyjä modauksia.

Tuolla viiden sadan hinnalla riski olisi toisaalta ollut helppo ottaa. Olettaen, että olisi tilaa yhä säilyttää vanha hyväksi osoittautunut keitin.

Toisaalta taas Lelit Bianca tarjoaa täyden manuaalisen kontrollin ilman turhia modauksia, joten se on harkinnan arvoinen, jos ei ole tarkoitus säästää euroja muita tarkoituksia varten....

Jokainen päättäköön itse paitsi, että hinnaltaan Sagen tuplaboileri on (mielestäni) harkinnan arvoinen ainoastaan silloin, kun sattuu olemaan oikeaan aikaan hereillä. ;)
Kirjattu
Rocket Cellini Evoluzione + Arrarex Caravel + Niche Zero + Pharos + Lido 3 + Kanso Hiku + Aergrind + Aeropress + Cafflano Kompresso & Krinder + Clever + Kaldi Wide + Behmor 1600

Ex-machina: Isomac Venus + Granmacinino + Mazzer Mini + Quamar M80E

burmanm

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 67
Vs: Muualla Myynnissä
« Vastaus #57 : Maaliskuu 28, 2019, 08:17:31 ap »

Kestääköhän noi osat pitemmänpäälle >10 Bar painetta

Ainakaan rakenteen puolesta ei pitäisi olla ongelmaa, tuotahan voi modaamattomallakin tehdä tiettyyn pisteeseen asti (osa vedestä tulee vaan silloin läpi tuosta hot-water-hanasta) kunnes sensori tunnistaa että vesihana on auki. Tuossahan vain kytketään pari letkua eri järjestykseen. Itse osa tosin ei ole pahan hintainenkaan, jos nyt sattuisi sen rikkomaan (en löytänyt kys. palasen speksejä, mutta yleensä noi needle-valvet on kyllä aika paljon suurempaan paineeseen mitoitettuja).

Sitä en sitten tiedä miksi Biancaan mennä, tuplat Sagen OVH-hinnasta (tai nelinkertainen noihin Gigantin tarjouksiin). Rocket R9 on vain vähän päälle toiset tuplat Biancaan ja silloin saa ohjelmoitunakin nuo.
Kirjattu

Jari

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1566
Vs: Muualla Myynnissä
« Vastaus #58 : Maaliskuu 28, 2019, 14:50:59 ip »

Sitä en sitten tiedä miksi Biancaan mennä, tuplat Sagen OVH-hinnasta (tai nelinkertainen noihin Gigantin tarjouksiin). Rocket R9 on vain vähän päälle toiset tuplat Biancaan ja silloin saa ohjelmoitunakin nuo.

En tiedä Sagen tuplaboilerin ovh:sta, mutta Gigantin normaalihinta on 1500€. Bianca maksaa foorumitietoihin pohjautuen myös Suomesta ostettuna 1800€.

Biancassa itseäni kutkuttaa nimenomaan mahdollisuus vaikuttaa uuttoon omin käsin. Ehkä se on joku juttu, joka on jäänyt päälle Caravelin (vipukone) kanssa leikkimisestä. Toisille tottakai ohjelmoitavuus on iso plussa, muttei ehkä niinkään minulle.
Kirjattu
Rocket Cellini Evoluzione + Arrarex Caravel + Niche Zero + Pharos + Lido 3 + Kanso Hiku + Aergrind + Aeropress + Cafflano Kompresso & Krinder + Clever + Kaldi Wide + Behmor 1600

Ex-machina: Isomac Venus + Granmacinino + Mazzer Mini + Quamar M80E

burmanm

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 67
Vs: Muualla Myynnissä
« Vastaus #59 : Maaliskuu 28, 2019, 17:27:01 ip »

En tiedä Sagen tuplaboilerin ovh:sta, mutta Gigantin normaalihinta on 1500€. Bianca maksaa foorumitietoihin pohjautuen myös Suomesta ostettuna 1800€.

Taitaa olla n. tonnin paikkeilla Sagen oikea hinta, onkohan Gigantti ikinä myynyt yhtään 1500€ .. (tosin en tiedä jäikö yhtään jälleenmyyjää enää Suomeen). Bella Barista hinnoitteli tuon Biancan ~£1900 jos nyt ostaa, kahvikone.fi näytti 2k€. Noihin hintoihin itse siis vertasin.

Lainaus
Biancassa itseäni kutkuttaa nimenomaan mahdollisuus vaikuttaa uuttoon omin käsin. Ehkä se on joku juttu, joka on jäänyt päälle Caravelin (vipukone) kanssa leikkimisestä. Toisille tottakai ohjelmoitavuus on iso plussa, muttei ehkä niinkään minulle.

Sanotaan näin, itse koen kaiken tuon hieman ristiriitaisena. Mitataan grammoissa kaikki uutot 0.1g tarkkuudella, mutta sitten halutaan vaikuttaa paineeseen mentaliteetilla "vähän sinnepäin". Eli toistettavuus katoaa tuosta hyvin helposti.
Kirjattu