Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kahwiki on taas toiminnassa! Sen löydät täältä: http://www.ristretto.fi/w/

Kirjoittaja Aihe: Intiaanisokeri  (Luettu 3096 kertaa)

anttu

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4
Intiaanisokeri
« : Maaliskuu 06, 2010, 10:34:06 ap »

Rakas vaimoni hurahti intiaanisokeriin (täysruokosokeri), ja kokeilinpa espressoonkin. Normikahvit juon yleensä ilman sokeria, mutta espressoja en osaa vielä itse tehdä niin hyviksi, että menisivät alas ilman pientä pehmennystä sokerilla. (Gaggia Baby Twin on nyt jo tulossa, ja palstaa paljon opiskeltu, joten onnistumismahdollisuudet 5 euron kirppari-philipsillä hutiloiden tehtyihiin litkuihin verrattuna ovat paranemaan päin.)

Enivei, mielestäni tuo intiaanisokeri oli erittäin kivasti espressoon sopivaa! Onko muilla kokemusta ja/tai mielipiteitä moisen lisukkeen käytöstä kahvijuomissa?

PS. On muuten mainio palsta! Olen viime aikoina tihenevästi haeskellut tietoa palstan aiheista, ja kaikkeen löytyy aina valmis vastaus. Tämä oili ensimmäinen aihe, josta ei suoraan löytynyt juttua palstalta, joten pääsin vihdoin jotakin kirjoittamaan itsekin. :)

Kirjattu

akallio

  • Administrator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2811
Vs: Intiaanisokeri
« Vastaus #1 : Maaliskuu 06, 2010, 12:28:30 ip »

Kahvin sekaan kandisokeri on yleensä se suosituin sokeri. Ruokosokeri on vähän sinne päin, vaikka maku onkin enemmän ehkä ruohoinen kuin karamellisoitunut, kuten kandisokerissa.

Maultaan ehkä rikkain sokeri eli Muscovado-sokeri on myös ihan jännä vaihtoehto kahviin. Sillä on oma persoonallinen, lakritsamainen makunsa, joka sopii yhteen kahvin kanssa tai sitten ei.

Itse en käytä sokeria kahvissa, mutta jos käyttäisin, niin se olisi jotain muuta kuin puhdasta valkoista sokeria. Puhtaan sokerin äitelyys minusta vaan korostaa kahvin maun huonoja puolia, sen sijaan että peittäisi.
Kirjattu
- Aleksi (varustuksena Izzo Duetto, Mahlkönig Vario + Vario-W & sälää)

tirofaux

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1524
  • Kahviharrastaja
Vs: Intiaanisokeri
« Vastaus #2 : Maaliskuu 06, 2010, 14:20:59 ip »

Aihetta on hieman sivuttu myös aiemmin otsikolla "Sokeria espressoon? Kehtaako?"
Kirjattu
Silvia PID / Niche Zero .. Aeropress / Wilfa Uniform .. Gene Cafe .. tee ..