Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Huom! Tämän yläpalkin pikahaku hakee vain siltä alueelta tai ketjusta, joka sinulla on auki.

Kirjoittaja Aihe: Solis SL-70:n ohivuotoventtiili tukossa  (Luettu 4623 kertaa)

osmo

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1
Solis SL-70:n ohivuotoventtiili tukossa
« : Huhtikuu 10, 2007, 19:45:08 ip »

Tulin tässä yllättäen huomanneeksi, että ostamani keittimen (Solis SL-70) ohivuotoventtiilin putkesta ei tule lainkaan vettä, vaikka kuinka yrittäisi. Vesi tulee mieluummin jopa suodatinkahvan reunojen yli, joten jossain täytyy olla vikaa.

Löysin CoffeeGeekin foorumilta keskustelun, jonka aloittajalla on myös ollut kyseinen venttiili tukossa. Keskustelun löytää täältä.

Pohdin siis, pitäisikö minun yrittää korjata ongelma itse, vai viedä laite takaisin Caffille jotta sen saisi huoltoon. En kovin mielelläni odottelisi keitintä kuukautta tai paria, minkä vuoksi tee-se-itse-ajatus vaikuttaa paremmalta. Mutta mitä mieltä te olette?
Kirjattu

Kotimies

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 39
Vast:Solis SL-70:n ohivuotoventtiili tukossa -> Soliksen vaihtoehtoja???
« Vastaus #1 : Huhtikuu 19, 2007, 11:07:59 ap »

Olen yrittänyt päästä testaamaan (ja hankkimaan) SL-70stä jo jonkin aikaan, mutta Caffi ei ole saanut hankittua paineistamattomia filttereitä, jotka kuitenkin haluan saman tien mukaan. Hyvä tietää, että tuollaistakin saattaa sattua Soliksen kanssa, osaa ehkä varautua tuollaisenkin asian hoitamiseen jo kaupanteon yhteydessä.

Jos nyt kuitenkin Soliksen hankinta venyy (vaikkapa filttereiden saamattomuuden vuoksi) liian pitkäksi ja hermo palaa (positiivisesti!) hyvän kahvin perään, niin mihinkäs suuntaan sitten lähdetään konetta hakemaan? Tarkoituksena on saada kunnollinen toimiva kotiperuskone ilman turhia hienouksia ja kummalisuuksia kahvinteon maailmaan (myös maitokahvijuomat) tutustumista varten kohtuuhintaan. Solis lähtee alle 300 ?, Gaggiat 475 ? (Classic) -> 575 ? (Baby Twin), Silvia lienee alle 500 ?. Mylly on jo, Minimokalla varmaan pärjään valituksi tulevan koneen kanssa.

Siis foorumilaisten suosituksia koneeksi - mielellään perusteluiden kanssa.
Kirjattu
Quality over Quantity. Always.

akallio

  • Administrator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2816
Vast:Solis SL-70:n ohivuotoventtiili tukossa
« Vastaus #2 : Huhtikuu 19, 2007, 12:14:49 ip »

Lainaus
Pohdin siis, pitäisikö minun yrittää korjata ongelma itse, vai viedä laite takaisin Caffille jotta sen saisi huoltoon. En kovin mielelläni odottelisi keitintä kuukautta tai paria, minkä vuoksi tee-se-itse-ajatus vaikuttaa paremmalta. Mutta mitä mieltä te olette?


Oliko tuo kone uusi? Jos oli, niin sitten kyse ei ole kalkista ja venttiili on joko väärin säädetty tai viallinen. Tai sinne voi olla päässyt valmistettaessa jotain roskaa.

Jos yhtään on taipumusta tekniikkaan, niin venttiilin säädön (tai purkamisenkaan) ei pitäisi olla ongelma. Toisaalta kyllä sen pitäisi olla kunnossa jo ostettaessa, eli periaatteessa kuuluu myyjän hoidettavaksi.

Koneen näpräämisellä voi olla vaikutusta takuuseen, mutta toki takuu ei ole ainoa tapa jolla myyjä on vastuussa tuotteestaan - eli jos venttiiliä säätää ja joku siitä riippumaton osa levahtaa ennen aikojaan, niin ei myyjä voi käsiään pestä. Toki menee paljon hankalammaksi kuin normaalia takuureittiä.


Kirjattu
- Aleksi (varustuksena Izzo Duetto, Mahlkönig Vario + Vario-W & sälää)