Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Huom! Tämän yläpalkin pikahaku hakee vain siltä alueelta tai ketjusta, joka sinulla on auki.

Kirjoittaja Aihe: Pavonin tiivisteiden vaihto (ohje)  (Luettu 36740 kertaa)

ruupert

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11
Vs: Pavonin tiivisteiden vaihto (ohje)
« Vastaus #45 : Marraskuu 23, 2011, 10:54:49 ap »

Omassa koneessani vipu ei liiku ilman kohtalaista voimankäyttöä jos kone ei ole lämmin. Hyvin toimii. Kyseessä on La Pavoni Professional, voitelin vuosi sitten tiivisteiden vaihdon yhteydessä myös sylinterin sisäpinnan.
Kirjattu

Franssales

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 76
Vs: Pavonin tiivisteiden vaihto (ohje)
« Vastaus #46 : Joulukuu 08, 2011, 14:40:20 ip »

Teme, passaako sinulle, että teen näistä kuvistasi ja teksteistä pdf-ohjeen?

Jos, niin kenelle credit? Teme@www.ristretto.fi, nimi vai jotain muuta?
Kirjattu

Tuomas

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 649
Vs: Pavonin tiivisteiden vaihto (ohje)
« Vastaus #47 : Joulukuu 08, 2011, 22:57:12 ip »

Sattuneista syistä olen viime aikoina tutkinut aika paljon Europiccola-materiaalia. PDF ohjeeseen voisi laittaa kahvan takaisin kiinnitykseen vielä maininnan männän korkeuden säädöstä noilla kahdella ylämutterilla. Jos mäntä jää liian  alas, se saattaa pukata suihkusihdin paikoiltaan kahvan ollessa ala-asennossa. Toisaalta se ei saisi turhan ylöskään erään You tube  ohjeen mukaan tulla. Itse en toki käytännössä tiedä miten paljos siinä on oikeasti säätövaraa. Mutta jos tämä vaikuttaa käytännössä tärkeältä.
Kirjattu
"Älä paahda kahvipapujasi markkinoilla"
Etiopialainen sananlasku.
Pavoni Professional ja Ascaso i-Mini

äyni

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 689
Vs: Pavonin tiivisteiden vaihto (ohje)
« Vastaus #48 : Joulukuu 08, 2011, 23:44:24 ip »

Sen mutterin voi tosiaan laittaa niin, että mäntä vähintäänkin haittaa kahvan laittamista paikoilleen, josko suihkusihti ei pois lähde, kun kahvan ja männänvarren yhdistävä pinni ottaa aika pian kiinni gruppoon. Itse olen laittanut mutterit siten, että kahva paikoilleen ja mäntä saa levätä vapaasti suihkusihdin päällä. Mutteri sitten justiinsa sen verran kiinni, että mäntä jää tuolle kohdalle. ei siitä kyllä kovin pitkälti ole kierteen loppuun, korkeintaan milli-puoltoista.
Kirjattu

Franssales

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 76
Vs: Pavonin tiivisteiden vaihto (ohje)
« Vastaus #49 : Joulukuu 09, 2011, 15:12:55 ip »

PDF ohjeeseen voisi laittaa kahvan takaisin kiinnitykseen vielä maininnan männän korkeuden säädöstä noilla kahdella ylämutterilla. ... jos tämä vaikuttaa käytännössä tärkeältä.

Tuntuu aiheelliselta. Monessa käytetyssä vehkeessä säätö on jotenkin poskellaan. Parhaillaan minulla on erittäin hyväkuntoinen laite, mutta kahvaa ei saa ihan ylös, tai siis tulee muut osat vastaan melkein heti kun kanavat aukeavat.
Kirjattu

markansuutari

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9
Vs: Pavonin tiivisteiden vaihto (ohje)
« Vastaus #50 : Joulukuu 10, 2014, 10:59:52 ap »

Tämä on loistava ohje ja sen kanssa on pari kertaa gruppon tiivisteet vaihtuneet.

Korjaamohintojen innoittamana kysyisin vielä että:

-miten höryventtiilin saa purettua? Se, mikä kanittaa on höyryventtiilin nuppi. Siinä on jonkinlainen niitti joka pitänee painaa läpi, tarvitaanko erikoistyökaluja?

-vuotaako alapäässä lähinnä vastuksen kumitiiviste, ja onko se helppo vaihtaa itse, tarvitaanko erikoistyökaluja?

kiitti,

markansuutari
Kirjattu

äyni

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 689
Vs: Pavonin tiivisteiden vaihto (ohje)
« Vastaus #51 : Joulukuu 10, 2014, 11:17:01 ap »

Siinä nupissa on jousisokka. Pitäisi lähteä ihan vain jollain työntämällä, ei suuremmin väliä millä. Pieni talttameisseli sokkaa vasten ja vasaralla naputellaan irti, se on ollut minun taktiikkani.

Vastus taitaa olla kiinni kolmella kuusiokoloruuvilla, sen irrottaminen ei ole suurikaan temppu. Tiivisteenä on tietääkseni kaikissa malleissa O-rengas, ainakin kahta erilaista taitaa olla.
Sitten taasen tankin kiinnitys on kinkkisempi juttu ja tiivistekin on hankalampi, ainakin vanhoissa koneissa.
Kumpaakaan tiivistettä ei kannata vaihtaa kuin tilanteissa, jossa kone joudutaan purkamaan, tai jos jostain syystä tulee vuoto.
Kirjattu