Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Huom! Tämän yläpalkin pikahaku hakee vain siltä alueelta tai ketjusta, joka sinulla on auki.

Kirjoittaja Aihe: Alusta Silvialle  (Luettu 2322 kertaa)

mocca

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22
Alusta Silvialle
« : Marraskuu 06, 2009, 16:28:08 ip »

Olen siirtämässä Silviaa uuteen paikkaan puiselle työtasolle. Koska espressoa keitellessä yleensä roiskuu vettä jonkin verran, ja pahimmillaan valuu keittimen alle, jolloin sitä ei pääse edes pyyhkimään rätillä, niin mietin josko laittaisi jonkinlaisen vedeltä suojaavan (reunallisen) alustan.

Onko kenelläkään jotain ideoita minkälaisen voisi hommata ja mistä niitä saisi tai olisiko jotain muuta tee-se-itse tm. vaihtoehtoa?
Tuli mieleen sellainenkin vaihtoehto että laittaisi Silvian alle jonkun tasaisen levyn jossa ei ole valmiina reunoja ja sitten joko vain pyyhkisi siitä yli tulevat vedet tai jollain teipilllä tiivistäisi tms. Myllyn sijoitus on vapaampaa, voin laittaa sen silvian viereen tai täysin eri paikkaan.

Toivottavasti saatte jotain tolkkua kirjoituksestani  :-*

Kirjattu
Silvia (pid) & Rocky

tirofaux

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1524
  • Kahviharrastaja
Vs: Alusta Silvialle
« Vastaus #1 : Marraskuu 06, 2009, 17:29:59 ip »

Itse olen päässyt Silvian ja i-Minin kanssa yhteisymmärrykseen siitä että aineksia ei roiskita pöydälle. Siispä voisin kysäistä kiinnostaisi ratkaisun etsiminen tältä suunnalta?
Kirjattu
Silvia PID / Niche Zero .. Aeropress / Wilfa Uniform .. Gene Cafe .. tee ..

Mariia

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 408
Vs: Alusta Silvialle
« Vastaus #2 : Marraskuu 06, 2009, 20:56:07 ip »

Ranciliolla on kyllä Silvialle alusta: http://www.kaffegrossisten.se/shop/show_product.asp?artnr=70_99176

Suojaa kyllä tasoa koneen alta, mutta tuskin roiskeilta - vai löytyykö forumilaisilta kokemuksia tästä alustasta?
Kirjattu
Jos ihminen on pystytty lähettämään kuuhun, niin kyllä Oulun aamukoneeseenkin täytyy kahvit saada!

Pentu

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 194
    • Kotisivu
Vs: Alusta Silvialle
« Vastaus #3 : Marraskuu 07, 2009, 15:50:26 ip »

Itse olen ollut tyytyväinen tuohon alustaan. Siinä myös kaikki filtterit, puhdistusharja. vaaka ja muut pienet tilpehöörit säilyvät. Toisen tarkoitu olisi olla knockboxina, mutta minä mieluummin käytän erillistä ja helpommin tyhjennettävää.

Ja ennenkaikkea Silvia ja Rocky ovat näyttävämmin esillä.

Siirsin Silvian reilun vuoden kuluttua toiseen paikkaan, ja jälkiä ei jäänyt. Jos sattuu pieni vesivahinko, yleensä vesi roiskuu Silvian ja/tai Rockyn ja laatikon väliin, josta ne kuivaa helposti kumpaakin nostamalla.
Kirjattu
ROK Espresso GC & Grinder GC, AeroPress, aiemmin Rancilio Silvia & Rocky