Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: Clever Coffee Dripper - alias "Abid"  (Luettu 72224 kertaa)

tirofaux

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1524
  • Kahviharrastaja
Vs: Clever Coffee Dripper - alias "Abid"
« Vastaus #15 : Tammikuu 02, 2010, 15:07:25 ip »

The BREWT vaikutti melkein vastaavalta tuotteelta, mutta tuki suodatinpapereille taitaa olla ontuva.
Kirjattu
Silvia PID / Niche Zero .. Aeropress / Wilfa Uniform .. Gene Cafe .. tee ..

jiitee

  • Global Moderator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2358
Vs: Clever Coffee Dripper - alias "Abid"
« Vastaus #16 : Tammikuu 02, 2010, 21:14:03 ip »

Jossain vaiheessa siellä rajoitettiin ostomäärä kahteen/tilaus, en tiedä nykyisestä käytännöstä.

Nyt niitä taitaa saada taas useamman kerrallaan - ainakin olettaisin koska löytyy tämä sivusto jossa myyvät niitä "jäälleenmyyjäpaketteina" (12kpl / paketti). Yhdessä vaiheessa taisi olla kysyntä kovempaa kuin tarjonta, niin joutuivat rajoittamaan.

Kirjattu

Kahvikissa

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 422
Vs: Clever Coffee Dripper - alias "Abid"
« Vastaus #17 : Tammikuu 02, 2010, 22:58:13 ip »

Tuli mieleen tuosta Abidin kuvauksesta, että kun sen Abidin nostaa mukin reunalle niin ehtiikö se valuttamaan kahvia pöydälle? tuosta kuvauksesta ei tämä seika oikein selviä.
Kirjattu
Aina on aikaa juoda vielä kuppi kahvia!

Kahvikissa

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 422
Vs: Clever Coffee Dripper - alias "Abid"
« Vastaus #18 : Tammikuu 02, 2010, 23:01:32 ip »

Ajattelin ostaa yhden tai useamman Clever Coffee Dripperin, lähinnä pressopannun vaihtoehdoksi helppoon kahvin valmistamiseen työpaikalla. Pressopannuun verrattuna erityisenä plussana vaikuttaisi olevan puruton lopputulos kahvikupissa.

Olisiko suosituksia ostopaikasta? Mahdolliset kimppatilauksesta innostuneet (etenkin pk-seutu) voivat myös ilmoitella itsestään.

No, ilmoitellaan nyt uudestaan, minävoisin tulla mukaan ja voisin saman tien ottaa kaksi kpl. Onkos se Lahti vielä pääkaupunkiseutua? Ainakin täältä pääsee sinne Helssinkkiin helposti junalla.
Kirjattu
Aina on aikaa juoda vielä kuppi kahvia!

jiitee

  • Global Moderator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2358
Vs: Clever Coffee Dripper - alias "Abid"
« Vastaus #19 : Tammikuu 02, 2010, 23:44:51 ip »

Tuli mieleen tuosta Abidin kuvauksesta, että kun sen Abidin nostaa mukin reunalle niin ehtiikö se valuttamaan kahvia pöydälle? tuosta kuvauksesta ei tämä seika oikein selviä.

? ?

pohjassa on venttiili joka avautuu kun suppilo asetetaan esimerkiksi mukin reunan päälle (kuvan "tulppa" nousee ylös).

Voisi olettaa että jos venttiili on kiinni, niin mitään ei valu?

ks. vaikka täältä löytyvä Youtube video noin 1:40 eteenpäin.
Kirjattu

Kahvikissa

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 422
Vs: Clever Coffee Dripper - alias "Abid"
« Vastaus #20 : Tammikuu 03, 2010, 02:02:15 ap »

? ?

Voisi olettaa että jos venttiili on kiinni, niin mitään ei valu?

ks. vaikka täältä löytyvä Youtube video noin 1:40 eteenpäin.


Ajattelin että jos tuossa olisi tippalukon tapainen, automaattinen venttiilinavaaja, kun tuossa kannun kuvassa ei näkynyt mitään vipuja tms...
Kirjattu
Aina on aikaa juoda vielä kuppi kahvia!

tirofaux

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1524
  • Kahviharrastaja
Vs: Clever Coffee Dripper - alias "Abid"
« Vastaus #21 : Tammikuu 05, 2010, 19:29:48 ip »

Yhteistilauksesta kiinnostuneet voisivat ilmoitella itsestään viimeistään ke 6.1. mennessä. Kiinnostusta on löytynyt jo n. kuuden Abidin verran. Olen yhdeydessä kiinnostuneisiin yksityisviestien välityksellä loppuviikosta kun olen tehnyt laskelman hankintakustannuksista.

Abid löytyi myös espressoparts.com -kaupasta.
Kirjattu
Silvia PID / Niche Zero .. Aeropress / Wilfa Uniform .. Gene Cafe .. tee ..

samppo

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 138
Vs: Clever Coffee Dripper - alias "Abid"
« Vastaus #22 : Tammikuu 05, 2010, 19:39:45 ip »

Voisin tulla kimppatilaukseen mukaan yhden Abidin verran.
Kirjattu
Rancilio Silvia nakukahvalla + Rancilio Rocky + QUEST M3 paahdin

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Clever Coffee Dripper - alias "Abid"
« Vastaus #23 : Tammikuu 05, 2010, 22:13:19 ip »

Periaatteessa voisin olla kiinnostunut osallistumaan tilaukseen myös. Lopulliseen hintaan olet Tirofaux varmaan huomioinut myös tullin ja alv:n osuuden?
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

tirofaux

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1524
  • Kahviharrastaja
Vs: Clever Coffee Dripper - alias "Abid"
« Vastaus #24 : Tammikuu 09, 2010, 19:24:55 ip »

Lopulliseen hintaan olet Tirofaux varmaan huomioinut myös tullin ja alv:n osuuden?

Okei, tullin osalta homma alkoi mennä sen verran monimutkaiseksi että en haluaisi ottaa ensi kertaa kaukomailta tilausta tehdessäni liian suurta kakkua hanskattavakseni. Oma tietämykseni asiasta on liian vajavainen ja olin lähtenyt asiaan liian optimistisella asenteella. Anteeksi vain kaikille osanottajille tästä minun järjestämäni yhteistilauksen peruuntumisesta.

Yritin kuitenkin jotain. Muutamaan kahvien erikoisliikkeeseen lähetin pyynnön Abidin ottamisesta tuotevalikoimaan. Lisäksi huomasin että kotikutoisen version voi myös saada itse aikaiseksi. Itse kokeilin täysin modaamattomattomana tippalukollisesta suodatinkeittimestä irroitettua pussipidikettä. Toimihan tuo jollain tapaa, käyttömukavuudessa oli eniten parantamisen varaa. Otin myös kuvan käyttöasetelmasta.

Kirjattu
Silvia PID / Niche Zero .. Aeropress / Wilfa Uniform .. Gene Cafe .. tee ..

Kahvikissa

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 422
Vs: Clever Coffee Dripper - alias "Abid"
« Vastaus #25 : Tammikuu 09, 2010, 22:45:39 ip »

Okei, tullin osalta homma alkoi mennä sen verran monimutkaiseksi että en haluaisi ottaa ensi kertaa kaukomailta tilausta tehdessäni liian suurta kakkua hanskattavakseni. Oma tietämykseni asiasta on liian vajavainen ja olin lähtenyt asiaan liian optimistisella asenteella. Anteeksi vain kaikille osanottajille tästä minun järjestämäni yhteistilauksen peruuntumisesta.

Mitenkä asia alkoi mennä monimutkaiseksi? Jos kyse on siitä että on vaikea etukäteen laskea alvia ja tulleja, niin ainakin minä ajattelen ettei ole tärkeää tietää tarkasti ennakolta, mitä hinnaksi sitten loppujen lopuksi tulee. Kyseessähän ei ole kovin kallis tuote joten ei olisi mikään haitta jos joutuisi lopuksi maksamaan hiukan enemmän kuin mitä arvio olisi ollut. Olisi kiva jos sinä tai/sekä joku muu jatkaisi tilausta.
Kirjattu
Aina on aikaa juoda vielä kuppi kahvia!

jiitee

  • Global Moderator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2358
Vs: Clever Coffee Dripper - alias "Abid"
« Vastaus #26 : Tammikuu 10, 2010, 00:13:46 ap »

Lisäksi huomasin että kotikutoisen version voi myös saada itse aikaiseksi. Itse kokeilin täysin modaamattomattomana tippalukollisesta suodatinkeittimestä irroitettua pussipidikettä. Toimihan tuo jollain tapaa, käyttömukavuudessa oli eniten parantamisen varaa. Otin myös kuvan käyttöasetelmasta.

Tuohan se perusidealtaan on. Tuossa Abidissa vain on erona normaaliin suodatinsuppiloon sellainen kohtuullisen kokoinen tyhjä tila joka jää suodatinpaperin ja tippalukon väliin. Lisäksi pohjan aukko on kohtuullisen väljä tippalukon aukiollessa. Tuo ratkaisu nopeuttanee tyhjentymistä huomattavasti kun kahvin valuessa pois alhaalta pääsee tilalle ilmaa (ei tule "ilmalukko" efektiä)
Kirjattu

akallio

  • Administrator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2816
Vs: Clever Coffee Dripper - alias "Abid"
« Vastaus #27 : Tammikuu 10, 2010, 19:15:06 ip »

Okei, tullin osalta homma alkoi mennä sen verran monimutkaiseksi että en haluaisi ottaa ensi kertaa kaukomailta tilausta tehdessäni liian suurta kakkua hanskattavakseni. Oma tietämykseni asiasta on liian vajavainen ja olin lähtenyt asiaan liian optimistisella asenteella. Anteeksi vain kaikille osanottajille tästä minun järjestämäni yhteistilauksen peruuntumisesta.

Ei se kauhean vaikeaa ole. Sen kun vaan laittaa tilauksen tulemaan, Tulli kyllä osaa sitten hoitaa omiensa perimisen kun paketti tulee Suomeen...

Kirjattu
- Aleksi (varustuksena Izzo Duetto, Mahlkönig Vario + Vario-W & sälää)

nasse

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 270
Vs: Clever Coffee Dripper - alias "Abid"
« Vastaus #28 : Tammikuu 10, 2010, 19:35:37 ip »

Ei se kauhean vaikeaa ole. Sen kun vaan laittaa tilauksen tulemaan, Tulli kyllä osaa sitten hoitaa omiensa perimisen kun paketti tulee Suomeen...


Paketti tilaukseen, laskee päälle vaan toimituskulut ja koko summan kertoo alvilla ja n. 4% tullia, niin aika lähelle menee arvo. Kyllä tulli ne rahat hoitaa, ei siitä tarvitse huolehtia. Todennäköisesti haet laatikon tullista, jossa maksat samalla verot. Postissa tulee siis ilmoitus, että paketti tullissa..
Kirjattu

tirofaux

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1524
  • Kahviharrastaja
Vs: Clever Coffee Dripper - alias "Abid"
« Vastaus #29 : Tammikuu 10, 2010, 20:25:35 ip »

Logistiikkajärjestelyt tilauksen osalta olivat suurin ongelma. Isompi haaste olisi hakea n. tusinan Abidin mahdollisesti kookas laatikko jostain jollain kulkupelillä ja pienempänä haasteena sitten kuljetella näistä jokin osa vastaanottajille. Minulle parhaiten sopiva kuljetusmuoto tähän mennessä on ollut suunnilleen sellainen jossa UPS tai vastaava kuljetusliike ajaa autolla oven eteen ja soittaa ovikelloa.

Tosiaan, jos joku muu halua hoitaa käytännön järjestelyt niin olen mukana menossa.
Kirjattu
Silvia PID / Niche Zero .. Aeropress / Wilfa Uniform .. Gene Cafe .. tee ..