Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Käyttökatko tulossa maanantaina 22.4.!

Kirjoittaja Aihe: Aromatico.de - kokemuksia  (Luettu 4402 kertaa)

KainoKani

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 15
Aromatico.de - kokemuksia
« : Elokuu 21, 2009, 16:12:05 ip »

Terve,

tässäpä tällainen tilaushistoria. Tilasin 16.6. Aromatico.de.stä sortimentin kuutta erilaista kofeiinitonta kahvia papuina (Probierpaket - koffeinfreier Kaffee in Bohnen 6 x 250/500g) ja lisäksi paketin Nanninia ja sain minimitilauksen tuolla kasaan. 23.6. tuli postia, jotta paketti olisi lähtenyt, mutta kun mitään ei kuulunut, kirjoittelin perään 3.7. ja kyselin minne paketti on jäänyt. Tähän tuli 6.7. vastaus jonka mukaan paketti olikin lähtenyt vasta 3.7. ja että Nanninia ei ollut tarjolla joten se on korvattu jollain toisella samanarvoisella. Paketti sitten saapui 8.7. - ja huoks! Tällaista olin tilannut (kaikki siis decaf) ja tällaista tuli:

Mauro Kaffee Espresso 500g - tilalla 500g kofeiinillista Mauroa
Illy Kaffee Espresso 250g - ok
New York Kaffee Espresso 250g - paketin ilmalukko oli rikki ja ilma kulki iloisesti molempiin suuntiin
Schreyögg Kaffee Espresso 500g - 2 pakettia yhden sijasta (toinen varmaan korvasi tuon puuttuvan Jollyn)
Jolly Kaffee Espresso 500g - tätä ei tullut lainkaan
La Brasiliana Kaffee Espresso 250g - paketissa rivi reikiä toisessa kyljessä
Nannini Kaffee Espresso 500g - 2 pakettia á 500g ja molemmissa iso reikä (epäonnisia ilmalukon kiinnitysyrityksiä?)
(ilmainen Tassenset tuli mukana kuten luvattua)

Tilasin siis 2750g kaffia, sain 3250g, josta kuitenkin vain 1250g oli käyttökelpoista. Nuohan eivät ole tuorepaahtoa, joten en sellaista odottanutkaan, mutta olisin kyllä odottanut pakettien olevan ehjiä, jotta aromit säilyisivät edes niin pitkään kuin mahdollista.

Pistin tuosta reklamaation 8.7. ja tarjouduin palauttamaan rikkonaiset ja väärät paketit kunhan lähettävät ehjät tilalle. Siihen sain lyhyen vastauksen "Excuse me - a mistake of the packaging. We send the follow product into your next oder to you". Sen jälkeen ei ole Aromatico.de:stä kuulunut mitään, vaikka olen sinne lähettänyt postia kolmesti (viimeksi tänään). Ja kun tilaus piti maksaa eu-laskulla ennen kuin se toimitettiin, niin rahatkin menivät (luottokorttilaskusta olisi sentään voinut kinata).

Tämän perusteella en voi siis suositella Aromatico.de:tä.

Kuitenkin olisi kiva kuulla mielipiteitä: onko Euroopassa tavallista saada brändi-espressokahvipaketit reiällisinä? Toisekseen, jossain täällä mainittiin joku EU-viranomainen, jolle voisi vinkua epäasiallisesta nettikaupasta. En lyhyellä etsinnällä enää löytänyt ko. viestiä (vain laitteiden takuita koskevia viestejä), mahtaisiko joku muistaa kenestä oli kyse?

Kerron lisää, jos nyt oletuksista poiketen asia vielä etenee Aromatic.de:n kanssa johonkin suuntaan.
Kirjattu
Rancilio Silvia, Ascaso i-mini

Mariia

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 408
Vs: Aromatico.de - kokemuksia
« Vastaus #1 : Elokuu 21, 2009, 16:33:00 ip »

Toisekseen, jossain täällä mainittiin joku EU-viranomainen, jolle voisi vinkua epäasiallisesta nettikaupasta. En lyhyellä etsinnällä enää löytänyt ko. viestiä (vain laitteiden takuita koskevia viestejä), mahtaisiko joku muistaa kenestä oli kyse?

http://www.ecc.fi/
"Euroopan kuluttajakeskus antaa selvittelyapua rajat ylittävän kaupan kuluttajariitoihin EU-alueella silloin kun kuluttajan oma valitus ei ole tuonut ratkaisua ongelmaan."
Kirjattu
Jos ihminen on pystytty lähettämään kuuhun, niin kyllä Oulun aamukoneeseenkin täytyy kahvit saada!

akallio

  • Administrator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2812
Vs: Aromatico.de - kokemuksia
« Vastaus #2 : Elokuu 23, 2009, 15:15:17 ip »

Kuitenkin olisi kiva kuulla mielipiteitä: onko Euroopassa tavallista saada brändi-espressokahvipaketit reiällisinä?

Ei ainakaan minun kokemusten mukaan, kerran olen saanut rikkinäisen pussin.
Kirjattu
- Aleksi (varustuksena Izzo Duetto, Mahlkönig Vario + Vario-W & sälää)

samppo

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 138
Vs: Aromatico.de - kokemuksia
« Vastaus #3 : Elokuu 24, 2009, 20:23:47 ip »

Sinänsä sääli kun olin juuri ajatellut kokeilla ostaa sieltä jotakin esim. Moakin servito!a, mutta taitaa jäädä kokeilematta vaikkakin hinnat ovat suotuisat. Ei kyllä näin huonosti pitäisi kenenkään kohdella kahvia tai ylipäätänsä mitään postia. Minulla oli jotenkin sellainen mielikuva, että aromatico.de olisi arvostettukin toisten paahtimoiden kahvia myyvä verkkokauppa, mutta ei näköjään.  Sääli
Kirjattu
Rancilio Silvia nakukahvalla + Rancilio Rocky + QUEST M3 paahdin