Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Käyttökatko tulossa maanantaina 22.4.!

Kirjoittaja Aihe: Solis SL-70: käyttökokemuksia?  (Luettu 24124 kertaa)

vemuli

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 632
Vs: Solis SL-70: käyttökokemuksia?
« Vastaus #30 : Marraskuu 13, 2010, 14:51:24 ip »

Ihan miten vaan, kukin "tallaa" tavallaan. On monta tapaa harrastaa enkä kyseenalaista muiden kohdalla nakuilusta saatua hyötyä. Voihan se olla, että omaan itse niin täydellisen tekniikan, että tästä ei enää laatua paranneta nakuilemalla  8)

Minä olen luopunut, ainakin toistaiseksi, kaikenlaisista ylimääräisistä "hieromisista", kuten weissaus tai nakuilu, kun en ole havainnut merkittävää muutosta maussa. Kahvin merkittävin muuttuja maun suhteen on ylivoimaisesti kahvi itsessään. Kaikki muu on minulle merkityksetöntä "hifistelyä". Tietenkin peruslähtökohdat tulee olla kohdallaan (lämpötila, paine, puhtaus). Olen siis ehkä enemmän kahvin nauttija kuin harrastaja.

Pitääkin mennä uuttamaan kupillinen maistuvaa espressoa, ilman weissausta ja nakuilua tietenkin...
Kirjattu
*Brasilia Portofino, Rancilio MD 50 ST, LaPavoni Europiccola, 1zpresso JX Pro, Wilfa WSCG-2*

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Solis SL-70: käyttökokemuksia?
« Vastaus #31 : Marraskuu 13, 2010, 17:52:57 ip »

En tiedä miten muilla, mutta nakulla ja tavallisella kahvalla tehty espresso ei maistu samalta, sekä crema on erilainen. Mistä lie sitten johtuu, who knows. Naku on juuri puhdistuksen kannalta kätevämpi ja tamppaus helpompaa. Kätsympi käyttää, toisaalta pahimmillaan nakulla roiskivat uutot sotkevat kyllä seinät ja koneen. Mutta jokainen uuttakoot millä haluaa  :)
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

vemuli

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 632
Vs: Solis SL-70: käyttökokemuksia?
« Vastaus #32 : Marraskuu 13, 2010, 19:09:36 ip »

En tiedä miten muilla, mutta nakulla ja tavallisella kahvalla tehty espresso ei maistu samalta, sekä crema on erilainen.

Sokkotestin paikka?
Kirjattu
*Brasilia Portofino, Rancilio MD 50 ST, LaPavoni Europiccola, 1zpresso JX Pro, Wilfa WSCG-2*