Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kahwiki on taas toiminnassa! Sen löydät täältä: http://www.ristretto.fi/w/

Kirjoittaja Aihe: Mistä varaosia faema e61:een  (Luettu 2882 kertaa)

Jolle

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 159
Mistä varaosia faema e61:een
« : Marraskuu 10, 2010, 17:52:09 ip »

Hankin juuri faema e61 1gr vm.1967 projektin, johon tarvitsen erinäisiä osia. Tiivisteitä ja o-renkaita näyttäisi löytyvän vähän joka paikasta ja putkia askartelen itse, mutta sopivat vastukset tuntuvat olevan kiven alla. Ajatuksena olisi laittaa tuohon 1500w tai 2000w vastus. Alkuperäisiä 1800wattisia ei taida olla enää missään? espressoparts.co.uk myisi kaikkea tarvittavaa, mutta niiden sivut ovat typerästi rakennettu, eivätkä sitäpaitsi toimi. Onko vaihtoehtoja tai kokemuksia espressopartsista? Toimiiko 110volttiset vastukset samoin 230voltilla?
Kirjattu
Faema E61 1gr -67, La Pavoni EN Europiccola,  Balance Brewer, Aeropress, Chemex, Mazzer Super Jolly, Macap MC4, Wilfa CGR1, Skerton,  Punainen Paahdin, Behmor 1600

jiitee

  • Global Moderator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2358
Vs: Mistä varaosia faema e61:een
« Vastaus #1 : Marraskuu 10, 2010, 18:20:33 ip »

Oletko www.espressoxxl.de :n kahlannut läpi? Laita siellä hakusanaksi faema. Elementtien kohdalla näyttäisi että pyytävät ottamaan yhteyttä - toivottavasti saksa luonnistuu?
Kirjattu

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Mistä varaosia faema e61:een
« Vastaus #2 : Marraskuu 10, 2010, 20:18:38 ip »

www.espressoparts.co.uk myy vaikka mitä Faeman osia. Älä laita jenkkiläisiä 110 V osia, ne kyllä kärähtää... Kyllä mulla ainakin sivut toimivat mainiosti ja pari kertaa tilattukin tavaraa.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 10, 2010, 20:22:42 ip kirjoittanut migu2 »
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

vemuli

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 632
Vs: Mistä varaosia faema e61:een
« Vastaus #3 : Marraskuu 10, 2010, 22:10:39 ip »

www.espressoparts.co.uk myy vaikka mitä Faeman osia. Älä laita jenkkiläisiä 110 V osia, ne kyllä kärähtää... Kyllä mulla ainakin sivut toimivat mainiosti ja pari kertaa tilattukin tavaraa.

Sivut toimivat hyvin, mutta palvelu on sairaan hidasta. Tilasin 10.10 erinäisiä osia, joista tuli tilausvahvistus arvioituine toimitusaikoineen. Eipä ole muuta kuulunutkaan. Viimeeksi n. vuosi sitten oli aivan samanlainen tilanne. Vaati muutaman eemailin, ennenkuin mitään tapahtui. Ei ole jäänyt kovin hyvä kuva ko. yrityksen toiminnasta. Vaan eipä ole paljoa vaihtoehtoja, mikäli haluaa tilata "kotimaasta".

Täältä aussifirmasta osat tulivat viikossa...nopea ja hyvä palvelu.
http://www.coffeeparts.com/


Tuo ylempänä mainittu espressoXXL oli myös nopea, mutta kielimuuri ja maksuun liittyvät omituisuudet (saattaa olla syy-seuraus -suhde) eivät saa minua tilaamaan sieltä kuin viime hädässä.
Kirjattu
*Brasilia Portofino, Rancilio MD 50 ST, LaPavoni Europiccola, 1zpresso JX Pro, Wilfa WSCG-2*

Jolle

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 159
Vs: Mistä varaosia faema e61:een
« Vastaus #4 : Marraskuu 10, 2010, 22:33:51 ip »


Täältä aussifirmasta osat tulivat viikossa...nopea ja hyvä palvelu.
http://www.coffeeparts.com/


Jääkö tulliin?
Kirjattu
Faema E61 1gr -67, La Pavoni EN Europiccola,  Balance Brewer, Aeropress, Chemex, Mazzer Super Jolly, Macap MC4, Wilfa CGR1, Skerton,  Punainen Paahdin, Behmor 1600

vemuli

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 632
Vs: Mistä varaosia faema e61:een
« Vastaus #5 : Marraskuu 10, 2010, 22:43:26 ip »

Jääkö tulliin?

Ei voi tietää? Mun paketti tuli kyllä ihan kotiin asti.
Kirjattu
*Brasilia Portofino, Rancilio MD 50 ST, LaPavoni Europiccola, 1zpresso JX Pro, Wilfa WSCG-2*

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2575
Vs: Mistä varaosia faema e61:een
« Vastaus #6 : Marraskuu 10, 2010, 23:33:29 ip »

Jääkö tulliin?

Vaikea kysymys tuo, vähän kuten saako ylinopeussakot, tai jääkö kiinni ratista ;-)
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Mistä varaosia faema e61:een
« Vastaus #7 : Marraskuu 11, 2010, 09:12:13 ap »

Sivut toimivat hyvin, mutta palvelu on sairaan hidasta. Tilasin 10.10 erinäisiä osia, joista tuli tilausvahvistus arvioituine toimitusaikoineen. Eipä ole muuta kuulunutkaan. Viimeeksi n. vuosi sitten oli aivan samanlainen tilanne. Vaati muutaman eemailin, ennenkuin mitään tapahtui. Ei ole jäänyt kovin hyvä kuva ko. yrityksen toiminnasta. Vaan eipä ole paljoa vaihtoehtoja, mikäli haluaa tilata "kotimaasta".

Okei, kiitos varoituksesta. Itse olen tilannut noita perus e61 grupon osia ja ne ovat tulleet aina noin viikossa. Tosin reklamaation jouduin tekemään ruostuneista Anfimin teristä, jotka möivät minulle uutena. Heidän mielestään oli aivan normaalia että uudet terät ovat jo valmiiksi ruosteessa. Suostuivat hyvittämään 70% kauppahinnasta, en suostunut siihen, joten loppupeleissä taisi tulla 90% hyvitys. Ja varmaan 10 meiliä jouduin laittamaan perään ennenkuin alkoi jotain tapahtumaan. Asiakaspalvelusta jäi kyllä huono maku.

Tuo ylempänä mainittu espressoXXL oli myös nopea, mutta kielimuuri ja maksuun liittyvät omituisuudet (saattaa olla syy-seuraus -suhde) eivät saa minua tilaamaan sieltä kuin viime hädässä.

Enpä itse muista maksusta mitään outoa, taisiko olla suora tilisiirto vai Paypal? Kielimuuri on tosiaan välissä, eivät puhuneet minulle Englantia ollenkaan.
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2