Vaikka linux on nykyään jo aika helppokäyttöinen, niin en suosittelisi sitä kuin henkilölle joka on valmis etsimään ongelmiin itsenäisesti tietoa ongelmatapauksissa tai sitten oman äitini kaltaiselle joka ei edes yritä räpeltää säätöjen kanssa mitään 
Minä taas voin suositella linuxia kenelle tahansa normikäyttäjälle. Tällä hetkellä Ubuntu löytyy yhdestä pc-pöntöstä ja vanhasta IBM T20 -kannettavasta. Kummankaan kanssa ei tarvinnut erikseen säädellä, vaan normi lisälaittetkin pelittää ihan ok. Asennus oli sinällään hämmentävä kokemus, kun ei tarvinnut boottailla konetta sen kymmenen kertaa, niinkuin xp:n kanssa on joutunut tekemään (siis sovellusten lisäämisen takia, itse xp:n asennushan taisi mennä läpi yhdellä/kahdella käynnistyksellä).
Päivitysten hallinta on mielestäni linux-maailmassa (ubuntu) paljon käyttäjäystävällisempi ja monipuolisempi kuin mikkisoftan nykyinen päivityshirvityssivusto. Hämmentävää on myös se, että vuosienkin käytön jälkeen, ei linux -kone h i d a s t u, vaan käyttö on yhtä sujuvaa kuin alunperinkin.
Olkkarin nurkasta löytyy syötäväksi kelpaamaton omppu

Aivan mahtava kokonaisuus normikäyttäjälle (=ei pelifriikki). Kerrassaan helppoa ja vaivatonta, mutta ei kannata odottaa liikoja kaikkien netissä olevien hehkutusten jälkeen. Omat puutteensa/vikansa ompullakin on. Itse "joudun" käyttämään työssäni winkkua ja hyvin olen tullut juttuun. Mutta jos valita saan, pysyttelen jatkossakin "unix" -maailmassa (linux/mac).
En tiedä, millainen olisi ollut OS/2:n kehityspolku, mikäli ko. käyttis olisi saanut aikanaan enemmän uskottavuutta osakseen. Varsinkin Warp -versio tuntui silloin takavuosina kerrassaan nerokkaalta ja varmalta käyttikseltä. Oma kokemukseni tosiaan jäi pariin päivitykseen ja sittemmin tulikin SuurenSinisen taholta suruilmoitus tuen loppumisesta. Saattaa vieläkin löytyä ko. käyttikset jostain varaston nurkasta.
Ensimmäinen personalkompuutterini oli muuten suomalainen Telmac TMC600. Heh, siitähän löytyi Pascal ja Basic. Voi niitä onnen hetkiä, kun onnistui ohjelmoimaan jonkinlaisen "tahran" näytölle. Tuli sitten myytyä tuokin harvinaisuus parilla kympillä kirpputorilla muutama vuosi takaperin