Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Huom! Tämän yläpalkin pikahaku hakee vain siltä alueelta tai ketjusta, joka sinulla on auki.

Kirjoittaja Aihe: Versalab M3  (Luettu 19842 kertaa)

vipe

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 57
Versalab M3
« : Toukokuu 24, 2009, 16:39:43 ip »

Heippa.

Tiedoksi, että olen päättänyt hankkia Versalab M3 -myllyn. Jos joku haluaa tulla kimppaan ja hyötyä hitusen pienemmistä rahtikustannuksista, niin nyt olisi mahdollisuus. Dollarin kurssikin alkaa olla taas vaihteeksi ihan mukavalla tasolla.

Jaa että miksikö...? No, törsättyäni muutaman sataseen pariin hyvämaineiseen mutta tavalla tai toisella valuvikaiseksi osoittautuneeseen myllyyn, päätin lopettaa pelleilyn.

Vipe
Kirjattu
Brewtus II + Versalab M3

akallio

  • Administrator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2816
Vs: Versalab M3
« Vastaus #1 : Toukokuu 24, 2009, 20:14:35 ip »

Muistahan raportoida kaikki yksityiskohdat, myös tilausprosessin kulku. :)
Kirjattu
- Aleksi (varustuksena Izzo Duetto, Mahlkönig Vario + Vario-W & sälää)

vemuli

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 632
Vs: Versalab M3
« Vastaus #2 : Toukokuu 24, 2009, 20:46:42 ip »

Mistä meinaat tilata ja paljonko tulee maksamaan?
Kirjattu
*Brasilia Portofino, Rancilio MD 50 ST, LaPavoni Europiccola, 1zpresso JX Pro, Wilfa WSCG-2*

jiitee

  • Global Moderator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2358
Vs: Versalab M3
« Vastaus #3 : Toukokuu 24, 2009, 21:02:13 ip »

Olettaisin että suoraan täältä (vipe korjannee mikäli oletin väärin).

Vaikka dollarin kurssi onkin nyt suotuisa, niin kannattaa muistaa laskea hintaan mukaan tullimaksut ja alv:t.
Kirjattu

vemuli

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 632
Vs: Versalab M3
« Vastaus #4 : Toukokuu 24, 2009, 21:54:44 ip »

Olettaisin että suoraan täältä (vipe korjannee mikäli oletin väärin).

Vaikka dollarin kurssi onkin nyt suotuisa, niin kannattaa muistaa laskea hintaan mukaan tullimaksut ja alv:t.

Perusversion hinta näyttäisi olevan nykykurssilla 1200+ e. Luulisin tuohon hintaan saavan myös perinteisiä Mazzerin isoja myllyjä (Major, Robur), mutta onhan tuo VL kieltämättä eksoottisempi vaihtoehto. Kelpaisi kyllä minullekin  :D
Kirjattu
*Brasilia Portofino, Rancilio MD 50 ST, LaPavoni Europiccola, 1zpresso JX Pro, Wilfa WSCG-2*

vipe

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 57
Vs: Versalab M3
« Vastaus #5 : Toukokuu 24, 2009, 23:20:24 ip »

Muistahan raportoida kaikki yksityiskohdat, myös tilausprosessin kulku. :)


Toki. Versaahan on jonkin verran kritisoitukin tahmeudesta.

Lisäksi olen ilman muuta valmis osallistumaan jonkinlaiseen parempien myllyjen kokoontumisajoon, mikäli sellaisen joku joskus haluaa järjestää jossain täällä pääkaupunkiseudun tienovilla.

Mistä meinaat tilata ja paljonko tulee maksamaan?

Kuten jiitee veikkasi, suoraan Versalabilta itseltään. En edes tiedä mistä noita muualta saisi.

Karkea hintalaskelma:

Mylly 1700 USD
Portafilter holder 165 USD
Shipping 400 USD (veikkaus, en ole tarkistanut)

Yhteensä 2265 USD. Kurssilla 1.4 USD/€ tekee vajaa 1620 €. Tähän päälle n. 25% ALVia ja tulleja, tekee yhteensä hitusen päälle 2000 €.

Tässä hintaluokass toki saisi monta muutakin hienoa myllyä. Esim Robur olisi hieno, mutta sen verran kookas että keittiöön pitäisi rakentaa sitä varten oma elintasosiipi. Jos nyt ei kuitenkaan.  :)

Mahlkönig K30 olisi jo järkevämmän kokoinen (halvempikin), mutta päädyin kuitenkin Versalabiin. Se on pienempi, saanut runsaasti kehuja maukkaasta jauhatuksestaan ja toimintaperiaate sopii minun tyyliini: Papusäiliötä ei perusversiossa ole lainkaan. Pavut mitataan ensin ja laite jauhaa ne kaikki. Hyvä niin, minulle säiliö olisikin pelkkä riesa.

Perusoletus muissa myllyissä on, että papusäiliössä on riittävästi tavaraa (vrt popcorning), josta sitten kellottamalla jauhetaan oikea määrä. Ihan ok jos tekee kahvia hiukan tiheämmin kuin minä. Minulle sopii paremmin pitää pavut ilmatiiviissä purkissa ja kaivaa esiin vain haluamani grammamäärä kerralla.

Vipe
Kirjattu
Brewtus II + Versalab M3

Teme

  • Administrator
  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1497
    • ristretto.fi
Vs: Versalab M3
« Vastaus #6 : Toukokuu 25, 2009, 10:38:45 ap »

Hienoa jos Suomeenkin saadaan ensimmäinen Versalab! Itsekin olen kyseistä myllyä harkinnut moneen otteeseen muttei ole vaan tullut hankittua... ...ainakaan vielä :)

T. Teme
Kirjattu

vipe

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 57
Vs: Versalab M3
« Vastaus #7 : Toukokuu 25, 2009, 16:05:53 ip »

Hienoa jos Suomeenkin saadaan ensimmäinen Versalab!


Saa nähdä saadaanko. Meilailin sinne päin lauantai-iltana. Kello on Coloradossa kohta jo seitsemän maanantai-aamuna, eikä VIELÄKÄÄN vastausta! Höh. Aurinkokin on noussut jo ajat sitten.

Taitaa olla vielä Memorial Day. Pitääköhän alkaa harkita Mahlkönigiä uudestaan. Herrrrrrmo menee...

 ;D

Vipe
Kirjattu
Brewtus II + Versalab M3

vipe

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 57
Vs: Versalab M3
« Vastaus #8 : Toukokuu 30, 2009, 14:08:54 ip »

No niin. Alkoi tapahtua. Sen verran nopeasti että hyvä kun edes itse pysyin perässä.

Meilaisin siis Versalle ekaa kertaa la illalla. Ma oli USA:ssa vapaapäivä, mutta siitä huolimatta sain vastauksen jo tiistai-aamuksi. Eli olivat vastanneet jo ma illalla paikallista aikaa.

---
Hello,

Thank you for your interest.  The Grinder is $1700; the scale is free, the portafilter holder is $165; shipping is around $200; yes we insure; we will set the motor to your voltage and provide a power cord, but you will have to provide the correct plug.  We do provide wiring information.

We actually have a Grinder available on the current build, so lead-time is about one week.  We ask for a 50% deposit; balance on shipping.

Thank you again.

Regards,
Laura
---

Eli sähköpistoke pitää itse laittaa paikoilleen. Eiköhän tuo onnistu. CE-merkintää ei kyllä taida olla :-)

Iloinen yllätys oli että yksi mylly oli jo likimain hyllytavararana saatavilla. Noususuhdanteen aikaan odotusaika taisi olla pahimmillaan kuukausia. Samoin kuljetus näyttää halvemmalta kuin odotin. Saa nyt nähdä tosin. Pyysin tarjousta (quotation), sain vain hinta-arvion. En kuitenkaan viitsinyt ryhtyä nipottamaan.

Kyselin vielä muutaman yksityiskohdan: Käyttävät Fedex Economya, ja jos myllyn joutuu palauttamaan valmistusvian vuoksi, kuljetukset(kin) menevät Versalabin piikkiin.

(Tämä tieto rauhoitti kummasti, on nimittäin hitusen herkkä paikka. Ensimmäinen myllyni, Saksasta netin kautta ostettu Demoka M-203 oli valmistusviallinen: Myllyn keskiakseli huojuu edes takaisin jotain 0.2 mm tms. Voinette kuvitella mitä tapahtuu uutoille. Lievästi sanoen veemäinen juttu aloittelijan kannalta. Kesti kuukausia ennen kuin keksin mikseivät uutot onnistu. Perusoletus on tietenkin että teen itse jotain väärin. Potutti niin paljon että mylly on vieläkin korjaamatta - varsinkin kun luin jostakin että joutuisin maksamaan lähetyskulut itse.)

Joka tapauksessa mylly on nyt sitten tilattu. Tilausprosessi kysymyksineen kesti vain pari päivää, mikä aikaero huomioiden on ihan hyvä saavutus. Vertailun vuoksi, Brewtuksen tilaaminen Casa Baristasta (www.casabarista.nl) oli huomattavasti tahmeampaa. Yksityiskohtien sopiminen kesti muistaakseni jotain kaksi viikkoa! Kun vielä luottokortti ei käynyt, vaan piti käyttää tilisiirtoa, laitteen saaminen kesti liki kuukauden.

Eli toistaiseksi Versasta jäi ihan ripeä vaikutelma. Mutta vastahan tässä on meilejä kirjoiteltu.

Onko muuten jollakulla kokemusta tullattavan tavaran tilaamisesta kuriirifirmaa käyttäen? Osaako Fedex hoitaa tullauksen puolestani, vai pitääkö minun varautua menemään itse fyysisesti jonnekin?

Vipe
Kirjattu
Brewtus II + Versalab M3

Mariia

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 408
Vs: Versalab M3
« Vastaus #9 : Toukokuu 30, 2009, 20:21:37 ip »

Osaako Fedex hoitaa tullauksen puolestani, vai pitääkö minun varautua menemään itse fyysisesti jonnekin?

Vipe


Osaa hoitaa, mutta maksusta. Ja tullihan peritään sitten tavaran hinnasta kuljetuksen kera (eli 1700 + 165 + 200 USD) ja suomalainen ALV tavaran ja tullin yhteishinnasta. En sitten tiedä, että jääkö Fedexin tullauspalvelumaksu tullin ja ALVin ulkopuolelle. Epäilen...
Kirjattu
Jos ihminen on pystytty lähettämään kuuhun, niin kyllä Oulun aamukoneeseenkin täytyy kahvit saada!

smuli

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 48
Vs: Versalab M3
« Vastaus #10 : Toukokuu 31, 2009, 10:33:00 ap »


Onko muuten jollakulla kokemusta tullattavan tavaran tilaamisesta kuriirifirmaa käyttäen? Osaako Fedex hoitaa tullauksen puolestani, vai pitääkö minun varautua menemään itse fyysisesti jonnekin?


kaikki kuriirifirmat osaavat hoitaa tullauksen mutta yleensä soittavat ja kysyvät lisätietoja. kustannus tullauksen hoitamisesta on siinä kympin tienoilla eli ei mitenkään mahdoton.
Kirjattu
Brasilia America 1gr, Izzo Alex (rotary), Compak K10 WBC, Ascaso i-mini, Coffee Collective ja Square Mile -kahvit sekä Tim Wendelboen opit

akallio

  • Administrator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2816
Vs: Versalab M3
« Vastaus #11 : Toukokuu 31, 2009, 23:57:38 ip »

kaikki kuriirifirmat osaavat hoitaa tullauksen mutta yleensä soittavat ja kysyvät lisätietoja. kustannus tullauksen hoitamisesta on siinä kympin tienoilla eli ei mitenkään mahdoton.

Suosittelen erittäin lämpimästi. Itselle on tullut joskus Postin kautta kamaa ja he perivät vastaavasti palvelusta muistaakseni monia kertoja enemmän. Ainakin Helsingissä itse tullaaminen on todella tukkoista, toimipisteessä joutuu aina jonottamaan ja sitten virkailijan kanssa saa arpoa että mikähän se tämäkin eksoottinen kapistus on ja mistäköhän materiaalista se on valmistettu jne. Ja edellinen kokemus on pelkän tampperin tilauksesta, ei sen ihmeellisemmästä tavarasta.
Kirjattu
- Aleksi (varustuksena Izzo Duetto, Mahlkönig Vario + Vario-W & sälää)

Mini1965

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 85
Vs: Versalab M3
« Vastaus #12 : Kesäkuu 01, 2009, 07:06:49 ap »

Kaivoin sähköpostin uumenista yhden Postilta tulleen avisoinnin ja siinä he olisivat pyytäneet tullauksesta 21,10€. Mielestäni aika reipas hinta siihen työhön nähden...
Kirjattu
ECM Synchronika, Anfim Super Caimano

Misse

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 713
Vs: Versalab M3
« Vastaus #13 : Kesäkuu 01, 2009, 08:08:20 ap »


Ainakin Helsingissä itse tullaaminen on todella tukkoista, toimipisteessä joutuu aina jonottamaan ja sitten virkailijan kanssa saa arpoa että mikähän se tämäkin eksoottinen kapistus on ja mistäköhän materiaalista se on valmistettu jne. Ja edellinen kokemus on pelkän tampperin tilauksesta, ei sen ihmeellisemmästä tavarasta.

Ilmeisesti lamasta tai taantumasta, millä nimellä sitä halutaankaan kutsua, johtuen nyt parina viime kertana tullipostissa asiointi on käynyt tosi näppärästi ilman jonotuksia.

-Mikko-
Kirjattu

vipe

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 57
Vs: Versalab M3
« Vastaus #14 : Kesäkuu 01, 2009, 21:02:01 ip »

Muistin viimein toimistoaikana soittaa Fedexille:

Tullaamisen ei pitäisi maksaa mitään ylimääräistä. Mitään tullipostivaihtoehtoa ei edes ole. Kun paketti on noin päivämatkan päässä, minulle soitetaan. Tässä yhteydessä annetaan luotto- tai pankkikortin numero tullausta varten, sekä sovitaan milloin paketti toimitetaan.

Kuulostaa siis varsin mutkattomalta. Toistaiseksi vaikein osuus on ollut Fedexille soittaminen. Puhelimeen ensin vastannut huonoa suomea puhuva asiakaspalvelija käsitti jotain väärin ja oli jo laittamassa minulle ties mitä yksityisasiakkaan tilinavausplanketteja täytettäväksi.::) Tämäkin väärinkäsitys saatiin toki varsin nopeasti oikaistua.

Vipe
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 01, 2009, 21:36:22 ip kirjoittanut vipe »
Kirjattu
Brewtus II + Versalab M3